• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

[RoyR] Peugeot 308 2014 Blanc Nacré

En begonnen met de buitenkant aan te pakken! Ondanks dat ik niet zo fit ben... (Hooikoorts?)
Net de Deurstijlen etc schoon gemaakt.
Zometeen wassen. Morgenochtend tent op zetten. Auto nogmaals afnemen met een detailer en doek. En dan kleien. Polijsten. Preppen. Sapjes smeren :p

20200423_174332.jpg
20200423_175355.jpg
20200423_174012.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hoe houd jij de 'chromen' lijsten rondom het raam en bijvoorbeeld de grill netjes @RoyR ? Bij de 308 SW van mijn ouders zijn deze wat dof uitgeslagen.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Benieuwd welke sapjes je gaat smeren, @RoyR
Ga je de deurvangers naderhand ook nog van een likje vet voorzien?

Sowieso Gyeon Sapjes Kees ;)
Vooruit komt in de view. En andere ruiten doe ik denk ik in de clearvue. Dan heb ik toch nog wat te smeren haha.
Ik weet nog niet of ik een nieuw laagje vet ga aanbrengen. Wat zou ik daar het beste voor kunnen gebruiken?

Hoe houd jij de 'chromen' lijsten rondom het raam en bijvoorbeeld de grill netjes @RoyR ? Bij de 308 SW van mijn ouders zijn deze wat dof uitgeslagen.
Deze polijst ik vaak mee. Meestal monello finale of gyeon polish. Professional Polish zou ook goed kunnen! Moet ik morgen nog even proberen.
 
  • Leuk
Reactions: ArnoutdB
  • Leuk
Reactions: RoyR
Inmiddels zitten er 2 a 3 lagen Mohs op.
Volgende keer houd ik het wel bij een eenlaagcoating. Man man man. Wat een werk. En helemaal op een witte o_O
Morgenochtend de Skin aanbrengen.
Ruiten in de Gyeon view zetten.
Trims in de Gyeon trim.

De lak is niet 100% strak. Maar wel stukken beter. De tent mag maximaal 2 dagen blijven staan van de camping medewerkers. Pff. Niemand heeft er verder last van : unamused:. Dus ik moest best wel opschieten. En kon niet gaan voor 99% zeg maar.
Daarom ga ik er morgen vroeg uit. Doe ik de rest. En smiddags moet de tent weg...
Als de tent weg is. Ga ik de deurstijlen etc nog in de Cancoat zetten. Velgen afnemen. Banden in de Feeder zetten. En dan is het genieten. Hopen dat ik de coating goed heb aangebracht en afgenomen.

Vaders heeft vanochtend nieuwe kentekenplaten opgehaald bij de Brezan.
Uiteraard zijn het de luxe platen met de opgelegde letters.
Toen hij moest afrekenen schrok die zich dood. €89 voor 2! Terwijl we normaal bij Veam zo'n €40 a €50 betalen voor 2.
Mijn vader zei tegen de medewerker, heb je dat wel goed? Zus en zo. Oh. Oke. Toen werd het opeens €49... :laughing:. Kortom. Brezan kom ik niet gauw meer.
20200425_201346.jpg
20200425_201327.jpg
20200425_200756.jpg
20200425_201548.jpg
 
Strak hoor Roy! :cool: Lukte het een beetje in daglicht op de witte lak? Ik vond het op zilver al lastig, laat staan op wit! Niet voor gekozen om de typeaanduiding eraf te halen? :)
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Strak hoor Roy! :cool: Lukte het een beetje in daglicht op de witte lak? Ik vond het op zilver al lastig, laat staan op wit! Niet voor gekozen om de typeaanduiding eraf te halen? :)

Ja. Echt drama... Ik heb gewoon zo secuur mogelijk gewerkt. En met 3 doeken afgenomen. Daarna met de faro langs gelopen. Hopelijk ben ik niks vergeten. ;).
De type aanduiding heb ik nog over zitten nadenken. Deze is iets beschadigd. Maar dan wilde ik er ook gelijk een nieuwe op hebben. Maarja. Die heb ik natuurlijk niet vamdaag of morgen in huis. Dus voorlopig laat ik hem zitten. Kan altijd nog een keer eraf of vervangen worden.
 
Zo te zien een schitterend resultaat (al zal de toekomst uitwijzen of jezelf tevreden bent).
Jammer dat er door de camping een tijdsdruk wordt opgelegd.....
Ga je die nieuwe platen ook in de mohs / trim zetten?
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Top werk! Ik heb ook een paar keer mohs en skin aangebracht en elke keer denk ik: dat doe ik niet meer... Wat een werk inderdaad
 
  • Leuk
Reactions: RoyR