Goedemorgen allemaal,
Nadat ik een nieuwe hobby auto heb aangeschaft nu ook maar gelijk lid geworden hier op het forum. Ik heb goed vermaakt met het lezen van vele mooie topics hier en ben een beetje aangestoken door jullie verhalen om mijn auto goed te behandelen.
Ik laat mn auto volgende week detailen door een professionle detailer. Er komt een pure Swisstec Ceramic Coating (glascoating) op. Ik wil deze coating bijhouden om zolang mogelijk een goed beschermde auto te hebben.
Ik heb hiervoor de volgende zaken bij carclean aangeschaft:
- AVA P55 hogedrukreiniger
- Dodo Juice Born to be Mild pH-neutral Detailing Shampoo | Carclean.com
- Gyeon Q²M Bathe+ | Carclean.com
- Monello non ferro iron remover
- Wat droegdoeken en wash mitt
Nu heb ik na het lezen van wat onderwerpen het volgende plan bedacht. Let wel ik wil geen uren bezig zijn met het onderhoud van de lak en hoop dat op deze manier relatief snel maar toch goed te kunnen doen.
Ik zal niet veel in de auto rijden (alleen bij droog weer en niet in de winter als er pekel op de weg ligt) en wil het bovenstaande plan na elke 2 a 3 ritjes uitvoeren. De auto staat droog onder een carport onder een all weather autohoes.
Ben ik iets vergeten of hebben jullie goede tips?
Alvast bedankt!
Groet, Gido

Nadat ik een nieuwe hobby auto heb aangeschaft nu ook maar gelijk lid geworden hier op het forum. Ik heb goed vermaakt met het lezen van vele mooie topics hier en ben een beetje aangestoken door jullie verhalen om mijn auto goed te behandelen.
Ik laat mn auto volgende week detailen door een professionle detailer. Er komt een pure Swisstec Ceramic Coating (glascoating) op. Ik wil deze coating bijhouden om zolang mogelijk een goed beschermde auto te hebben.
Ik heb hiervoor de volgende zaken bij carclean aangeschaft:
- AVA P55 hogedrukreiniger
- Dodo Juice Born to be Mild pH-neutral Detailing Shampoo | Carclean.com
- Gyeon Q²M Bathe+ | Carclean.com
- Monello non ferro iron remover
- Wat droegdoeken en wash mitt
Nu heb ik na het lezen van wat onderwerpen het volgende plan bedacht. Let wel ik wil geen uren bezig zijn met het onderhoud van de lak en hoop dat op deze manier relatief snel maar toch goed te kunnen doen.
- heel de auto incl velgen infoamen met een foamproduct met een foamlans aangesloten op een hogedruk reiniger Dodo Juice Born to be Mild pH-neutral Detailing Shampoo | Carclean.com
- afspuiten met de hogedruk reiniger
- Velgen inspuiten met Monello non ferro iron remover
- afspuiten met de hogedruk reiniger
- nogmaals foamen met 1:10 verdund Gyeon Bathe+ Gyeon Q²M Bathe+ | Carclean.com 40 ml plus 360 ml H2O in foamlance
- Nogmaals afspuiten met HD-reiniger
Ik zal niet veel in de auto rijden (alleen bij droog weer en niet in de winter als er pekel op de weg ligt) en wil het bovenstaande plan na elke 2 a 3 ritjes uitvoeren. De auto staat droog onder een carport onder een all weather autohoes.
Ben ik iets vergeten of hebben jullie goede tips?
Alvast bedankt!
Groet, Gido