• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe venijnig is Valma Wash and Shine?

Martin Philippo

Detailing guru
1 aug 2019
658
135
Kort en bondig: het waterafstotend effect van mijn Turtle Wax Hybrid Ceramic Spray Coating (nog steeds een hele mond vol) valt me goed tegen. Afgelopen najaar de eerste laag gedaan en rond de jaarwisseling een tweede laagje. Dat zou dus eigenlijk hartstikke goed moeten zijn.
En dat is dus niet zo.
Achter in de kast stond nog een oude fles Valma Wash and Shine. Ongebruikt maar ik wilde het niet door de gootsteen gieten dus heb ik het gebruikt als een soort pre-wash met het foam dingetje dat bij de Nilfisk hoort.
Kan het zijn dat die Valma zo agressief is dat het de Turtle aantast? Ik heb verder ook nog even geen verklaring voor het tegenvallende resultaat van de Turtle.
 
Valma is inderdaad geen doetje, maar als foam zou het mee moeten vallen
Weet je zeker dat de auto schoon genoeg is ? Vuilfilm doet veel voor het zicht
Na het drogen is de verandering van de oppervlaktespanning nooit gelijk helemaal weg
Uurtje na het drogen is een beter moment om te testen.
Ik weet ook niet of je van zo'n spray een lange standtijd mag verwachten
 
Heb dezelfde ervaring met de spray coating van TW. Ook 2 lagen aangebracht. In eerste instantie spiegelglad en waterafstotend, maar na ruim 2 maand was het zonder boosten wel helemaal klaar. Bij lange na niet wat ze voorspellen. Het product is bij mij gedegradeerd naar deurstijlen, instap e.d.

Er is ook een topic over: Turtle Wax Hybrid Ceramic Spray Coating
 
Het topic over de Turtle ken ik, dat is van mijn broertje :) Hij heeft me ook over de streep getrokken om de Turtle te gebruiken. Na het wassen doe ik zelf ook graag even toppen met een quick detailer en dat vertekent misschien wel wat.
De Citroën van de buurvrouw heb ik een paar weken geleden opgeknapt en daar zie je wél die mooie druppels op de lak na de regenbui die uiteraard pas naar beneden kwam toen ik met de fiets naar huis moest. We hebben ook niet ontzettend veel gereden, daar zal het niet aan liggen.
De auto is inderdaad niet helemaal schoon, dat scheelt inderdaad wel wat.
De volgende keer wassen laat ik de Valma maar weer even achterwege, misschien dat we dan een ander beeld zien.
 
Ik merk met veel van deze producten op mijn eigen auto dat de beading/sheeting echt wel weer terugkomt als de auto goed gewassen word. Meestal bij het afspuiten na de handwas zie ik de beading echt weer terugkomen. De beading is ook snel weer weg als de auto vuil is.
 
Ik merk met veel van deze producten op mijn eigen auto dat de beading/sheeting echt wel weer terugkomt als de auto goed gewassen word. Meestal bij het afspuiten na de handwas zie ik de beading echt weer terugkomen. De beading is ook snel weer weg als de auto vuil is.
Ja, daar heb je ook helemaal gelijk in, zo werkt het wel. Ik zag echter duidelijke verschillen tussen twee auto's die qua wassen eenzelfde geschiedenis hebben en die Valma Wash and Shine was het enige onderscheid. Vandaar dat ik in die richting denk. Ik ga die Valma nu ook niet meer gebruiken als voorwas op een behandelde auto, dat heb ik al besloten.

De shampoo van Turtle is niet nodig, dank je :) "Echte" shampoo heb ik nog voldoende.