• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Stappenplan Detail

Ten eerste, Gliptone is niet voor op het stuur. Leer conditioners nooit op het stuur smeren, gaat lekker worden met bochten maken ;)
Een Gyeon Leather Coat of Dodo Juice Leather Sealant daarentegen kunnen wel op het stuur worden gebruikt.

Jouw stuur is geen leer maar gewoon plastic. Mijn ervaring is gewoon schoonmaken met A.P.C. en misschien dressen met een mat product zoals Natural Look of dergelijks
 
Uitdroging..? Lijkt wel of er en bak vuil in zit! :p

Reinigen met APC(+D) en bijv. een paardenhaarborstel, afnemen met een vochtige doek en kijken of het om voeding verlegen zit. :D
 
Vandaag de Pro Polish en White Diamond mogen ontvangen!:)
Ik wilde eigenlijk in het weekend gaan beginnen.... maar als ik na de weerberichten kijk:pensive::pensive:.
Hopelijk volgend weekend beter weer........
 
Nog even een last-minute vraagje:
Op de motorkap zijn een paar steenslag plaatsjes, ik heb een wat 'op maat'' gemaakte kleuren lak en blanke lak liggen. Zal ik dit gewoon bij kunnen 'tippen'? en wanneer? Na het wassen of kleien?
 
Nog even een last-minute vraagje:
Op de motorkap zijn een paar steenslag plaatsjes, ik heb een wat 'op maat'' gemaakte kleuren lak en blanke lak liggen. Zal ik dit gewoon bij kunnen 'tippen'? en wanneer? Na het wassen of kleien?

Google is your friend! ;)

Het beste is om de auto zo vies mogelijk te maken, dan effe lichtjes met water besproeien en dan lekker de steenslag dichtsmeren. :)
 
En daarna even met de föhn warm maken,dan hard de lak goed uit,en verdampt het water wat je had besproeit.ook mooi!
 
@Opel Astra wassen, optioneel drogen, kleien, drogen. Optioneel is na het kleien nog een keertje te wassen.

De tip die ik hier ooit kreeg:
Klein beetje kleurlak in een lege dop of iets dergelijks doen. Sateprikker hier lichtjes in dippen en zo het steenslagputje opvullen. Vooral niet met het bijgeleverde kwastje doen hoor! Dan heb je gelijk teveel en kun je niet netjes opvullen. Niet in één keer opvullen! Echt maar een beetje. Laten uitharden, hoeft niet volledig, maar net ver genoeg zodat je netjes nog wat kunt opvullen. Voorts herhalen tot je alle steenslagplekjes die je wilt aanpakken, tot aan de rand van het putje zeg maar hebt opgevuld. Ik zou er zelf nooit voor kiezen om de blanke lak toe te passen wanneer je niet kan wetsanden of wat dan ook. Je blijft het verschil met de rest van het paneel dan wel erg goed zien namelijk.

Je kunt in het volgende topic zien hoe ik dit zelf, na tips ooit hier op het forum, met engelengeduld heb aangepakt. https://forum.carclean.com/threads/mijn-ford-ka-grandprix-een-jaar-later.9907/
Ik was er destijds erg tevreden over, omdat het optisch echt een enorme verbetering was. Moet ik er wel bij zeggen dat ik hierna met de DAP heb gepolijst.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Zluytr
Nog even een (stom)vraagje:
Hoelang ben je gemiddeld bezig met een volledige detail(wassen, kleien, cleanen, glaze en waxen)?
Deze vraag omdat het morgen tot de middag gaat regenen, dan kan ik dit zaterdag(na)middag of zondag doen.
Ik wil namelijk niet snel snel doen, maar gewoon op het gemak......
 
Als het je eerste keer is zou ik ruim rekenen. Met klaarzetten en opruimen erbij kost wassen mij meestal 2 uur. Kleien nog een uur (zeker als de auto nog nooit gekleid is). Cleanen nog een uur en dan waxen nog een uur. En dan nog een uur extra omdat het altijd langer duurt dan je denkt
 
Gemiddeld ben je voor een Full Detail toch wel 2-3 dagen bezig. Voor een Full exterior detail ben je ook wel een lange dag bezig als het niet een kneiteharde lak is.

Ik verwacht dat jouw Opel niet zo bijzonder hard is, dus stel dat je morgen om 15.00 uur zou beginnen, dan zou je grondig kunnen reinigen (kieren/naden/ongelakt kunststof/wielen/etc) en kleien. Dan ben je wel tot etenstijd zoet.

Tijdens je avondeten kunnen dingen nog even goed drogen en daarna kun je alvast gaan afplakken en een begin maken aan het polijstwerk.

De volgende dag kan je alles poliisten, glazen en waxen. ;)

Zo noem ik maar wat. :)


Edit - Kak! Dacht dat je inmiddels al aan het polijsten was geslagen. :) Paint Cleaner! Naja, keeste gaat nog steeds op.