• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nanolex washcoat

Hean

Detailing guru
2 nov 2020
751
128
38
Zuid-oost Brabant
Hallo detaillers,

Ik wist niet zo goed waar ik mijn verhaaltje kwijt kon dus maak ik er maar een soort van review van.

De giulietta heb ik 5 weken geleden toen ik mijn Lancia 2.0 binnen kreeg samen met een sample washcoat meteen in de washcoat gezet. Daarna 5 weken lang er niet aan toegekomen mijn eigen auto te wassen. Vandaag de tijd gevonden. Hij was erg smerig en de banden en velgen zaten onder de vlekken en vet van het omleggen van een verse set hankook winterbanden. Met de blackfriday actie had ik meteen een 750ml fles van de Washcoat besteld want ik was echt verkocht na het gebruiken van de sample.

De auto stond er zo zo bij:
5AF652B5-6F5A-47C1-9D6B-B5702FC30F14.jpeg


E89CBD9B-4255-4FD4-A9CD-08F9AE37CD06.jpeg

962FC068-6416-4C27-8DD3-3B2B31ECE0FC.jpeg


Als eerste de auto gefoamed met monello artico snowfoam.
08074450-70AE-4F24-BBF7-6246C85FE573.jpeg

Daarna begonnen aan de velgen:
4D85E1E8-48E5-4F52-9E32-28CC4E11B47F.jpeg


Nadat ik de auto gewassen heb op de veelal bekende manier een test gedaan hoe de eerder aangebrachte Nanolex Washcoat erbij stond:


Dit zag er best aardig uit, de sheeting was van tevoren erg slecht Ivm de flinke vervuiling maar naar mijn idee valt dit niet tegen. Op de motorkap en achterkant was hij wat slechter dan op de flanken. De beading daarentegen was na een regenbui nog best goed.

Na deze test de washcoat aangemaakt. Ca. 35ml op 500ml water. De vorige coating had ik aangemaakt op 50ml op 500ml(dit staat zo voorgeschreven, de keren erop kan je in princiepe met 20ml uit de voeten)

60B9198E-7117-4E75-A556-DAC1292D1FF4.jpeg


Daarna begonnen op een nog natte auto met het aanbrengen van de washcoat. (Dit is echt nog leuker dan snowfoam aanbrengen, mede door het typerende geluid)


Het is behoorlijk rennen om dit alles binnen de 3 minuten te kunnen doen en daarbij nog een filmpje te maken. De inwerktijd is namelijk maximaal 3 minuten.

Hierna is het goed afspoelen met water en drogen.

Hierbij de sheeting vlak na het aanbrengen:


Hierna de auto gedroogd en de banden In de dressing gezet. Deze had ik eerst met apc en een borstel goed schoongemaakt en dan zien ze er toch wat vaal uit.

Na het interieur gedaan te hebben begon het helaas wat te regenen dus echt mooie after foto’s heb ik niet.

7D95EAD9-C879-4AD4-A3B2-503476F12D98.jpeg

(Wel een gruwelijk lekker kontje toch?)

1544AF7A-BB40-41E2-8335-FBC87BADC67C.jpeg

C4A439AA-0D93-4723-95FB-215A1EB3102D.jpeg


Conclusie: ik ben fan! Makkelijk snel en een super mooie glans. Alles blinkt als een malle en ook de houdbaarheid van de coating valt mij niet tegen. In eerste instantie dacht ik dat het tegenviel maar na de auto gewassen te hebben viel mij gelukkig allemaal erg mee. Verder heb ik geen ervaring met vergelijkbare producten maar ik wilde dit toch graag met jullie delen.

Wat is jullie ervaring metwashcoat?
 
Laatst bewerkt:
Wat is jullie ervaring metwashcoat?
Ik heb een lange tijd geleden ook de washcoat als sample gekregen en meteen vergeleken met mijn standaard Bathe+. :D

Ik was er eigenlijk niet zo kapot van. Ik vond de beading en sheeting van Bathe+ beter en het schuim was ook dekkender. De sheeting in jouw filmpje neemt vrij lang de tijd om zichzelf weg te trekken, dat was bij mij ook.

 
  • Leuk
Reactions: GeBas
Leuk verslag en mooi resultaat.

Heb ooit een sample gekocht en beviel ook erg goed. Alleen mijn auto staat in de coating en werk de na na een paar weken met Si finish of een behandeling met Bath + in de foamlans. Dit geeft net zo’n effect.
 
  • Leuk
Reactions: Hean
Ik had ook op BF de Lancia faam set gekocht en het sampletje Nanolex Washcoat er bij gekregen, ik er vaar het het zelfde als jou.
Leuk spul, zeker een blijvertje!
Het schuimt leuk, maar zelfs een mini beetje geluid op de natte wagen. Je ziet dat het z’n werk doet. Daarna afgespoeld. Wat een beading heerlijk.


Leuk verslag trouwens!
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Hean
Ik heb een lange tijd geleden ook de washcoat als sample gekregen en meteen vergeleken met mijn standaard Bathe+. :D

Ik was er eigenlijk niet zo kapot van. Ik vond de beading en sheeting van Bathe+ beter en het schuim was ook dekkender. De sheeting in jouw filmpje neemt vrij lang de tijd om zichzelf weg te trekken, dat was bij mij ook.


Jij hebt duidelijk voorkeur voor de bathe+, heb ik ook nog naar gekeken. Toch op de Nanolex uitgekomen Ivm de sample. Vind de Nanolex in ieder geval de kleur echt mooi omhoog halen. In gebruik nog veel verschil?
 
Ik had ook op BF de Lancia faam set gekocht en het sampletje Nanolex Washcoat er bij gekregen, ik er vaar het het zelfde als jou.
Leuk spul, zeker een blijvertje!
Het schuimt leuk, maar zelfs een mini beetje geluid op de natte wagen. Je ziet dat het z’n werk doet. Daarna afgespoeld. Wat een beading heerlijk.


Leuk verslag trouwens!

Thanx, slim zo van CC om af en toe die samples toe te voegen. Komt vaak verkoop uit denk ik.
 
Jij hebt duidelijk voorkeur voor de bathe+, heb ik ook nog naar gekeken. Toch op de Nanolex uitgekomen Ivm de sample. Vind de Nanolex in ieder geval de kleur echt mooi omhoog halen. In gebruik nog veel verschil?

Tja, ik gebruik het eigenlijk al vrij lang omdat het simpelweg zo snel en goed is in de foamlans. Een tweede keus zou Wetcoat zijn, maar dat vind ik een stuk ''vetter'' en levert sneller problemen op bij verkeerd gebruik. (Teveel gebruiken, vettigheid nadien, liever niet op de voorruit gebruiken, etc)

De Bathe+ meng je in de basis aan op 1:10, maar meestal gebruik ik wat minder product. Laten we zeggen dat ik met 500ml eindoplossing makkelijk mijn 3-serie + wielkasten kan infoamen en dan heb ik, denk ik, zo'n 35ml product gebruikt.
Je kan, net als bij Washcoat, minder gebruiken als er al een laagje op de auto zit, maar als er nog werking is, waarom zou je dan überhaupt al weer een nieuwe laag aanbrengen. ;)
 
Oké mijn voorkeur zou dan toch eerder bij de washcoat liggen als bij de wetcoat, als ik de nadelen lees die je noemt. Vind het nu juist fijn dat je alles mee kan pakken en dat het juist zo makkelijk werkt. Ik ga het puur bij de wasbeurten tussendoor gebruiken om de waxlaag in stand te houden.

Lees net in een ander topic dat je de bathe+ ook als “shampoo” kan gebruiken. Veelzijdig spul. Misschien toch maar een keer voor erbij bestellen. :innocent:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Washcoat en Bathe+ foamen, dat is vergelijkbaar. Wetcoat is een wetcoat-product zoals bijv. ook Monello - Aquafobia. ;)

Bathe+ is in de basis ook een shampoo. Echter waren er lange tijd klachten over vlekken en dergelijke wanneer men het als shampoo ging gebruiken of puur aanbrengen. Ik foamde het toen al een lange tijd, dus had er geen last van, maar de allereerste keer dat ik ermee ging wassen; vlekken. :p
 
  • Leuk
Reactions: Hean
Ben niet zo enthousiast over de standtijd, denk ik. Ik heb op 13 december m'n auto gewassen en met Washcoat behandeld, en vanmiddag met wassen was er van beading niet echt meer sprake. Nu is het wel winter en m'n auto staat altijd buiten, maar ik heb er in de tussentijd nog geen 500 km mee gereden.

Wil het eigenlijk nog wel een keer een kans geven want ik heb het vermoeden dat m'n foamlans niet goed ingesteld stond, het schuim was misschien wel net iets te dun.
 
100 ml in de de fles van de foamlans 1.0, die is een liter toch? Aan de dosering zal het in ieder geval niet hebben gelegen denk ik :D volgens mij werd 100 ml aangeraden voor de eerste keer volgens het etiket.
 
Nou dan was hij nog maar magertjes aangemaakt. Het advies is voor de eerste keer 50-100ml op 500ml water. Daarbij met een waterige foam zal hij niet goed hechten verwacht ik.

Wanneer je dan een volgende keer Nanolex wil toepassen is 20-50ml voldoende op 500ml.

Wellicht toch de combinatie van de 2 bovenstaande dat je niet tevreden bent.
 
Ik heb even het label van het flesje gecheckt en daar staat 50-100 ml product op 500-1000 ml water. Als ik de instructies op hun eigen website opzoek staat daar inderdaad 50-100 ml op 500 ml water voor een eerste keer. Ik wijt mijn ontevredenheid dan ook aan persoonlijk falen :D Vind met name het gemak waarmee je het aanbrengt een grote plus dus ik ga het binnenkort gewoon nog een keer proberen.
 
  • Leuk
Reactions: Hean
Haha, falen zou ik het niet noemen, vergissing eerder :innocent:

Wat je zegt klopt inderdaad. Ik ben uitgegaan van wat er op de site staat. Ben benieuwd wat je volgende ervaring is. Want ik had na 5 weken nog wat sheeting over zoals je kan zien in het filmpje. Zou je je ervaring t.z.t willen delen hier?
 
Zal ik doen! Heb de auto nu behandeld met een laagje Acquafobia, zodra de werking daar weer wat van gaat afnemen, spray ik 'm weer in met een verse laag Washcoat.
 
  • Leuk
Reactions: Hean
Tja, ik gebruik het eigenlijk al vrij lang omdat het simpelweg zo snel en goed is in de foamlans. Een tweede keus zou Wetcoat zijn, maar dat vind ik een stuk ''vetter'' en levert sneller problemen op bij verkeerd gebruik. (Teveel gebruiken, vettigheid nadien, liever niet op de voorruit gebruiken, etc)

De Bathe+ meng je in de basis aan op 1:10, maar meestal gebruik ik wat minder product. Laten we zeggen dat ik met 500ml eindoplossing makkelijk mijn 3-serie + wielkasten kan infoamen en dan heb ik, denk ik, zo'n 35ml product gebruikt.
Je kan, net als bij Washcoat, minder gebruiken als er al een laagje op de auto zit, maar als er nog werking is, waarom zou je dan überhaupt al weer een nieuwe laag aanbrengen. ;)
Ik heb bij mijn vorige bestelling toch ook maar de bathe+ meebesteld. Binnenkort maar eens proberen, je hebt me toch wel nieuwsgierig gekregen. :innocent: