• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Productadvies

Moodygrunn

Detailing rookie
30 sep 2022
6
15
Hoi.

Ik heb mijzelf al even kort voorgesteld in het voorsteltopic (https://forum.carclean.com/threads/even-voorstellen.25591/#post-467201). Na het doorlezen van stappenplannen en andere topics heb ik nu een waslijst (pun intended) aan materialen voor mezelf in een excelsheet gezet, met linkjes naar de producten. Voorlopig ga ik niet polijsten, dus daar staan ook geen materialen voor in het lijstje. Zouden jullie eens kunnen kijken of ik met deze lijst (die ik moest comprimeren naar een .zip-bestand) nog dingen vergeet?
Ter info: ik kan alleen wassen in een wasbox.

Alvast bedankt!

// edit//

Wassen:
Prewash dmv Kwazar Foamer en Avalanche Snow
2 emmers met grit guard
2 Washmitts van Incredimitt een voor de vuilere delen en een voor de minder vuile delen
Shampoo Born to be Mild
Borstel voor de moeilijkere delen
Monello non-ferro Velgenreiginger inclusief extra washandje en borsteltje
Droogdoek Gyeon Silk Dryer
Spray & Wipe met extra MF-doek? Monello Verde?

Glaze:
Easy Detailing Finishing Hand Pad - Black
Monello Verde
Black hole

LSP:
Disco Rosso Foam Applicator
Collinite 845
Monello Verde

Bandendressing:
Meguiars High gloss tire
Carclean dressing applicator

Interieur: leder
Gliptone set
Monello Paardenhaarborstel + Nylon borstel
Monello Piccolo Nero?
Doppio voor aanbrengen?

Interieur kunstof:
Poorboys APC
Monello Sprayfles
Doppio
Monello Piccolo Nero?

Glaswerk binnen/buiten:
Hier was ik in de veronderstelling dat er bij de Gyeon Q² View - 2x20ml kit ook een product zat voor de reiniging van de ruiten. Vandaar alleen een doekje op de originele lijst.
Toevoeging obv comment:
Clearly Menthol
Vetro Bianco
Monello Disco Duo
Turtele Wax Clearvue
 
Laatst bewerkt:
Kun je de tekst niet gewoon als platte tekst in een post plaatsen, je maakt het zo niet makkelijk(omslachtig) om je te helpen.
 
  • Leuk
Reactions: Nesjka
Even samengevat, want het Excel-bestand is nogal rommelig en omslachtig;

* 2x per maand naar de wasbox;
- Prewashen (Avalanche + Drukpomp)
- Deironizer - (Non-Ferro Kit)
- Handwas (Born to be Mild + 2x IncrediMitt + 2x Grote emmers)
- Drogen (Silk Dryer XL)
Persoonlijk zou ik een drooghulp toevoegen, zoals Spray&Wipe. Dit is een breed inzetbare detailer zónder toevoegingen die je voor allerlei dingen kunt gebruiken. (Detailer/drooghulp/klei glijmiddel/glaswerk/interieur/etc)
Eventueel een kwast als je complexere velgen hebt.

* Thuis
- Glaze (Black Hole + handpad zwart)
- Doeken (Senza Bordi)
Senza Bordi's zijn prima doeken, maar veelal gebruikt bij het afnemen van coatings. Voor all-round doeken kan je bijv. de Monello - Peluche Verde / Bianco nemen. (Zijde met lange vezels, zijde met korte vezels)


- Bandendressing (Tyre Brush + High Gloss Tire Gel)
- Kunststofdressing (New Car Scent Protectant)
- Doeken
Bandendressing aanbrengen met een schrobborstel? Zelf zou ik hier een handpad of kwast voor gebruiken.
Zelfde geldt voor de kunststofdressing, welke overigens volgens de beschrijving een glans achterlaat. (Dashboard?) Dan zou ik eerder denken aan iets als Natural Look en deze aanbrengen met een handpad zoals de Disco Nero / Disco Rosso / Doppio / etc.


- Leder (Gliptone Set + paardenhaarborstel)


- Glaswerk interieur (Piccolo Nero)
Geen glasreiniger, dus alleen met een droge doek over het glas? Misschien een glasreiniger zoals bijv. Clearly Menthol + MF-pads 'Disco Duo' + 'Vetro Bianco'.


- Glaswerk Exterieur (Gyeon - View)
Persoonlijk zou ik een duurzaam product zoals deze op een zo schoon mogelijke voorruit willen aanbrengen. In mijn geval betekent dat dus extra stappen zoals kleien en polijsten. Ik weet dus ook niet of dit product daar enorm om verlegen zit of dat dit verwaarloosbaar is.
Een alternatief is een goedkoper product zoals RainX / Kleervue welke je simpelweg vaker aan kan brengen tegen een paar cent aan kosten.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Pter
Ik schrok even van de benaming 'borstel voor de moeilijkere delen', maar die borstel blijkt een kwast te zijn. :rolleyes:
Wat de doeken betreft: over het algemeen hebben Aziatische automerken zachte lak, dus gevoelig voor krassen. Om die reden zou je toch voor de senza bordi doeken kunnen kiezen voor werkzaamheden aan de lak. (voor andere zaken zijn die andere doeken prima)

De black hole zou ik NIET met een zwarte pad aanbrengen: black hole is donkergrijs van kleur, waardoor ie niet opvalt in een zwarte pad, en je makkelijk veel te veel product gebruikt. Probeer zo veel mogelijk pads van een contrasterende kleur (en de juiste hardheid) te kiezen, voor de black hole bijvoorbeeld een rode Monello Disco Rosso.

Wat het vaker aanbrengen van RainX betreft: als je de ruit vooraf goed reinigt, gaat dat echt maanden mee, alleen moet je af en toe de ramen even schoon maken, als er veel vuil op zit verstoort dat de werking van producten als RainX of Kleervue, maar na even de ramen wassen werken die middelen weer gewoon (dus niet opnieuw aanbrengen).