• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vlekken na extractie

Jjovyy

Detailing rookie
19 mei 2022
12
15
Beste mensen,

Ik heb een klein vraagje. Gister heb ik de passagiersstoel van de auto van mijn vriendin gereinigd en dat zag er goed uit (zie foto1)
E0B85B59-BB69-492D-8DED-203FB9F3DB9E.jpeg

Daarna heb ik een gedeelte van de achterbank gedaan en vanmorgen zag ik dat er nog meer vlekken in zaten (foto2). Wat voor een vlekken zijn dit en hoe kan ik het de volgende keer voorkomen?
2A5B99F8-AE4A-4EBE-A4D3-C898A2FC3B8A.jpeg



Zelf denk ik dat de vlekken afkomstig zijn van het product maar voor de passagiersstoel heb ik hetzelfde gebruikt dus snap het niet zo goed.

Ik heb de passagiersstoel als volgt gereinigd :
-stofzuigen
-insprayen
-met accuboor en opzetborstel behandelen
-met extractor opzuigen.

Graag hoor ik jullie ervaringen en oplossingen!

Alvast bedankt!

Gr Jovy
 
Dit zijn vlekken van vocht dat opdroogt en dan aan de rand resten achterlaat
Gewoon een paar keer met schoon water vochtig maken en droogzuigen
Als je de eerste keer nog geen effect ziet even een microfiber doel erbij wat wrijven zodat het restje vuil loskomt
 
  • Leuk
Reactions: bros en Jjovyy
Fiat 500 als ik het goed zie? Schijnen extreem lastige stoelen te zijn. Het is noodzaak je stoelen zo snel mogelijk droog te krijgen na schoonmaak, dat voorkomt deze vlekken. Ik denk dat je het beste even zonder extracor te werk kan gaan, omdat je dan de stoelen al snel te nat maakt.

Met een sprayer met textielreiniger, iets om mee te scrubben (ik prefereer een emmer met warm water en een uitgewrongen microvezel scrub mitt) en een goede droogdoek. Licht insprayen, boenen tot de vlekken weg zijn en dan heel flink droogwrijven. Verwarming op vol of doen als de auto in de volle zon staat met een graadje of 25-30. Succes!
 
@Heijneker inderdaad Fiat 500. Bedankt voor het advies!

De passagiersstoel was me wel gelukt met extractor maar heb daar wel meer tijd voor genomen dan de achterbank. Omdat de passagiersstoel wel gelukt was snapte ik al niet waar de vlekken vandaan kwamen omdat ik hetzelfde had gedaan alleen dan met verschil in tijd.
 
Geen ervaring met Fiat-meubilair, maar als je teveel schoonmaakmiddel gebruikt krijg je ook droogvlekken, dat kun je alleen weer weg krijgen door met water nat te maken en opnieuw droog te zuigen, en zo nodig te herhalen.
 
  • Leuk
Reactions: bros
Dit zijn vlekken van vocht dat opdroogt en dan aan de rand resten achterlaat
Gewoon een paar keer met schoon water vochtig maken en droogzuigen
Als je de eerste keer nog geen effect ziet even een microfiber doel erbij wat wrijven zodat het restje vuil loskomt
Niks aan toe te voegen!
 
  • Grappig
Reactions: RedCat