• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

1-staps polijsten advies

Het lijkt inderdaad alsof je met Uno Protect en met name met de wool pad meer verschil kan maken met alleen techniek, veel meer dan bij "normale" polijstmiddelen. Ik spreek niet uit ervaring daarom ben ik ook benieuwd naar het resultaat hier met de woolpad op de harde beamer lak.

Maar het is All in One, dus polijsten en beschermen in een stap. Als je wil coaten dan is dit niet het juiste product. Dan wil je een One Step polish die cut & finish in een keer doet maar niet beschermt. Anders zou je effectief een wax aanbrengen om die er weer af te halen en dan te gaan coaten. Ik heb wel een filmpje gezien waarin ze tijdens het curen van Uno Protect Beadmaker gebruiken die min of meer de plaats van de ingebouwde wax/sealant inneemt. Maar voor een coating lijkt me dat niet geschikt.
 
  • Leuk
Reactions: schaef
De graad van polijsten aanpassen doormiddel van druk of bewegingssnelheid, specifiek met de UNO?

Feit blijft dat je een polijstmiddel wilt gaan gebruiken die wax en andere poespas achterlaat. Dit zou je dan weer moeten verwijderen om de coating te laten hechten en dan verwijder je dus ook grotendeels je resultaat. Dit is mijn ogen dus zonder van je tijd en product, maar ook zeker een extra risico omdat je niet zeker weet of je de lak dusdanig ontvet krijg dat een coating lekker kan pakken.


Ik heb zojuist het bovenstaande UNO-filmpje bekeken met de titel; ''The BEST one-step for detailers who don't like AIO's''

Al snel wordt er gezegd dat het een ''misunderstanding'' is dat high-end detailers vinden dat een AIO een soort valsspelen is en een klant eigenlijk wordt bedonderd door valse resultaten geleverd te krijgen. Dit is geen misverstand, want feitelijk krijgt de klant ook maar een tijdelijk en verhuld resultaat geleverd.

- De interviewer geeft zelf ook aan dat hij liever corrigeert met een volwaardig polijstmiddel en daarna bescherming aanbrengt middels een volwaardige wax. Dit is ook mijn idee hierbij.
- Correctie in twee mogelijke stappen: Weinig druk en lagere machinesnelheid zal bij elk polijstmiddel zorgen voor meer hoogglans en minder grove correctie. Snellere machinesnelheid en meer druk zal meer corrigeren, maar minder finish geven.
Dit lijkt mij vrij logisch. Zelfde idee als bijv. Veloce/S3 + harde pad beginnen op de hoogste stand om de slijpen en vervolgens de inmiddels afgebroken korrels doorwerken op stand 4, zoals je een medium-combi zou starten.
- Vervolgens maakt hij een hit waarbij de machine op stand 4 staat, een wollen pad, maakt zo'n 2 snelle passes op een klein werkvlak en that's it. Instant results! Oxidatie en waterspots zijn weg, veel meer glans, maar de diepere defecten onaangetast.
Dit geeft mij meteen het idee dat er veel ''verhullende'' factors meespelen, (olien, wax, etc) Een wax aanbrengen zal hierna ook minder effect geven qua kleur/warmte, bijv. op mijn donkerblauwe lak, omdat het polijstmiddel al olien heeft toegevoegd.
 
  • Leuk
Reactions: schaef
Ze raden ook aan met de protect om de lak enkele uren te laten curen voor je deze blootstelt aan water/regen

Een eerlijk filmpje over de uno vind ik de video van esoteric. Gewoon benoemen wat het doet en ook vooral wat het niet doet
 
  • Leuk
Reactions: schaef
Ik ga laat de Uno voorlopig wel even aan mij voorbij gaan. Is me nu wel duidelijk geworden waarvoor mijn dank.
 
  • Leuk
Reactions: GuidoA