• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke hogedrukreiniger?

Garantie is garantie. Ik val in herhaling, maar ik heb de C120 jaren lang meerdere keren per week gebruikt. Apparaat werkt nog steeds, alleen een E145 aangeschaft voor de langere slang enzo. (Zie hierboven)

Als er 2 jaar garantie wordt gegeven, moet je minstens twee jaar lang een deugdelijk apparaat hebben. Simpelweg wettelijk bepaald.
 
Gebruik je de HD zakelijk? Ofwel als bedrijf? Of ben je particulier?

Als het particulier is, heb je zeker nog recht op garantie en een degelijk product. Je mag immers verwachten dat dit product langer mee zal gaan, ondanks dat je 'm "te weinig gebruikt".

Verkopende partij aansprakelijk stellen, die moeten immers voor de garantie zorgen en niet de fabrikant. Slijtage onderdelen kunnen buiten garantie vallen, maar dan betaal je een gedeelte van deze reparatie, bv alleen de onderdelen of alleen de reparatie kosten.

Meer info:

Rijksoverheid
ConsuWijzer

En als laaste een tipje: in Nederland hebben we naast een garantie, ook een levensduur verwachting. Afhankelijk van product en aanschafprijs, mag je van een bepaald product verwachten dat iets langer mee zal gaan. Meeste mensen gooien iets weg wat kapot is na 2 jaar garantie, terwijl je dus mogelijk nog wel een jaar garantie te gaan hebt. Meer info:

TechniekNederland

Greetz Emiel
 
  • Leuk
Reactions: Jansen
Garantie is garantie. Ik val in herhaling, maar ik heb de C120 jaren lang meerdere keren per week gebruikt. Apparaat werkt nog steeds, alleen een E145 aangeschaft voor de langere slang enzo. (Zie hierboven)

Als er 2 jaar garantie wordt gegeven, moet je minstens twee jaar lang een deugdelijk apparaat hebben. Simpelweg wettelijk bepaald.

Apparaten die onderdelen bevatten welke aan slijtage onderhevig zijn vallen daar niet volledig onder, zo kent bijvoorbeeld een BOVAG garantie uitsluiting op draaiende delen (niet draaiende delen zijn dan wel gedekt) Nilfisk schrijft daarover ook wat op hun website: https://consumer.nilfisk.nl/nl/Garantie/Pages/Garantie-hogedrukreiniger.aspx te stellen dat je dus 2 jaar volledige garantie hebt gaat niet helemaal op.
 
Klopt niet helemaal, althans het is wat kort door de bocht.

Dat de fabrikant idd zegt dat de garantie 2 jaar is en bepaalde onderdelen niet onder de garantie horen, is prachtig voor de verkopende partij. Zo weet de verkoper dat het hem geld gaat kosten :p

Je hebt een overeenkomst afgesloten met die winkel, niet met Nilfisk. Zodoende blijft de verkoper verantwoordelijk voor de afhandeling er van. Hoe zit het dan met betalen voor je reparatie? Dat ligt er aan of de reparatie de levensduur zal verlengen (non-conformiteit defect).

Lees dit stukje anders nog even door, meeste verkopers willen er zich niet aan branden, maar zijn wel degelijk verantwoordelijk voor de reparatie.

Wie betaalt de kosten?
Als een apparaat buiten de garantietermijn kapot gaat als gevolg van non-conformiteit (in dat geval had het gebrek redelijkerwijze niet mogen voorkomen), dan zijn de herstelkosten daarvan strikt genomen (artikel 21, lid 2 BW7) voor rekening van de verkoper. Maar omdat zoiets niet redelijk zou zijn wanneer de koper het apparaat al enkele jaren gewoon heeft kunnen gebruiken en dit er door de reparatie weer beter op wordt, wordt er gewoonlijk een verdeelsleutel voor de kosten toegepast.
Stel dat een televisie 8 jaar meegaat en na 5 jaar moet er een reparatie worden verricht. Dan is het redelijk te noemen dat de koper 5/8 van de reparatiekosten voor zijn rekening neemt. Hij heeft de televisie immers al 5 jaar gewoon kunnen gebruiken.
Er geldt overigens wel een belangrijke voorwaarde voor die verdeelsleutel: de reparatie moet tot gevolg hebben dat de oorspronkelijke levensduur van de televisie (8 jaar) weer wordt hersteld.
Gaat het bijvoorbeeld om een niet meer werkende aan/uit-knop van het toestel, dan is daar geen sprake van. Zo'n onderdeel behoort gedurende de volle 8 jaar goed te werken en vervanging daarvan verlengt de levensduur van de televisie met geen maand, want andere vitale onderdelen blijven gewoon aan slijtage onderhevig. Met het monteren van de knop gaat het dus gewoon om het weer in orde brengen van het apparaat, iets waartoe de verkoper in verband met het conformiteitsbeginsel toch al verplicht is.[QUOTE/]

bron: Kieskeurig.nl
 
  • Leuk
Reactions: Jansen
ik zit hier overigens uitgebreid een topic te kapen, ik hoop dat me dat vergeven wordt :)

Vuilfrees moet je eigenlijk niet op de lak gebruiken, werkt wel superfijn voor de velgen/wielkasten. Zeker sneller/beter resultaat.

Helaas krijg ik met de 190 premium ingebouwde reinigings-middel verdeler geen dik schuim, dus nog altijd mijn Monello foam lance aan het gebruiken. Iemand anders hier ervaring mee?
Wel fijn dat je de druk kan instellen, en dat hij 190 bar heeft. Ook maakt hij een minder hard/irritant lawaai.:cool:

Nilfisk advies is om een klep tussen de kraan en hd te zetten, deze moet je los kopen. Waarom deze klep ?
 
Met dat het hier toch over hogedrukreinigers gaat en garantie enzo... Is er ergens een thread die uitlegt hoe je best een hogedrukreiniger onderhoudt zodat die heel lang mee gaat? Je kent het wel, een paar principes die heel belangrijk zijn... Ik vind dat hier nergens op het forum :/
 
Met dat het hier toch over hogedrukreinigers gaat en garantie enzo... Is er ergens een thread die uitlegt hoe je best een hogedrukreiniger onderhoudt zodat die heel lang mee gaat? Je kent het wel, een paar principes die heel belangrijk zijn... Ik vind dat hier nergens op het forum :/

De druk en rest water eraf laten. Nilfisk kun je gewoon droog spuiten. Maar als je helemaal goed voor je HD wil zorgen haal je alle koppelingen los.
Bekijk of je HD filters/zeefjes heeft een maak deze schoon of vervang ze. Je kunt ook filter/kleppen krijgen voor tussen de HD en watertoevoer.
Als je een reservoir hebt voor toevoegingen deze ook spoelen met water. Kabel ontspannen aan de machine hangen en niet strak eromheen draaien. Machine schoon, droog opbergen. Niet in de vrieskou laten staan natuurlijk. Spreekt allemaal een beetje voor zich denk ik? Ik mishandel 'm gewoon, geen tijd voor. :p
 
  • Leuk
Reactions: Maxidhoore
Karcher heeft (had) zelf een setje met een korte retour van uitgang naar ingang en een flesje koelvloeistof
Dan kon je de HD voor de winter daarmee vorstbestendig opbergen.
 
garanties bij Nilfisk zijn moeilijker te regelen dan bij Kranzle.

In principe is het vrij simpel , particulier 2 jaar garantie uitgesloten slijtageonderdelen.

Kranzle is daar soepel in , Nilfisk doet daar moeilijker in ( zal al sneller een slijtageonderdeel zijn ).

Voor een hogedrukreiniger zolang mogelijk laten mee te gaan => 1 - waterfilter voor het toestel , tenzij er leidingwater gebruikt wordt is het niet nodig , 2 - toestel niet uitlenen - 3 toestel na gebruik leegspuiten en vorstvrij opbergen.
 
  • Leuk
Reactions: DetaiLeo
Ik heb ook wel eens gehoord dat je prima het water in de HD kan laten (dus niet leegpompen na gebruik) omdat dan de o-ringen minder snel uitdrogen.
 
Ik heb ook wel eens gehoord dat je prima het water in de HD kan laten (dus niet leegpompen na gebruik) omdat dan de o-ringen minder snel uitdrogen.
Ik zou het niet adviseren wegens corroderen van interne onderdelen , kan alleen maar meegeven wat zowel Nilfisk en Kranzle aan hun dealers doorgeven.
 
  • Leuk
Reactions: Jansen
Zo staat het inderdaad ook in de handleiding. Toch heb ik dit advies om niet leeg te pompen ook van een winkel die kranzle verkoopt en onderhoudt. Denk dat ik maar weer leeg ga pompen. Als er dan iets mee is dan kan ik naar de handleiding wijzen.
 
Ik denk dat het ook veel te maken heeft met wat voor soort water erin blijft staan, hardheid enz enz
 
Probleem is water gecombineerd met zuurstof. En water uit een leiding is heel zuurstofrijk... ook bij t uitzakken zal altijd een mengsel van zuurstof en water blijven, waarmee je dus ellende kunt verwachten. Uitdrogen van rubbers voorkom je door montage met het juiste vet.
Uiteraard kan t soort water mede bepalen (zeker sloot- of grondwater kan stoffen bevatten welke de aantasting bevorderen), maar ik de basis is het de combi water en zuurstof die voor ellende zorgt.
Ik zou zeker de aanwijzingen van de fabrikant opvolgen! We bergen onze auto’s ook niet onder water op om de rubbertjes soepel te houden :D
 
Ik zelf heb recent deze gekocht: nilfisk 110.7-5 x-tra.

Ik twijfelde eerst over een instapmodel van kärcher maar na heel wat research toch voor de nilfisk gegaan. Voornamelijk omdat de nilfisk een alu waterpomp heeft i.p.v een plastic type.
 
Heeft iemand al ervaring met de nieuwe hogedrukreinigers van Nilfisk, zoals deze bijvoorbeeld? Ze hebben een zogenaamde ultraflex slang, ik ben benieuwd hoe die bevallen tegenover de stugge slangen die voorheen bij de instapmodellen zaten.
 
Geen ervaring met de nieuwe machines Juul, maar als aanvulling op verlenging levensduur kan ik nog toevoegen dat het zinvol is om alvorens de HD "aan" te zetten zoveel mogelijk lucht uit de machine te laten door simpelweg de kraan open te zetten en ofwel het spuitpistool in te drukken ofwel het spuitpistool nog niet aan te sluiten. Waterverspilling kun je voorkomen door het weglopende water dan te gebruiken in je spoelemmer.

De pomp is gemaakt om water te pompen en te veel/vaak lucht pompen is niet bevorderlijk voor de levensduur, zeker niet als die lucht met tussenpozen komt tussen het pompen van water door.
 
  • Leuk
Reactions: Epicurean
Ik heb hem zelf maar gekocht, de 140-8 om precies te zijn. Hier is de slang 8 meter ipv de 6 meter op de meeste core machines. 'Helaas' betekent dit wel dat de druk op het pistool ingesteld kan worden ipv op de machine. Dit lijkt mij weer typisch een leuke gimmick wat het eerste is dat kapot gaat. Maargoed, misschien kan ik een dezer dagen zelf mijn vraag beantwoorden over de ultraflex slang
 
  • Leuk
Reactions: kawazxr en RoCo
Hij is al binnen, snel in elkaar gezet en heel even uitgetest. Eerste indruk is goed, slang is niet te vergelijken met de slang die op de oude karcher van mijn pa zat. Met deze loop je weg van de machine en hij rolt netjes recht van de haspel af (en blijft ook recht liggen, wil niet krullen). Oprollen is net zo eenvoudig. Nu nog tijd vinden om een keer de auto te wassen (hopelijk dit weekend?) zodat ik hem (en de nieuwe foamcannon) eens lekker uit kan testen.