• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Iemand ervaring met of alternatieve voor Obsessed garage waterontharder

mhermans

Detailing chief
31 aug 2018
100
85
Roermond
Ik was aan het kijken naar een video van obsessed garage en de waterontharder die hij gebruikt viel me op.
Nu was ik aan het kijken of ik iets vergelijkbaars in europa kon vinden maar tot nog toe zonder succes.

Het gaat om de CR Spotless DIW-20. Nu is deze wel te bestellen bij hun en leveren ze ook in nederland, alleen blijft dan de vraag hoe het zit met het vervangen/bijvullen van de filters. Om elke keer te importeren uit Amerika is niet te doen natuurlijk.

Wat ik tot nu toe tegenkom hier zijn voornamelijk waterontharding systemen die bedoeld zijn voor het hele huis waar dan ook weer een iets ander prijskaartje aan zit.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@Soepergrover Het zou eventueel een optie zijn, maar ik was meer opzoek naar een die ook gebruikt kan worden met hogedrukreiniger.
Nu kwam ik toevallig dit nog tegen toen ik verder aan het zoeken was

Maar ik durf ook niet direct te zeggen of dat een passend alternatief is.
 
Ik gebruik na een tip van @schaef deze naar tevredenheid. Deze kan een stroomsnelheid aan tot 10 liter per uur minuut en is vooralsnog meer dan voldoende. Doe anders een bericht naar dat bedrijf en leg je vraag voor :)

Ik pre-wash en spuit met de HD aangesloten op het filter. Navulling is niet duur en gaat lang genoeg mee. Jaarlijks het hars wisselen en je bent in business.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: schaef
Heb je daarvan ook wel eens de wateropbrengst gemeten @RoCo? 10 liter is het minimum voor mijn HD. En zijn er daarna totaal geen vlekken meer als je het water op zou laten drogen?
 
10 liter per uur
Ik kon het me al niet voorstellen, de link zegt 10 liter per minuut :)

@Soepergrover Het zou eventueel een optie zijn, maar ik was meer opzoek naar een die ook gebruikt kan worden met hogedrukreiniger.
Nu kwam ik toevallig dit nog tegen toen ik verder aan het zoeken was

Maar ik durf ook niet direct te zeggen of dat een passend alternatief is.

deze geeft aan 1400 liter per dag. Dat is volgens mij veel te weinig om direct je HD op wan te sluiten, dus dan zou je met een buffervat moeten werken. Hou daar rekening mee.
 
  • Grappig
  • Leuk
Reactions: Cordoba en RoCo
Ik was er inderdaad daarna achter gekomen dat de wateroplevering niet voldoende is.
De filter die @RoCo stuurde zou nog een optie zijn gezien de 10l/min. Dit is wat mijn kranzle 1152 ook nodig heeft.

Ik heb eens een berichtje gestuurd naar waterfilterexpert om te kijken wat zij nu zouden aanraden.
Zodra ik hier wat van hoor zal ik hier ook even een update posten
 
  • Leuk
Reactions: RoCo
Goede catch, heb het even aangepast! Ik kan de opbrengst in de praktijk wel eens meten hoor @Jansen zal het de volgende keer doen. Zit namelijk zelf ook op de wip om een zwaardere HD te pakken maar dat filter is wel echt fijn en wordt dus een beperkende factor als ik voor mijn droom machine zou gaan :innocent:

Ik heb inderdaad geen vlekken bij opdrogen, hardheidsstrip kwam ook uit op 0. Gebruik het alleen met de HD en kom dan met mijn gebruik prima uit met een jaarlijkse verversing.

Het is niet een geval van afspuiten en prima overigens. Je krijgt enkel geen vlekken als je auto schoon is. Even je auto afspuiten levert dus alsnog vlekken op maar dan door vuil. 'Waterspots' zijn in ieder geval niet meer een acuut gevaar.
 
Ik heb het wel gemeten in verband met de pas gekochte Kranzle. Gebruik een lange waterslang als aanvoer kom ik tot 9 net geen 10 liter. Maar met een korte slang zeg een 1 meter lang kom ik tot bijna 12 liter per minuut. Gemeten in de Monello emmer waarvan ik aanneem dat de aangegeven liters op de zijkant kloppen.
 
Zo te zien is de site even scheef aan het gaan. Ik denk dat ze aan het knutselen zijn aan de pagina want de hyperlink verwijst ineens ook ergens anders naar toe. Even wachten dus.
 
Ik heb intussen een reactie van ze gehad.
Momenteel hebben ze geen met de DIC-20 vergelijkbaar product in het assortiment. Ze zijn hier wel mee bezig maar durven nog niet te zeggen wanneer deze online gaat komen.

Ik denk dat ik voor nu ook de ontkalker ga bestellen en tegen die tijd eventueel upgrade naar het nieuwe systeem
 
  • Leuk
Reactions: RoCo
@RoCo Ik ben even benieuwd heb jij er een systeem met kranen bij gemaakt zodat je makkelijk kan switchen tussen "normaal" water en gefilterd water?

@Epicurean De site werkt intussen weer
Nee ik heb aan het filter twee gardena koppelingen gemaakt. Ik sluit de tuinslang aan op het filter en heb een klein stukje slang tussen het filter en de HD. Het filter zit nu met tie-raps vast aan de HD. Als ik normaal water wil gebruiken dan sluit ik de tuinslang direct aan op de HD, maar dat heb ik niet meer gedaan anders dan voor het ontluchten. Ik gebruik mijn HD simpelweg niet meer zonder filter. Kosten baten zijn prima op orde met deze oplossing.