• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Prius

Wow. Ik neem de ruitenwisserarmen meestal wel mee tijdens het waxen maar heb er nog nooit gepolijst... :cool:
(Misschien maar eens een keer proberen)
Ruitenwissers krijgen best wat te verduren en de lak lijkt bij mijn bmw wel anders als op de plaatdelen (40 micron) maar er is heel simpel en snel resultaat te behalen en om verkleuren te voorkomen zet ik ze in de coating. Lijkt bij de Bmw te werken dus dit jaar ook bij de Prius meegenomen.
 
Die vegen op het dak zijn de daklijnen toch? Volgens mij heeft dit type prius wat stylistische vouwen in het dak en wat we nu zien is waarschijnlijk schaduw en flakepop.
 
@Altos das waar idd dat zou ook goed kunnen. Afijn mocht er sprake zijn van nazweten van de wax is het meeste na een wasbeurt wel weg.
 
  • Leuk
Reactions: Altos
Wat voor coating heb je gebruikt?
De coating had ik nog staan en is van een merk welke niet (meer) door CC wordt verkocht vanwege een zakelijk geschil maar het was een coating voor lakwerk wat nu op de spoiler en ruitenwisserarmen zit. In principe kun je Mohs ,pure ,One ,Cancoat prima op zo’n spoiler of ruitenwisserarm smeren. Mocht je alleen de wisserarm willen doen en je hebt een restje Rim dan kun je dat ook pakken bv.
 
  • Leuk
Reactions: Mace
D51BA599-28D0-410F-8451-625C4FE947C6.jpeg

Gewoon ff een plaatje…
Gyeon Cancoat.
 
Laatst bewerkt:
DD6CFCFF-489B-4286-8C1A-EFDEA4E66073.jpeg

Gyeon Cure kan wat “stroef” aanvoelen bij het opzetten/afnemen waarbij er ook wel eens wat “streperigheid” kan optreden . Niet onoverkomelijk imo maar er schijnen mensen te zijn die Gyeon Cure om die reden wat verdunnen met demi water.

Vandaar dat ik gewoon voor de gein een flesje detailspray heb aangemaakt 50/50 Gyeon Cure/Q2m detailspray.
-Gyeon Q2m detailspray vind ik vrij vergelijkbaar met PB spray&wipe qua verwerking .
-De 50% toevoeging van Gyeon Cure is goed merkbaar qua verwerking dit mengsel is qua verwerking wat mij betreft (bijna logisch maar goed ik wilde het toch eens proberen in de praktijk) merkbaar minder glad dan Gyeon Q2m detailspray maar tegelijkertijd zeker minder ”stroef” en minder “streperig” dan Cure dus in dat opzicht een soort mooie gulden tussenweg en wellicht een leukere/betere optie ipv vermengen met demi water.

Als ik de 50/50 Cure/Q2m detailspray vergelijk met Gyeon Ceramic detailer dan blijft die laatste toch de winnaar als het gaat om de verwerking imo.
 
Laatst bewerkt:
Bekijk bijlage 145438
Gyeon Cure kan wat “stroef” aanvoelen bij het opzetten/afnemen waarbij er ook wel eens wat “streperigheid” kan optreden . Niet onoverkomelijk imo maar er schijnen mensen te zijn die Gyeon Cure om die reden wat verdunnen met demi water.

Vandaar dat ik gewoon voor de gein een flesje detailspray heb aangemaakt 50/50 Gyeon Cure/Q2m detailspray.
-Gyeon Q2m detailspray vind ik vrij vergelijkbaar met PB spray&wipe qua verwerking .
-De 50% toevoeging van Gyeon Cure is goed merkbaar qua verwerking dit mengsel is qua verwerking wat mij betreft (bijna logisch maar goed ik wilde het toch eens proberen in de praktijk) merkbaar minder glad dan Gyeon Q2m detailspray maar tegelijkertijd zeker minder ”stroef” en minder “streperig” dan Cure dus in dat opzicht een soort mooie gulden tussenweg en wellicht een leukere/betere optie ipv vermengen met demi water.

Als ik de 50/50 Cure/Q2m detailspray vergelijk met Gyeon Ceramic detailer dan blijft die laatste toch de winnaar als het gaat om de verwerking imo.
@Zoranurai ik zag in de chatbox dat je twijfelde tussen Gyeon Cure of Gyeon ceramic detailer om je bestaande (verse) coatinglaag af te toppen. Ik dacht laat ik dit experimentje nog maar een keertje delen.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Zoranurai
IMG_4368.jpeg
Eergisten ontijzeren ,pre wash ,gewassen en met klei aan de gang geweest.
Gisteren enkele krasjes weggewerkt en verder in 2 stappen gepolijst en ontvet.
Vanochtend ontvet ,Gyeon Cancoat aangebracht en het zonnetje bakt em nu af.
Vanavond eventueel nog even een laagje Cure aanbrengen.
Banden ,velgen en kunststof delen komen later nog wel.

Ik zag wel dat ik de achterruitenwissen ben vergeten nou ja das ook nog makkelijk achteraf te doen…
 
Laatst bewerkt: