• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Favoriete Droogdoek

Dutch Vertigo

Detailing guru
3 mrt 2020
144
108
32
Limburg, Roermond
Wat is jullie favoriete droogdoek?
Ik heb van detailing mijn werk gemaakt, dus ga door behoorlijk wat doeken heen. Ik heb eigenlijk tot nu toe nog niet echt de perfecte droogdoek gevonden. Ikzelf heb een voorkeur voor grote droogdoeken. Prijs maakt mij niet uit.

Ik ben benieuwd naar welke doek(en) jullie aanbevelen?
 
Wat maakt dat de doeken tot nu toe niet perfect waren?

Bij een wasbeurt is het gebruik van een drooghulp een grote winst. Als je gaat polijsten is dat wellicht net niet wenselijk al zouden de meeste producten weinig weerstand bieden tegen een polijstsessie.

Ik heb zelf een vrij kleine doek maar heb er mee leren omgaan en inmiddels voldoet die eigenlijk wel. Wel pleit ik hierbij voor twist loop doeken!
 
  • Leuk
Reactions: Jansen
Ik ben inmiddels fan van de Liquid8r van The Rag Company. Het zijn eigenlijk twee droogdoeken tegen elkaar aan. Hierdoor neemt die extreem veel water op. Het formaat hebben ze hier denk ik op aangepast, maar met de grote variant krijg je een auto makkelijk droog. En is dus niet zo extreem groot en daardoor goed te hanteren. Prijstechnisch ook interessant met 9,49 voor de kleine en 16,49 voor de grote doek: https://www.carclean.com/nl/the-liquid8r-droogdoek-diverse-maten.html
 
Laatst bewerkt:
Ik ben erg te spreken over droogdoeken met twistloop vezel, vanwege waterabsorberende vermogen.

Kies ook voldoende gsm. Ik zou voor minimaal 1100 gsm gaan. Moet niet te groot zijn maar te klein is ook niks. Zelf vind ik 50x80 wel mooi formaat. En kleine versie (40x40cm) voor nalopen/ dorpels van portieren etc.
Met 1100 gsm (en formaat van ongeveer 50x80 cm) of meer kun je met gemak een auto afdrogen (ook als die niet in wax/coating staat dus nog veel water op ligt).

Verder vind ik het belangrijk dat die niet te zwaar wordt bij afdrogen en makkelijk over de lak glijdt. Bij doeken met hogere gsm vaak een probleem omdat die meer water op kunnen nemen worden ze zwaarder waardoor slepen lastiger gaat.

ik heb zelf de gamma dryer van nuke guys in 50x80cm en vind dit echt een superfijne doek!
Echt zwaar onderschatte doek. 1400 gsm (droog je makkelijk 2 middenklassers mee af) en glijdt ook als die nat is nog makkelijk over de lak. Prijstechnisch ook goed!
Dus die kan ik je zeker aanraden!

Liquid8r van ragcompany in kleine versie (40×40cm) gebruik ik voor nalopen / portieren. Lijkt wel beetje op gamma dryer alleen wat iets dunner (met 1100 gsm ook wel logisch). Ook fijne doek!

De alom geprezen Dry me crazy van MFM heb ik ook. Maar die pluche vezel vond ik niks. Wordt snel nat en zwaar. Misschien fijn dat die zacht is, maar twistloop doeken drogen veel beter.

Succes met je zoektocht. :)
 
Vertigo! :D

Ik heb verschillende doeken in huis en doen allemaal prima hun ding. Grote factor bij mij is dat ik er simpelweg altijd een drooghulp bij wil en dat maakt zelfs doeken die niet zo heel goed werken, toch ook gewoon prima werken.

Ik gebruik zelf graag een paar pufjes SPray & Wipe erbij; Streeploos en makkelijk drogen, geeft ook wat lubricatie voor lastigere lakken.
 
Ik heb er heel wat gekocht de 1 zou nog beter zijn als de ander volgens alle recensies uiteindelijk voor mij de beste/fijnste gevonden en de rest van de doeken gebruik ik voor de onderkant en de velgen. Mijn favoriet csf absorber large drying towel 60x90 .
Zo zie je maar iedereen heeft wel zijn eigen favoriete doek
 
Oeps.. daarin ga ik nog vreemd. Liquid Elements silverback voor de lak en een carpro dhydrate voor de ramen en kleinere delen.
 
Zelf niet zo fan van de rode monello droogdoeken. Eerste paar keer prima en daarna toch minder absorberend ondanks goed gescheide doeken en diverse microfiber wash. Wanneer ik toe ben aan een nieuwe droogdoek kijk ik zelf naar de Liquid8r.
 
@Cloudie Hier ook die rode Monello droogdoek is een actie gekocht, maar ook niet zo te spreken over.
Die gebruik ik zelf om nog eens na te lopen wat de Witte Senza Acqua Drying Towel achterlaat. En ook die vind ik zelf niet zo heel bijzonder.
Ooit eens gekocht als eerste droogdoek door de gigantische hoeveelheid recensies hier op Carclean. Zie nu ook dat die maar 550gsm heeft en de doeken die hier voorbij komen ruim boven de 1000 en soms zelfs 1400gsm zijn.. Wellicht toch maar eens een andere doek nog proberen ;)