• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke hogedrukreiniger?

Dutch Vertigo

Detailing guru
3 mrt 2020
144
108
32
Limburg, Roermond
Hey, Hogedruk net kapot gegaan, reserve hogedruk doet ook niksmeer. Moet hem komende dagen nog veel hebben.

Welke is goed tussen 150-300 euro ?

Heb ff geen tijd om zelf te zoeken, laat hem zo ophalen ergens.

Liefst Nilfisk
 
Je hebt deze dus maar tijdelijk nodig? Dan zou ik gewoon een nilfisk kopen in die prijsrange. Kan je je geen buil aan vallen lijkt me, ongeacht het model.
 
  • Leuk
Reactions: Dutch Vertigo
H staar voor de rubberen slang met stalen inleg. :)
Ik heb de E150.2-10 PH X-TRA.
Ook zeer tevreden over.

Voorbeeld met de betekenis van de benamingen:
B9644AEE-3710-41E0-9F2C-240F59439587.jpeg
 
Als jij er maar tevreden mee bent :) ik heb ook geen vergelijkingsmateriaal dus ik papegaai gewoon wat ik hier allemaal lees, maar als ik er een aan ga schaffen is dat wel waar ik op ga letten
 
Ik heb ook de E150H al 2 jaar via VVS gekocht. Goed apparaat en fijne winkel.
Superfijne slang, lang en krult niet. Alleen nog ooit een kortere nozzle halen.
 
Ik zit zelf ook nog steeds te twijfelen om een hd aan te schaffen, maar ik deel een oprit met mijn buren en spuiten met een hd nevelt nogal, toch? Ik zie het niet zo zitten om ook telkens als ik mijn eigen auto foam en was ook die van de buren te moeten wassen omdat ik die geraakt heb. Er zijn vast mensen die hier ervaring mee hebben, het wassen van een auto met een hd waar een andere auto vlakbij staat. Is dat te doen?
 
Als je buren het niet erg vinden dat hun auto nat wordt dan maakt het niet uit, anders wordt het lastig. Kan je de auto niet een paar meter verplaatsen of op de straat zetten?
 
Een beetje met verstand de "spuitrichting" van de HD (zowel foamen als afspuiten) bepalen. Eventueel rekening houdend met de windrichting.
Het is tenslotte de bedoeling om jouw wagen te raken; niet die van de buren (zonde van je foam-product, toch?).
Mocht die wagen die naast de jouwe staat toch iets meekrijgen, is dat in mijn ogen een verbetering ;), tenzij je buurman ook een detailer is en dus zeer zuinig op zijn automobiel......
 
Ik zit zelf ook nog steeds te twijfelen om een hd aan te schaffen, maar ik deel een oprit met mijn buren en spuiten met een hd nevelt nogal, toch? Ik zie het niet zo zitten om ook telkens als ik mijn eigen auto foam en was ook die van de buren te moeten wassen omdat ik die geraakt heb. Er zijn vast mensen die hier ervaring mee hebben, het wassen van een auto met een hd waar een andere auto vlakbij staat. Is dat te doen?

Hoe dichtbij? Want ja, foam vliegt alle kanten op, vooral bij een beetje winderig weer.

Ik heb een vrij lange oprit voor mezelf, en dan zet ik de auto van mijn vriendin zover mogelijk van die van mij af. Toch komt er foam op haar auto terrecht. Dan praten we niet over grote hoeveelheden, maar kleine vlokjes en dit laat vervelende plekken achter als het opdroogt.

Of er moet een hele afstand tussen zitten, maar ik denk dat je vrij dicht op elkaar zal staan, is het onvermijdelijk als je gaat foamen dat er product op zijn auto terrecht gaat komen.

Als je een beetje goede relatie hebt met je buren zou ik ze vragen de auto even weg te zetten als jij aan de gang gaat met de HD. Anders wordt het wel lastig.
 
Ligt er dus aan wat voor mensen het zijn en hoe ze met hun auto omgaan. Anders met de droogdok er langs.

Greetz Emiel
 
Ik was mijn auto tussen de auto's van de buren in. Ik pak dan 2 parkeerplekken en zet 'm in het midden, er zit dan ongeveer 1 parkeerplek tussen mijn auto en de andere auto's.

Als het waait, dan wapperen er inderdaad wel eens foam-spetters en water op een auto. Ik spoel dit gewoon af en de buren merken het niet eens. (Het interesseert ze niet, zien het niet, etc)

Zou een buur zijn auto op deze manier wassen en ik zou zien dat er water/foam op mijn auto terecht komt, dan hebben we een probleempje! ;P Als hij dan als goedmakertje zijn droogdoek over mijn niet-gewassen auto trekt, hebben we een nóg groter probleempje.


Denk dus dat er niks anders op zit dan;

* Zijn ze netjes/zuinig op de auto en vinden zij eventuele vlekken niet tof?
* Boeit ze weinig?

Als ze het niet tof vinden, zal je jouw auto of hun auto moeten verplaatsen. ;)