• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Carcover na wax

MrG

Detailing addict
17 jan 2012
37
55
Hallo allemaal,

normaliter dek ik mijn auto altijd af met een indoor carcover. Nu heb ik net de auto in de was gezet (collinite 845). Is het nu verstandiger om deze er even af te laten of maakt dat verder niets meer uit?
 
Thnx.
Dat dacht ik al.

is het nog de moeite waard om m een tweede waslaag te geven?
 
Een tweede laag doet men veelal om zeker te weten dat alles goed geraakt is. Je krijgt geen dubbele bescherming, zeg maar. ;)

Je zou nu de verse laag 845 kunnen gaan onderhouden met boostende producten, om de paar wasbeurten. Nu gewaxt, bijv. volgende week een wasbeurt met Wetcoat/Bathe+ foam/Detailingspray met toevoegingen/spraywax/etc. Your pick!
 
Hmmm
Weer wat keuzes.
Moet zeggen dat de auto er nog nooit zo goed heeft uit gezien als nu.

Ik gebruik m alleen bij mooi weer en voor track days en wordt dan bij terugkomst altijd weer gewassen.
Dit zijn de spullen die ik heb.
FEAD4B00-04E0-4937-A76E-E93223E5A000.jpeg

Zou je bij een normale wasbeurt ook de foam en DDJ gebruiken?
En als t aan jou lag welk onderhoudsproduct zou jij dan hier aan toevoegen?
 
Ik kan op de foto niet alle producten herkennen. Inzoomen levert een pixel-puzzel op. ;)

Bij elke wasbeurt gebruik ik foam als voorwas.
Die "DDJ", daar bedoel je de fles Born to be Mild mee?

Mijn voorkeur zou uitgaan naar Bathe+ foamen. Makkelijk, snel en goed. Als ik geen HD + foamlans zou hebben, dan zou ik kiezen voor Gyeon Wetcoat en/of Cure Detailingspray.

Wetcoat om overal een beschermlaagje te "spuiten". Bijv. ook de velgen, wielkasten, etc.
Cure is ook fijn spul om de boel lekker na te lopen met doeken, maar dat smeer ik niet op viezere plekken zoals wielkasten of lastigere plekken zoals complexe velgen.
 
Dank weer voor de snelle reply.
Als foam heb ik de Alchemy White wash en als shampoo idd de born to be mild. Allen ph neutraal om de waslaag niet aan te tasten.

begrijp ik het nu goed dat je de bath+ van Gyeon als foam gebruikt?
Dus eerst regulier foamen, dan wassen met de BTBM en dan weer foamen met de bathe+?
Daarna regulier drogen neem ik aan.

wederom
 
Foamen met Bathe+ wordt vaak gebruikt als een extra bescherming voor de bestaande, al aanwezige, waxlaag op de auto. Bathe+ leent zich uitstekend voor deze toepassing; snel, effectief en gemakkelijk! :) Maar daar laat ik @Quantoxx maar meer over uitleggen :p
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Jup, het foamen van de Bathe+ heeft dus niks met de reiniging te maken, maar met bescherming. ;)

Auto schoonmaken zoals altijd, dan vóór het drogen nog even foamen met Bathe+, de auto goed sheeten zodat veel water al van de lak getrokken wordt, nalopen met de droogdoek. (Ik gebruik altijd een drooghulp erbij; Spray&Wipe 1:1. Streeploos)

Bij Bathe+ foamen gebruik ik meestal 1:10.
 
Misschien een stomme vraag, maar wat is sheeten?
Ik zet eigenlijk altijd even de compressor aan om m droog te blazen. Zeker omdat mijn auto allemaal moeilijk te bereiken plekken heeft.
 
haha sheten is dus drogen met water. Weer wat geleerd.

Zou ik als drooghulp ook de Monello Perfetto kunnen gebruiken of heeft deze toch een andere werking?
 
haha sheten is dus drogen met water. Weer wat geleerd.
Niet helemaal juist.....
Sheeting is het glijdende effect van water ten opzichte van het oppervlak.

Lees onderstaande( in het engels, weliswaar) maar eens:
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Het drogen van de auto, met water, gebruik makende van de sheeting. :p

Eerlijk is eerlijk; Als ik zeg "sheeten", dan bedoel ik bovenstaande. Zoals @MrG dus aangaf.

"Sheeten" - "Sheeting"