• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Q2 rim op gecoate velgen met nieuwe banden

Henkpascal

Detailing addict
22 mrt 2017
66
60
30
Roden
Beste,

Ik krijg in de aankomende 2 weken mijn velgen weer terug, deze zijn dan gecoat.

2cedd28446193291293cf801a628f338.jpg
1f514e5391c24dfd33083ce42b03e1e6.jpg


Nou is mijn vraag, wat moet ik allemaal doen zodat de Q2 rim goed blijft hechten op mijn nieuwe gecoate velgen?
Allereerst komen er nieuwe banden onder, daarna ga ik de velgen schoonmaken met Gyeon Prep. Daarna wilde ik beginnen met de Q2 rim, is dit de juiste volgorde of moet ik ze nog polijsten oid ?

Daarnaast wanneer de velgen behandeld zijn en ze zitten onder de auto, kan ik dan nog Non-Ferro of een andere velgenreiniger gebruiken of is dat niet de bedoeling ?

Groetjes!
 
Let wel op dat je een paar weken de lak laat uitdampen/uitharden voordat je er een coating opzet.
Het is zeker mogelijk om met Non-Ferro te werken als er een coating op zit. Een coating kan behoorlijk wat hebben.
 
Dankjewel voor de hulp. Ik zal eens even vragen of ze gebakken zijn, want hoeveel maakt dat uit ? 'ademt' die coating niet ?
 
Ze staan nu iniedergeval in een spuitcabine. Waar ze waarschijnlijk zijn gespoten (ik zie coaten als iets anders) overigens in een professionele spuitcabine word alles ook verwarmt tot max 60 graden. Minuut of 20 begreep ik. Poedercoating word 10 a 20min gebakken bij 200 graden. Ik had ze overigens laten poedercoaten als ik toch geld ging uitgeven. Worden net zo mooi als met spuiten, alleen is het veel slijtvaster.
 
Waar ik dit laat doen is t voor 200 euro alle vier de velgen, de lak is echt kei en keihard. Dit weet ik dan uit ervaring, dus t zal wel goed komen denk ik. Maar vraag t wel ff na!
 
  • Leuk
Reactions: Blade
Maar moet ik echt zooooooo lang wachten met de Q2 mochten ze gespoten zijn ?

Niks moet. De RIM is een volledig sluitende laag dus mochten er nog gassen of oplosmiddelen inzitten dan heb je een probleem als je er te snel RIM opzet. Geduld is een schone zaak. Vooral als de velgen nieuw en schoon zijn ;)
 
Ik zou toch echt even een maandje wachten om de lak uit te laten dampen.
Daarna kan je ermee doen wat je wilt.
 
Ik denk dat de man die je het product levert je het beste kan vertellen over wacht termijnen.
 
Ja die heb ik gevraagd, hij zegt dat het wel meteen kan. 2 velgen zijn ook al 3 week klaar. Maar hij gaat volgende week met de andere 2 weer bezig.
Maar een week laten uitharden kan zoiezo geen kwaad, ook voordat de banden erom gaan denk ik!