• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

1 velg niet schoon te krijgen??

The Volvoboy

Detailing addict
25 jul 2010
255
65
27
Sassenheim
Hallo detailers,

Ik heb even jullie hulp nodig. Begin dit jaar heb ik de velgen onder handen genomen van een S60R van een vriend van me, en wel op de volgende wijze:

- Wassen
- Iron.X
- Poorboy's Wheel Sealant

De velgen zijn echt heel mooi opgeknapt, maar toen.... Vriend van me ging vandaag de auto wassen, en kreeg 1 velg niet schoon...? :auw Andere velgen gingen prima en werden prachtig schoon, maar links achter niet? Heeft iemand een idee hoe dit nou kan? Ik snap er helemaal niks van, ik heb met alle 4 de velgen exact hetzelfde gedaan qua behandeling. Voor de verduidelijking een paar foto's:

De schone velg:

DSC_0719800x530.webp

DSC_0720800x530.webp

DSC_0721800x530.webp

DSC_0722800x530.webp

En de velg die niet schoon wil....

DSC_0712800x530.webp

DSC_0713800x530.webp

DSC_0716800x530.webp

DSC_0717800x530.webp

DSC_0718800x530.webp

Graag jullie advies hoe dit nou kan, ben erg benieuwd... Binnenkort maar weer eens opnieuw schoonmaken met Iron.X en een laagje Wheel Sealant eroverheen....

Is er niets mis met z'n rem op dit wiel? Remblokje op? Lijkt wel best veel remstof op deze velg ...

ik denk dat het teer is. teerverwijderaar gebruiken en een goede velgenreiniger. Iron x is niet hetzelfde als een velgenreiniger.

Heb ik ook linksvoor Koen. In mijn project topicje hier kun je zien dat Iron X nogal heftig reageerde, dus velg was daarna echt helemaal schoon, maar 3 dagen later (ondanks de Colli 845) zat het vuil weer retevastgekoekt. Ik heb het vermoeden dat dat is omdat mijn remblokken, met name links voor, op zijn, dus hardnekkig remstof ofzo.

BC911;314340 zei:
Is er niets mis met z'n rem op dit wiel?

Ik heb ook dit vermoeden....9/10 blijft er een blokje te dicht bij de schijf en krijg je op dat wiel meer remstof.

Bij mijn huidige wagen was dit ook met de winterwielen : 1 wiel was veel vuiler/roestiger dan de andere........heeft een nieuwe schijf , klauw en remblokken gekost...........voor de dealer :-d

Als je goed kijkt zie je ook dat de schijf blauw verkleurd is. Zou eerst het probleem bij de kern aan pakken;-)

Je zou ook nog IronX paste kunnen proberen.

Ik zou na een stuk rijden even voelen of je velg heet is(warm hoort).Zou zo maar kunnen dat je rem blijft hangen en dan kan je blijven poetsen.

Die schijf ziet er echt niet best uit. Helemaal verkleurd en allemaal groeven erin. De kans is zeer groot dat je remblokken aanlopen op die schijf.
Laat er ASAP naar kijken; of doe het zelf ASAP.

10 tegen 1 dat je de klauw moet reviseren. Die seal heeft een klap gehad..Succes evt ook nog je remschijf afdraaien (indien mogelijk) of vervangen.

Zoals ik het zou aanpakken:

- Wassen
- Velgenreiniger
- Afspoelen
- Iron-X, Tar-X of TRIX
- Kleien
- Wassen
- Beschermen met een velgenwax

Desnoods een stap meerdere keren herhalen.

En géén Dasty gebruiken, dat spul is zo aggressief als wat...

Lijkt mij dat deze hardnekkige vervuiling ook een hardhandige aanpak nodig heeft.

Ik heb trouwens nooit problemen gehad met dasty op de velgen die ik ooit gewassen heb. Verf zit er nog op en je krijgt ook de aangekoekte resten in de spaken eruit.
Daarna polijsten en in de wheelwax en gewoon bijhouden.

Als dasty niet meer werkt grijp ik meestal naar een zure reiniger. Voor de bruine remaanslag of als er bij bijv een vrachtwagen een dubbellucht velg van binnen naar buiten gewisseld wordt.