• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Exterior Detail Audi A5 Cabrio 3.0 TDI

Nutske

Detailing chief
24 nov 2008
140
93
35
As, België
Afgelopen week deze A5 over de vloer gehad, auto zat vol contanimatie, krassen, swirls en plekken van vogelpoep.. heel veel foto's heb ik niet, maar dat is ook niet nodig.

aardig afgezien , maar toch tevreden met het uiteindelijke resultaat.

-de boel in de artico snow foam gezet, gewassen, dak apart nog dieper gereinigd met APC 1:10 en het borsteltje ..
-alles gedaan met een clay pad
- na testspot gekozen voor buff and shine MF cutting pad met coarse van Rupes, afgewerkt met een foam polishing pad en menzerna 2200 medium polish (fijner deed niets extra op deze lak)
-velgen afgenomen, volledig behandeld met non ferro en obliTARate , erna gepolijst en in Gyeon RIM gezet
- stof dak gesealed met nanolex convertible top
- heel het lakwerk gecoat met Gyeon MOHS
- Ramen behandeld met Gyeon View

auto bij aankomst :

A5simon-0217.jpg


A5simon-0219.jpg

A5simon-0233.jpg


lakdiktemetingen mooi in overzicht.. (duidelijk gespoten delen ! )
A5simon-0235.jpg

voor foto :
A5simon-0253.jpg

Na .. (corrigerende stap, hazing..)
A5simon-0254.jpg


A5simon-0261.jpg


na foto's..
A5simon-0264.jpg
A5simon-0267.jpg
A5simon-0268.jpg
A5simon-0270.jpg
A5simon-0272.jpg
 
Laatst bewerkt:
Die blinkt weer lekker, mooie wagen ook.
Is op de eennalaatste foto het dak nog nat, of is dat wat anders? Ziet er beetje gek uit nl.
 
Weet je dat zeker?

Ik ben geen expert, maar volgens mij is een micrometer het zelfde als micron.. Oftewel um....

En normaal gesproken meet ik in um waardes tussen de 80 en 150...

Maar ik zie waardes van 36.3

En 36.3 micron is heul weinig...

Of heb ik het hier bij het verkeerde eind?
 
Weet je dat zeker?

Ik ben geen expert, maar volgens mij is een micrometer het zelfde als micron.. Oftewel um....

En normaal gesproken meet ik in um waardes tussen de 80 en 150...

Maar ik zie waardes van 36.3

En 36.3 micron is heul weinig...

Of heb ik het hier bij het verkeerde eind?
Ik meet zo waardes op zowat alle auto's. Deze had gespoten delen waar we zeker van waren, kwamen uit rond de 150-200.. Gemeten met een pd-8
 
Ik wil niks van het resultaat af doen hoor... want je heb echt top werk geleverd.

En het belangrijkste van de waardes meten is dat je het verschil in de gaten kan houden... Maar die waardes kloppen echt niet hoor tijger!

Ik zie zelfs 32 op je achterklep... in de dorpels zitten nog meer!

Ik zou je lakdikte meter even kalibreren! Ken je niet iemand anders die ook een dikte meter heeft? Zo dat je een beetje vergelijking heb.
 
Ik wil niks van het resultaat af doen hoor... want je heb echt top werk geleverd.

En het belangrijkste van de waardes meten is dat je het verschil in de gaten kan houden... Maar die waardes kloppen echt niet hoor tijger!

Ik zie zelfs 32 op je achterklep... in de dorpels zitten nog meer!

Ik zou je lakdikte meter even kalibreren! Ken je niet iemand anders die ook een dikte meter heeft? Zo dat je een beetje vergelijking heb.
goed dat je meedenkt hoor! Ding is nog maar een paar maand oud.. Dus zou toch voor gekalibreerd moeten komen? Misschien inderdaad maar eens afspreken met iemand!
 
  • Leuk
Reactions: Zluytr
36 micron is onmogelijk op je lak. gespoten delen moeten zelfs boven de 200 zijn. dus ik weet bijna wel zeker dat hij niet gekalibreerd is, moet je trouwens zelf doen bij nieuwe meters, die worden nooit gekalibreerd bij het produceren
 
  • Leuk
Reactions: Nutske
36 micron is onmogelijk op je lak. gespoten delen moeten zelfs boven de 200 zijn. dus ik weet bijna wel zeker dat hij niet gekalibreerd is, moet je trouwens zelf doen bij nieuwe meters, die worden nooit gekalibreerd bij het produceren

Klopt volledig, maar zelf kalibreren is niet bij alle meters nodig als ik mijn handleiding lees. Ik heb een week geleden een trotec bb20 gekocht en in deze handleiding staat: "De basic-kalibrering, die al in het meetinstrument is opgeslagen, zou alleen voor metingen op effen oppervlakken, m.a.w. op stalen componenten van normaal st37 (bouwstaal, vloeistaal) of aluminium delen gebruikt moeten worden". Ik heb de meter getest op mijn wagen en meet wel correcte waarden (tussen de 75 - 150).

Maar natuurlijk kan kalibreren nooit kwaad, het model van ts is zeker niet juist op het moment.