• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Foam weekt vuil niet goed los.

Naar aanleiding van de laatste keer nu de Gyeon foam getest op de witte “vieze” Up van mijn vrouw. Auto staat niet in een wax en is ook niet gepolijst.

Met 1:5 zoals voorgeschreven op de gebruiksaanwijzing doet het visueel inderdaad geen ene ... Dit was de eerste keer dat ik de witte auto met foam heb gedaan, had daar meer effect van verwacht. “Vies” foto is op het dak en na het foamen, laat wel makkelijk los dat dan weer wel.

Daarna met een mitt veeg je dus echt wel vuil heen en weer. Zorg voor regelmatig omdraaien van de mitt en frequent schoonspoelen. Geen vervelend klusje overigens.

Daarna in de Collinite 845 gezet, wellicht heeft dat de volgende keer iets meer effect.
33E31587-6D7E-46B3-939F-19E6E50A06E1.jpeg
 

Bijlagen

  • 16A69381-8029-4497-8C37-63FB8407B4D3.jpeg
    16A69381-8029-4497-8C37-63FB8407B4D3.jpeg
    66,3 KB · Weergaven: 198
  • 8CCC5486-01AB-41C8-A335-075480C66FEB.jpeg
    8CCC5486-01AB-41C8-A335-075480C66FEB.jpeg
    68,3 KB · Weergaven: 160
  • Leuk
Reactions: nova_niek en schaef
Hier nog een fan van BH foam. Voor iemand als ik die slechts sporadisch kan wassen een topproduct. Monello Artico deed genoeg toen mijn auto net in een ceramische coating was gezet, maar voor alle andere toepassingen prefereer ik BH. Duidelijk visueel verschil, zowel op de auto als in de emmers. Dus sneller wassen met minder kans op krassen.

Deze video is de moeite waard als je wilt zien hoe (weinig) deze foam de LSP aantast:
 
  • Leuk
Reactions: schaef en AndyVR
Dit vind ik ook een goed kanaal om te volgen.

Denk dat velen onder ons ook de focus te zeer leggen op het PH gehalte, PH neutraal of niet, daar is lang niet alles mee gezegd wat betreft de effectiviteit of al dan niet aantasten van een LSP. Hier komen nog tal van ingredienten aan te pas zoals tal van ontvetters die in zulke producten zitten, dat is thans wat ik uit meerdere bronnen heb begrepen.
 
Ik las wel bij de recensies op CC dat BH niet zo goed matcht met een auto met een aluminium carrosserie. Aangezien mijn Audi aardig wat aluminium onderdelen bevat hoe schadelijk is dat dan? En is dat dan wel veilig in gebruik op delen waar bijvoorbeeld wat steenslag zit?
 
Blanke plaat is dan ook altijd kwetsbaar, door bv. luchtvochtigheid e.d. Daar hoeft zelfs nog geen product aan te pas te komen. ALU corrodeert ook al roest dit niet zoals bv. Staalplaat.
Als de Bilt Hamber foam effectief schade aanricht op het blote ALU, kan ik helaas niet bevestigen.
Ik vermoed als je alles grondig reinigt en afspuit dat de kans miniem is.
 
  • Leuk
Reactions: Idua78
En dan blijf ik de pessimist: Hoe zou de rechterzijde er uit hebben gezien als je daar géén voorwas op had gedaan en eveneens met de HD had afgespoten? ;)

(Wel LSP / Geen LSP ook nog meegerekend)
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
@Quantoxx dat heb ik aan de andere kant geprobeerd alleen vergeten op foto te zetten. Deze auto heeft nooit iets van LSP gehad, slechts 2x in 4 jaar door de wasstraat (oude oma).

En serieus, het verschil is wel groot. Zonder de foam haalde ik de grote brokken wel weg, maar de bruine laag bleef gewoon zitten ookal heb ik veel druk en spoot van 30cm afstand. Duidelijk verschil, waardoor ik ook merkte dat de washandschoen stukken minder vies werd.

Volgende auto maar fotograferen haha..
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
En dan blijf ik de pessimist: Hoe zou de rechterzijde er uit hebben gezien als je daar géén voorwas op had gedaan en eveneens met de HD had afgespoten? ;)

(Wel LSP / Geen LSP ook nog meegerekend)
Heb dat ook wel eens gedaan en dan krijg je echt de TF niet weg zoals dat weg gaat met de foam van BH.
 
Ok, fair enough. ;)

Ik blijf altijd wat sceptisch na het testen van prewashes die men flink aan het hypen was, maar er bij mijn eigen tests zelfs dingen als Traffic Film Remover... tja, de traffic film niet remove-de. (Moeten nog ergens foto's en dergelijke van op het forum rondslingeren)

Ik zal waarschijnlijk pas bij de eerstvolgende ZomerPrep m'n auto weer eens aanraken, dus zal dan ook weer nieuwe spulletjes kunnen gaan proberen. (Zoals de BH)
 
Ok, fair enough. ;)

Ik blijf altijd wat sceptisch na het testen van prewashes die men flink aan het hypen was, maar er bij mijn eigen tests zelfs dingen als Traffic Film Remover... tja, de traffic film niet remove-de. (Moeten nog ergens foto's en dergelijke van op het forum rondslingeren)

Ik zal waarschijnlijk pas bij de eerstvolgende ZomerPrep m'n auto weer eens aanraken, dus zal dan ook weer nieuwe spulletjes kunnen gaan proberen. (Zoals de BH)

@Quantoxx jij woont toch in Leersum? Je mag eventueel een keer een flesje BH bij mij ophalen om te proberen? Hoef je niet gelijk 5 liter te kopen
 
  • Geweldig
Reactions: Quantoxx
Gaat ik zeker doen. ;) @AndyVR

Maar wat huiverig door de eerdere ervaring met TFR. Dit werd ook flink gehyped, werkte bij mij niet zoals beloofd, bleek verdund een flinke pH-waarde te hebben en toen zakte de hype weer af én sloopte mijn coating bij 1:30. (Zal eerder aan de coating gelegen hebben, maar toch)
 
  • Leuk
Reactions: nova_niek en AndyVR
Mocht je wat dichterbij wonen (en geen covid gedoe), dan had ik je graag eens laten proberen.

Ik kan je redenering in de gehypte producten wel volgen.
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Gaat ik zeker doen. ;) @AndyVR

Maar wat huiverig door de eerdere ervaring met TFR. Dit werd ook flink gehyped, werkte bij mij niet zoals beloofd, bleek verdund een flinke pH-waarde te hebben en toen zakte de hype weer af én sloopte mijn coating bij 1:30. (Zal eerder aan de coating gelegen hebben, maar toch)
Bedoel je de AutoGlym TFR of een andere? Ik heb zowel deze als de BH Autofoam. BH pas een paar keer gebruikt. Ik gebruik de TFR altijd 1:20 in een drukspuit als pre-prewash voor de dorpels en velgen en soms op de hele auto als deze geen bescherming heeft. Daarna dus inderdaad nog foamen. Beide producten reinigen naar mijn idee uitstekend. Vaak is de auto maanden niet gewassen maar na de dubbele prewash zo schoon dat ik met een veilig gevoel de handwas kan doen. Maar het zou ook best kunnen dat de TFR stap niet noodzakelijk is omdat BH al zo goed reinigt. Hier moet ik nog meer ervaring mee opdoen.
 
  • Leuk
Reactions: Jansen
Vanmorgen de GTI een wasbeurt gegeven en gelijk maar even een testje gedaan met BH Foam.

Foto 1 de auto voordat ik begon er uitzag.
IMG_7422.jpg


Foto 2 na het afspuiten met alleen de HD reiniger alleen linker helft gedaan.
IMG_7423.jpg


Foto 3 lLinkergedeelte in de BH Foam gezet en even laten intrekken.

IMG_7424.jpg

Foto 4 afspuiten met HD

IMG_7426.jpg


Foto 5 na afspuiten gehele achterklep.
IMG_7428.jpg