• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Favoriete Droogdoek

Veel geprobeerd maar niks kan tippen aan de Klin Korea evo droogdoek imo.
Oke mijn doek is niet bij CC te koop helaas ach wie weet komt dat nog eens maar dit is by far de beste doek die ik ooit gebruikt heb en ik heb er aardig wat gehad en weer weggedaan…
onderstaande doek is wel bij CC te koop alleen snap ik het formaatje niet zo maar goed deze heeft hetzelde type vezel. Dat gezegd hebbende kun je met deze relatief (te) kleine doek je auto ruimschoots droog krijgen.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Vandaag de nieuwe groene Monello Doppino gebruikt.
Hele auto (die in de coating staat), ermee kunnen drogen. Neemt dus veel water op!
Kortom. Niks mis mee! Komt zeker in de buurt van de Gyeon Silk Dryer. Alleen prijstechnisch wat aantrekkelijker.
Eens kijken hoe deze doek het de komende tijd gaat doen :)

20230710_115324.jpg
 
Tip voor de droogdoek, niet wassen in de wasmachine. Vezels slijten door de frictie in de trommel en nemen dan merkbaar minder water op (geldt voor alle droogdoeken). Zelfs washandschoenen was ik met de hand om dezelfde reden. Zo gaan ze veel langer mee en was je veiliger.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Ik hoorde je dat inderdaad al zeggen in de video op YouTube.
Al moet ik wel zeggen. Dat ik mijn Silk Dryers altijd in de wasmachine heb gehad. 30 graden. Kort programma. En daarna soms in de droger. Na 2 a 3 jaar deden ze het nog goed!
 
  • Leuk
Reactions: kawazxr
De Silk Dryer vind ik dus een beetje tegen vallen. Ik gebruik zelf het liefste de Dodo Juice dry hard. De nieuwe dubbele rode van Monello lijkt er erg op en vind ik ook fijn. Heb ook nog een van Dope Fibres met hele korte vezels. Die vind ik helemaal niks maar smaken verschillen. Heb ook nog een liqid8er gehad en die beviel ook goed maar die heeft m’n pa ingepikt (goed excuus om nieuwe droogdoeken te kopen)
 
  • Verbluft
Reactions: RoyR
De Silk Dryer vind ik dus een beetje tegen vallen. Ik gebruik zelf het liefste de Dodo Juice dry hard. De nieuwe dubbele rode van Monello lijkt er erg op en vind ik ook fijn. Heb ook nog een van Dope Fibres met hele korte vezels. Die vind ik helemaal niks maar smaken verschillen. Heb ook nog een liqid8er gehad en die beviel ook goed maar die heeft m’n pa ingepikt (goed excuus om nieuwe droogdoeken te kopen)
Als je nog nieuwe doek zoekt kan ik de gamma dryer van nuke guys aanraden!
Erg fijne doek en super qua wateropname. En prima qua prijs.
Ik kan met de 50x80 doek 2 middenklassers mee afdrogen (ook als er nog veel water op auto ligt).

Lijkt qua vezel erg op liqui8r maar nog iets absorberender (1400gsm tov 1100 gsm bij liquid8r) en fractie langere vezel.
Hieronder ligt kleine liquid8r(40×40) naast 50×80 gamma dryer. Ook even detailfoto van twistloop vezel van gamma dryer.

20230513_154257.jpg

20230513_154304.jpg
 
Is er een verschil tussen de doppino solo en dippino doppio behalve dat de ene dus dubbel is en de ander enkel? zelfde gedraaide lus, alleen een ander kleurtje en 1 euro prijsverschil? en natuurlijk maakt de groene mijn overige spullen niet knalroze. Zat per ongeluk een witte sportsok tussen. Nu heb ik 1 echt mega roze sok :joy:
 
Ik heb sinds kort ook de Nuke Guys Gamma Microfiber Drying Towel en is echt een super droogdoek. Ook een stuk zwaarder dan mijn vorige droogdoeken. Na het autowassen spuit ik de auto af met een open slag en is dan dus al bijna droog.