• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

BMW i4

En vandaag eindelijk wat betere foto's kunnen maken van de BMW.

_MG_0050.jpg

_MG_0049.jpg

_MG_0032.jpg
_MG_0025.jpg

_MG_0034.webp

MG-0005.jpg

MG-0006.jpg

_MG_0004.jpg

Alweer even geleden dat ik een update gepost heb, maar zeker niet stil gezeten de afgelopen tijd.

Vorige week was het, na bijna 2,5 jaar, toch tijd voor een nieuwe beschermlaag. Cancoat deed zeker zijn werk nog wel, maar het beste was er toch echt wel vanaf. Zeker op de vlakke delen. Daarnaast helaas ook wat zeer lichte waterspots (vermoedelijk door een paar keer afspuiten in de wasbox op vakantie).

Welke stappen gedaan:
1. gefoamd met koch chemie active foam
2. gewassen met koch chemie reactivate shampoo (lage ph)
3. gewassen met gyeon restart
4. gekleid
5. gepolijst met monello finale (combi van mini-polijstmachine, Bigfoot en rotary met kleine pads)
6. beschermd met meguiars professional, hybrid ceramic sealant (nieuw voor mij, dus eens kijken of het wat wordt. Wel echt 3 min moeten schudden totdat het een normale dikte bereikte i.p.v. water).

Verder het interieur ook even de standaard wekelijkse schoonmaakbeurt gegeven met kenotek interior cleaner.

Klopt. 20 was denk ik nog mooier geweest. maar ik vind de 20" velg die bmw af-fabriek op deze auto levert niet zo mooi. Achteraf gaat helaas ook niet zo maar, omdat er dan wielkastverbreders op moeten (banden zijn dan 285 breed achter).
20 inch gaat er heel makkelijk op.

bandenmaat wordt dan 255-35-20. Zelf heb ik onder de M50 de velgen van een 850i gestoken (velgtype 728m ) met voor 245-35-20 en achter (inmiddels iets smaller als die van de 850i) 255-35-20.

hou je nog steeds heel veel ruimte over in de wielkasten (omtrek wordt namelijk niet groter, anders zou je teller als een malle af gaan wijken). Enige om die ruimte te verminderen is een setje verlangingsveren. Voor nog de originele 19 inch achter de 20 inch, toen nog met 275-30-20.

IMG_1644.webp

8828b8ee-5fc3-4bcb-92c7-2b3ccc705b66.webp

Ik zag in je eerste post dat je kamikaze ovecoat hebt gebruikt. Geinige naam :) was de werking ook goed?