• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Veel krassen op Audi lak

RuudV

Detailing addict
30 jun 2011
13
50
38
Noord-Limburg
Beste detailers,

Ik heb recent Audi A4 uit '05 gekocht, echter lijkt het wel of er steeds meer krassen en swirls tevoorschijn komen. Was zelf altijd met de 2 emmer methode met washmits en ben erg zuinig om mijn auto. Denk dat er veel met fillers is gewerkt en dat er dus met iedere wasbeurt wat meer zichtbaar is geworden.

Dit hoeft geen probleem te zijn aangezien 11 jaar oude lak sowieso wel een opfrisbeurtje heeft verdiend. Ik heb enkele jaren geleden al een DAP900V2 incl. diverse polijstpads aangeschaft maar deze eigenlijk nooit echt goed gebruikt, heb verder alle benodigdheden inmiddels in huis om aan de slag te gaan. Mooi dus zou je zeggen, detailen die hap!

Er is echter iets wat me een beetje huiverig maakt om eraan te beginnen, en wel het volgende;

De achter bumper is er namelijk het ergste aan toe zoals op onderstaande foto's te zien is, in het zonlicht is het echt niet om aan te zien.
Deze heeft tevens een afwijkende kleur t.o.v. de rest van de auto, helaas niet gezien voor de aankoop. Dit doet me vermoeden dat de bumper ooit (slecht) is overgespoten en ben bang om de beschadigingen erger te maken of zelfs door de lak heen te gaan.

Hebben jullie wellicht wat tips voor me?

De volgende producten heb ik in huis;

Producten.JPG




Foto's van de bumper (schrik niet ;));

Photo%2006-02-2017%2C%2012%2055%2029%20small.jpg

Photo%2006-02-2017%2C%2012%2055%2048%20%20small.jpg



Swirls op de kofferklep;

Photo%2006-02-2017%2C%2012%2055%2035%20%20small.jpg

Photo%2006-02-2017%2C%2012%2055%2039%20small.jpg
 
Nou, je hebt de juiste spullen voor deze klus in huis.
Ik denk dat hier met jou spullen een heel mooi resultaat te behalen valt.
Wellicht dat de grotere krassen niet helemaal weg te werken zijn, aangezien die dieper lijken te zijn.
Kun je daarin blijven steken met je nagel?

Als je bang bent om er zelf aan te beginnen, wellicht wil iemand in de buurt jou wel helpen ervaring op te doen.
Doe eens een oproep zou ik zeggen. ;)
 
Gewoon lekker polijsten. Mijn bumper ziet er niet zo erg uit maar scheelt niet veel en Truus is 1,5 jaar oud. Met een goede beurt ga je haar zeker weer mooi maken.

Misschien nog beetje Prep aanschaffen voor de controles tussen de stappen door en een leuke bandendressing ;)
 
  • Leuk
Reactions: Ferdy
Inderdaad polijsten! Alleen, weet niet of dat handig is met een 5.5 pad + steunplaat.
Wellicht even wisselen naar een kleinere en dan wat kleine pads erbij aanschaffen.
 
Persoonlijk zie ik zo 1..2...3 geen kleurverschil met je achterklep vanaf je foto's.
Misschien puur de dofheid die de bumper bezit door al de swirls? Vandaar de lichtere kleur?
Ik zou me (vanaf de foto's gezien) niet te druk maken over beschadigingen oid... ik heb ze wel erger gepolijst :cool:
Persoonlijk zou ik een kleiner formaat machine erop los laten... denkende aan een rupes mini of iets vergelijkbaars.
Have fun...;)
 
Nou, je hebt de juiste spullen voor deze klus in huis.
Ik denk dat hier met jou spullen een heel mooi resultaat te behalen valt.
Wellicht dat de grotere krassen niet helemaal weg te werken zijn, aangezien die dieper lijken te zijn.
Kun je daarin blijven steken met je nagel?

Als je bang bent om er zelf aan te beginnen, wellicht wil iemand in de buurt jou wel helpen ervaring op te doen.
Doe eens een oproep zou ik zeggen. ;)

Er zijn enkele krasjes die je met de nagel voelt. Wellicht wel een idee om eens iemand te vragen mocht ik het echt niet aandurven ;).

Gewoon lekker polijsten. Mijn bumper ziet er niet zo erg uit maar scheelt niet veel en Truus is 1,5 jaar oud. Met een goede beurt ga je haar zeker weer mooi maken.

Misschien nog beetje Prep aanschaffen voor de controles tussen de stappen door en een leuke bandendressing ;)

Bandendressing heb ik inderdaad ook nog staan (Mequiar's).

Inderdaad polijsten! Alleen, weet niet of dat handig is met een 5.5 pad + steunplaat.
Wellicht even wisselen naar een kleinere en dan wat kleine pads erbij aanschaffen.

Wellicht zijn wat kleinere pads inderdaad wel handiger voor op sommige delen zoals bijvoorbeeld de bumper.

Persoonlijk zie ik zo 1..2...3 geen kleurverschil met je achterklep vanaf je foto's.
Misschien puur de dofheid die de bumper bezit door al de swirls? Vandaar de lichtere kleur?
Ik zou me (vanaf de foto's gezien) niet te druk maken over beschadigingen oid... ik heb ze wel erger gepolijst :cool:
Persoonlijk zou ik een kleiner formaat machine erop los laten... denkende aan een rupes mini of iets vergelijkbaars.
Have fun...;)

Zie je op de foto's ook niet inderdaad, maar is echt een paar tinten paarser dan de rest van de auto. Nog een machine erbij kopen zie ik voorlopig nog niet zo zitten..... wellicht als het detail virus nog wat verder is toegeslagen ;).
 
Vergeet niet, elke auto heeft wel kleur verschil in de bumpers / tankdop.
Dit komt omdat de bumper van kunstof is. En ook apart word gespoten in de fabriek.
Kleur verschil houd je toch...
 
Hou je er rekening mee dat als je een kleine pad gaat gebruiken dat je ook een kleine backingplate moet hebben? Ik weet namelijk niet of deze er standaard bij zit bij een V2 (bij een V3 wel)
 
Nog een machine erbij kopen zie ik voorlopig nog niet zo zitten

Gewoon met je DAP doen. Kan prima. Idealiter zou je de kleine plate + kleine pad kunnen gebruiken, maar met de standaard 5,5'' moet het ook te doen zijn.

En ja, zoals anderen ook al zeiden; We hebben wel erger voorbij zien komen. Jouw gedachte over slechte staat en eventuele dunne lak, die kan ik begrijpen. Ik ben dan zelf zo nuchter om te denken; ''Als ik er met een D/A machine overheen, zoals een DAP, en er gaat meteen iets fout, dan had het zonder polijsten ook niet lang meer geduurd voordat er iets zou gebeuren''


Greetz
 
Er is echter iets wat me een beetje huiverig maakt om eraan te beginnen, en wel het volgende;

De achter bumper is er namelijk het ergste aan toe zoals op onderstaande foto's te zien is, in het zonlicht is het echt niet om aan te zien.
Deze heeft tevens een afwijkende kleur t.o.v. de rest van de auto, helaas niet gezien voor de aankoop. Dit doet me vermoeden dat de bumper ooit (slecht) is overgespoten en ben bang om de beschadigingen erger te maken of zelfs door de lak heen te gaan.

Hebben jullie wellicht wat tips voor me?
Overgespoten lak =vaak dikker dan de orginele lak. De Audi heeft standaard bv 120/130 micron maar het overgespoten deel bv meer richting het dubbele aan micron. Maw op die delen zit je niet per se sneller door de lak.
Wel kan het overgespoten deel zachtere lak hebben dan de rest van de auto.
Probeer eerst eens Mezzo op een medium pad uit om te kijken of dat genoeg resultaat geeft en anders zwaarder.
Je zit daar echt niet zomaar door declak heen.