• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Microfiber madness incredipad

Robijntje

Detailing trainee
27 mei 2023
17
25
Valkenswaard
Ik heb pas geleden een microfiber incredipad xl gekocht.
Nu is de vraag moet je deze iedere keer na gebruik wassen en kan deze dan ook met de hand gewassen worden?
Anders moet ik de wasmachine steeds voor 2 of 3 dingen aanzetten.

@Jansen jij gebruikt een chenille washmitt toch? Die zijn volgens mij ook wat beter bestand voor wasmachines. Maar een washmitt zoals die Incredimitt. Kan ik je vertellen dat die na een aantal keer wasmachine wasjes, een beetje dun aan gaat voelen.
In een video van Carclean, raadde Dennis het ook af om washmitts in een wasmachine te wassen.

Ja klopt, maar ik heb ook een paar Incredimitts die ik soms gebruik voor vieze delen. Die heb ik ook al jaren, en ik merk niet dat ze hard slijten ofzo. De chenille mitts mag je volgens de handleiding helemaal niet in de droger doen, maar dat doe ik ook. Daarvan laten nu bij een aantal mitts wat stiksels los, maar dat is na tientallen keren wassen en drogen.

Ik wil gewoon schone en droge doeken en mitts en neem eventuele extra slijtage op de koop toe. Maakt het opbergen ervan ook een stuk makkelijker, anders heb ik steeds natte spullen die ik moet laten drogen of vies in de droger moet stoppen.

Ik deed eigenlijk alles na iedere wasbeurt inderdaad in de wasmachine, droogdoeken, mitts andere doeken... Is een klein wasje, maar voor de fijn/zijde stand op 30 graden mag het toch geen hele grote lading zijn. Dan daarna op een rekje te drogen en indien ze heel nat zijn nog op een laag toerental centrifugeren. Echter ik had het idee dat een van de doeken dat niet zo leuk vond, ik zag een beschadiging bij de afgewerkte rand..

Nu las ik echter laatst wel dat je droogdoek niet hoeft te wassen (want als je het goed hebt gedaan is die alleen NAT en NIET vies), maar bij een filmpje van Yves van GYEON werd aangeraden om het wel te wassen als je hun/een QD gebruikt hebt als drooghulp omdat dit anders 'vast' kan blijven in de doek en deze minder werkt?

Dus zit nu te twijfelen om maar gewoon een handwasje te doen na het wassen... Zoveel verschillende aanpakken overal...

• Leuk
Reacties: Robijntje
Ik ben een luie anti-detailer, denk ik... Ik gebruik één IncrediMitt en die gooi ik ná een wasbeurt uitgeknepen terug in de lege sopemmer, deksel erop en de klaar. - Volgende wasbeurt pak ik 'm er weer bij. :P

Dit doe ik al langer dan waarschijnlijk normaal is, haha!

(Ik was dan ook wel goed vóór en de auto's staan in een bescherming. Spoelwater is dan ook amper vies, zelfs wanneer ik twee auto's achter elkaar doe)
(Disclaimer: Don't try this at home, kids!)

Washmitt en droogdoeken was ik niet elke wasbeurt. Maar na een paar keer gaan deze wel gewoon in de was machine. Of ik moet zien dat ze op een manier vies zijn geworden dan gaan ze eerder de wasmachine in. Voor de droogdoek ook afhankelijk of ik een drooghulp met bescherming gebruik.
Microvezeldoeken met wax of iets dergelijks was ik wel gewoon elke keer na gebruik. Deze worden meestal ook viezer omdat je ze voor details gebruikt en interieur schoonmaken of ze hebben wax/spraywax die ik graag uit de doeken wil hebben.
Drogen doe ik gewoon op een droogrek, in de droger vraag ik mij toch af of het niet te warm wordt voor de microvezels.

Ik was mijn droogdoek en glasdoeken vrijwel krijg na de wasbeurt evt aangevuld met doeken die gebruikt zijn met een detailspray tenzij daar bescherming in zat die hou ik dan weer apart om ook een keer apart te wassen.
-velgendoeken gaan apart
-ex coating doeken gaan gewoon met een reguliere was mee tenzij ze echt extreem zijn misbruikt.

• Leuk
Na elk gebruik gooi ik ze in een aparte emmer, als die vol is gooi ik er warm water en azijn bij, die laat ik een dag staan en gooi ze daarna in de wasmachine op 30 graden. Doeken en washmitts gaan ook in de droger, kan niet merken dat ze meer slijten.

• Leuk