• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Full Detail 1996 BMW Z3

Hele mooie detail.

Ik woon in Antwerpen en daar zie je die kentekenplaten om de haverklap. Het bijzondere is er ook wel weer beetje vanaf vind ik.
 
Bedankt voor de reactie.

Ik moest wel zoveel polijsten om de krassen eruit te krijgen. Wat was mijn alternatief?

De glaze/sealant combo had ik hier op het forum ergens gelezen. Moest dit niet?

En trouwens geen lijntje te bespeuren. Extra op gelet omdat ik die opmerking nog reeds gelezen had. Misschien geluk gehad.

Hey Jemme,

Zoveel polijsten is niet erg, zolang het nodig is, maar bij goed polijstwerk zal een glaze weinig tot niks doen. Daarbij breng je een sealant aan op de kale lak om de hechting te optimaliseren. Met name een sealant vraagt hier om. De combi die je hebt voorbij zien komen is de combi Sealant -> Wax. :P



Greetz
 
Hey Jemme,
Zoveel polijsten is niet erg, zolang het nodig is, maar bij goed polijstwerk zal een glaze weinig tot niks doen. Daarbij breng je een sealant aan op de kale lak om de hechting te optimaliseren. Met name een sealant vraagt hier om. De combi die je hebt voorbij zien komen is de combi Sealant -> Wax. :p
Greetz

Ik ben aan het bijleren! Dank je...

Wat zou je aanraden dat ik nu doe? De auto staat hier nog voor de deur, dus ik kan nog 'corrigeren' :-)
 
Als je tevreden bent met het resultaat hoef je niks te corrigeren... hij doelt erop dat een rondje glaze waarschijnlijk zonde voor je tijd en product was... maar nu het zit... lekker laten zitten!
 
  • Leuk
Reacties: jemme en Blade
De laatste laag is EXP?

Voor het mooie kan je die af toppen met natty's blue... Ik vind persoonlijk die eigenschappen iets mooier!
Maar dat kan ook na de volgende wasbeurt
 
Daar zitten geen cleaners in toch? Volgens mij kan die er dus ook wel overheen, maar verbeter mij als ik het mis heb.
Is sowieso wel fijn om EXP met een wax af te toppen als je van van een mooie beading houdt, want EXP geeft dit niet echt.
 
  • Leuk
Reacties: jemme
Hier heb je echt veel eer van je werk gehad, echt een wereld van verschil:eek::) Nu maar hopen op mooi weer op hun bruiloft zodat de auto dan ook blijft glimmen haha;)
 
Daar zitten geen cleaners in toch? Volgens mij kan die er dus ook wel overheen, maar verbeter mij als ik het mis heb.
Is sowieso wel fijn om EXP met een wax af te toppen als je van van een mooie beading houdt, want EXP geeft dit niet echt.

Dan was ik hem snel even dit weekend en leg ik daar nog een laag van op. Kleine moeite op zo'n kleine auto ;)
 
Laatst bewerkt:
Zoveel polijsten is niet erg, zolang het nodig is, maar bij goed polijstwerk zal een glaze weinig tot niks doen. Daarbij breng je een sealant aan op de kale lak om de hechting te optimaliseren. Met name een sealant vraagt hier om. De combi die je hebt voorbij zien komen is de combi Sealant -> Wax. :p

Gevonden waarom ik deze aanpak genomen heb... vanop de carclean webshop

  • Een Glaze is een voedend glansproduct dat op basis van droge olieën in de porieën van de lak trekt. Na verloop van tijd gaan de porieën van de lak open staan en gaat ook de originele glans terug in kwaliteit. Een glaze herstelt de glans en voedt de lak. Een glaze kan na een cleaner of polijstbehandeling worden aangebracht, maar heeft van zichzelf geen beschermende werking. Om de werking van de glaze te behouden is het belangrijk om de glaze te beschermen met een sealant en/of wax.
Vandaar dus dat ik na de black hole de EPX gebruikt heb.
 
Ziet er weer goed uit zeg, goed werk verricht!

En voor wat betreft die kentekenplaten, 2000 euro valt nog best mee als je dat vergelijkt met de speciale platen in de UK. De duurste platen (bijvoorbeeld "F1" etc) werd ongeveer een half miljoen voor betaald;)