Foto is niet super en het zou evt kunnen al heb ik em wel nagelopen. Ik zal morgen nog eens kijken.Er lijken nog wat vegen in het dak te zitten. Komt dat door de foto? Mooi kleurtje trouwens!
Ruitenwissers krijgen best wat te verduren en de lak lijkt bij mijn bmw wel anders als op de plaatdelen (40 micron) maar er is heel simpel en snel resultaat te behalen en om verkleuren te voorkomen zet ik ze in de coating. Lijkt bij de Bmw te werken dus dit jaar ook bij de Prius meegenomen.Wow. Ik neem de ruitenwisserarmen meestal wel mee tijdens het waxen maar heb er nog nooit gepolijst...
(Misschien maar eens een keer proberen)
De coating had ik nog staan en is van een merk welke niet (meer) door CC wordt verkocht vanwege een zakelijk geschil maar het was een coating voor lakwerk wat nu op de spoiler en ruitenwisserarmen zit. In principe kun je Mohs ,pure ,One ,Cancoat prima op zo’n spoiler of ruitenwisserarm smeren. Mocht je alleen de wisserarm willen doen en je hebt een restje Rim dan kun je dat ook pakken bv.Wat voor coating heb je gebruikt?
@Zoranurai ik zag in de chatbox dat je twijfelde tussen Gyeon Cure of Gyeon ceramic detailer om je bestaande (verse) coatinglaag af te toppen. Ik dacht laat ik dit experimentje nog maar een keertje delen.Bekijk bijlage 145438
Gyeon Cure kan wat “stroef” aanvoelen bij het opzetten/afnemen waarbij er ook wel eens wat “streperigheid” kan optreden . Niet onoverkomelijk imo maar er schijnen mensen te zijn die Gyeon Cure om die reden wat verdunnen met demi water.
Vandaar dat ik gewoon voor de gein een flesje detailspray heb aangemaakt 50/50 Gyeon Cure/Q2m detailspray.
-Gyeon Q2m detailspray vind ik vrij vergelijkbaar met PB spray&wipe qua verwerking .
-De 50% toevoeging van Gyeon Cure is goed merkbaar qua verwerking dit mengsel is qua verwerking wat mij betreft (bijna logisch maar goed ik wilde het toch eens proberen in de praktijk) merkbaar minder glad dan Gyeon Q2m detailspray maar tegelijkertijd zeker minder ”stroef” en minder “streperig” dan Cure dus in dat opzicht een soort mooie gulden tussenweg en wellicht een leukere/betere optie ipv vermengen met demi water.
Als ik de 50/50 Cure/Q2m detailspray vergelijk met Gyeon Ceramic detailer dan blijft die laatste toch de winnaar als het gaat om de verwerking imo.