• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Iemand ervaring met of alternatieve voor Obsessed garage waterontharder

Ondertussen alles binnen. Hieronder een foto voor wie dit ding graag eens "in het echt" ziet.
Is veel groter dan wat ik had verwacht ahdv de productfoto's. Banana USB receiver for scale:

Bekijk bijlage 163071

Dank voor de tip @RoCo
Hallo! Heb dit waterfilter ook aangeschaft. Vraagje waar heb je die "gardena" adapters gekocht ? Heb twee 3/4 adapters gekocht maar dat schroefdraad draait te ver naar binnen in waterfilter waardoor mijn slangkoppeling er niet meer goed opklikt.
 
@FBGTI lokale doe-het-zelf zaak, helaas geen link.

Is even goed gegaan maar de "out" kant lekt nu lichtjes.. dus moet het nog eens verder bekijken.
 
Ok thx. Misschien toch iets van messing kopen en goed met witte tape eromheen. Gebruikte jij hem ook in combinatie met HD reiniger of alleen op tuinslang ?
 
interessant topic! Voor zij die deze setup gebruiken: is er merkbaar verschil en minder waterspots / kalk vlekken?
Mijn auto heeft een glazen panorama dak (zwart) en zit weer vol met waterspots; dit zou een ideale oplossing kunnen zijn om in ieder geval vlekken door het wassen te voorkomen?
 
Miskoop geweest....al bij 2 patronen is het schijfje dat de harskorrels in het patroon moet houden scheef gaan hangen....met als gevolg dat ie de harskorrels ook naar buiten spoelt...
Aangesloten op normale kraan met normale waterdruk. Misschien goed voor in de keuken/koffiemachine maar niet voor flekvrij naspoelen auto.
 
  • Verbluft
Reactions: schaef en RoCo
Ja ik zou ook even contact met ze opnemen, ik heb nu al 3x een nieuwe vulling korrels in het mijn eerste patroon gedaan en werkt nog steeds goed.
 
Heb het filter nu èèn keer gebruikt om na het afspoelen met hogedruk nog een keer na te spoelen en vervolgens te sheeten met tuinslang icm filter. Ben er zeer tevreden over. Zag een paar uur drogen aan de lucht enkel nog wat vlekjes op de ruiten wat misschien, denk ik(achteraf) toch wat bathe+ resten waren. Beetje QD en het was weg. Scheelt me veel tijd in ieder geval.
 
@Epicurean dus je hebt het filter niet aangesloten tijdens het wassen, spuiten met de HD - waarom niet? Omdat het dan niet zinvol is, en/of waterdruk en werking HD beinvloedt? En water in de was-emmers, is dat wel door het filter gegaan of gewoon (kalk-houdend) leidingwater?

Doen de anderen dat net zo?
 
Heb ook het filter op tussen de kraan en Kranzle staan, heb hem nu al paar jaar en werkt naar tevredenheid, wel af en toe de hardheid controleren om te zien of het filter nog goed werkt.
 
  • Leuk
Reactions: ArjanB
Gebruik het inderdaad alleen op het laatst, omdat ik wil dat het spotless opdroogt. Was emmers vul ik met leidingwater. Ben immers gewend om de auto altijd nat te houden. Doe vooral waar je jezelf prettig bij voelt.
 
  • Leuk
Reactions: ArjanB
Bij mij zijn er van die bruine korrels door/langs/uit het filter gekomen. Resultaat was dat de Gardena sproeikop helemaal vol bruine prut zat en de boel verstopte. Wel weer schoon gekregen maar ik ben meteen klaar met dat filter..

Let dus heel goed op als je een HD reiniger erop aansluit, gebruik dan altijd een waterfilter op je HD reiniger. Dat bruine spul wil je niet in je machine hebben!
 
Brrrrrrrrr, dat wil je niet voorhebben met een HD reiniger idd. Gelukkig zit er op de filter wel een inlet, maar die dingen zijn waarschijnlijk wel klein genoeg om er door te geraken als je pech hebt?
 
@RoyR wat wil je er mee gaan doen, de auto naspoelen met een open tuinslang ? heb zo mijn twijfels of je deze kunt gebruiken I.C.M. een HD (restrictie in de flow rate)

meestal bij Action: you get what you pay for. voor dat geld kan je je geen echt grote buil vallen.
 
@Drifter, denk dat het vrij nutteloos is om er een hogedruk reiniger op aan te sluiten.
Het reservoir heeft een opslagcapaciteit van slechts 5 liter terwijl mijn hogedruk reiniger al minimaal 11 liter per minuut nodig heeft.
Uit een (waterbesparende) (keuken)kraan komt gemiddeld 4 tot 8 liter per minuut.

Maar goed, voor die 35 euro kun je je er geen buil aan vallen :grinning:
 
@nicknameless volgens mij is dat geen opslagcapaciteit. Die 5 liter is de inhoud van het reservoir waar de hars in zit. En je moet niet gek staan te kijken als hij gewoon 10 liter per minuut verwerkt zonder problemen. Dat doen vele kleinere ontharders namelijk ook.
Voor mij is het handig als ik met hogedruk de ramen op de tweede verdieping schoonmaak.

Voor de auto zou ik op het einde gewoon drogen met een open slang.