Ik ben erg te spreken over droogdoeken met twistloop vezel, vanwege waterabsorberende vermogen.
Kies ook voldoende gsm. Ik zou voor minimaal 1100 gsm gaan. Moet niet te groot zijn maar te klein is ook niks. Zelf vind ik 50x80 wel mooi formaat. En kleine versie (40x40cm) voor nalopen/ dorpels van portieren etc.
Met 1100 gsm (en formaat van ongeveer 50x80 cm) of meer kun je met gemak een auto afdrogen (ook als die niet in wax/coating staat dus nog veel water op ligt).
Verder vind ik het belangrijk dat die niet te zwaar wordt bij afdrogen en makkelijk over de lak glijdt. Bij doeken met hogere gsm vaak een probleem omdat die meer water op kunnen nemen worden ze zwaarder waardoor slepen lastiger gaat.
ik heb zelf de gamma dryer van nuke guys in 50x80cm en vind dit echt een superfijne doek!
Echt zwaar onderschatte doek. 1400 gsm (droog je makkelijk 2 middenklassers mee af) en glijdt ook als die nat is nog makkelijk over de lak. Prijstechnisch ook goed!
Dus die kan ik je zeker aanraden!
Liquid8r van ragcompany in kleine versie (40×40cm) gebruik ik voor nalopen / portieren. Lijkt wel beetje op gamma dryer alleen wat iets dunner (met 1100 gsm ook wel logisch). Ook fijne doek!
De alom geprezen Dry me crazy van MFM heb ik ook. Maar die pluche vezel vond ik niks. Wordt snel nat en zwaar. Misschien fijn dat die zacht is, maar twistloop doeken drogen veel beter.
Succes met je zoektocht.