Hoi allemaal,
Hier terug een show-off van m'n recente werk dit weekend. Zoals sommige mensen al hebben gelezen heeft m'n vriendin een ongeval gehad en hebben we dus een andere wagen aangeschaft. Het gaat hier om een Opel Astra Tourer van 2008. Er is heel wat werk nodig om hem perfect te krijgen, maar dit zal met verloop van tijd wel gebeuren. Nu was het belangrijk om hem toch wat meer toonbaar te maken.
De auto mocht normaal zaterdag opgehaald worden uit de garage, maar ik had gevraag aan de garagist om de wagen in de staat te laten zoals hij was en dat ik enkel eens zou langskomen om het interieur bij hem aan te pakken aangezien ik geen extractor en dergelijke accesoires heb om een interieur volledig diep te reinigen.
Zo de vrijdag, langsgegaan bij de garagist om het interieur aan te pakken:
Volledig gestofzuigd mbv een Numatic Henry (koddig apparaat),
alles eens uitgeblazen mbv een Tornador,
plastiek gereinigd met AG Interior Shampoo
Zetels en andere bekleding gereinigd met AG fabric stand en interior shampoo
Daarna alles nat gestofzuigd met een Numatic George
Daarna heb ik de wagen aangezet om de verwarming te laten draaien om te drogen
Tijdens het drogen heb ik alle plastiek gedressed met AG Vinyl en Rubber care en de ramen gereinigd met Autofinesse Crystal
Enkele foto's van het interieur (deze waren dan al van de zaterdag bij afhaling)
Zo zaterdag de auto gaan afhalen en bij aankomst stond deze er zo bij,
niet slecht van ver, maar van dichtbij is het een ander verhaal
Beginnen met de gewoonlijke routine
Wielen kuisen mbv Bilberry 1/10 verdunning, daarna behandeld met Iron-X en Tar-X
Lak werd gefoamed met Valet Pro ANSF, terwijl het wachten met een kwast en APC rondgegaan
Na afspoelen de auto gewassen met de 2EM met PB SS&S.
Dan was het tijd voor een goeie klei-sessie. Dit duurde toch een goed uur, ik had me toch wat mispakt aan de omvang van de wagen
Daarna werd de auto opnieuw gewassen met de 2EM en PB SS&S.
Na het drogen stond de auto er zo bij. Staat al veel beter zo, een diepere glans in mijn ogen toch.
Gelieve niet naar m'n auto te kijken. Deze is al een maand niet meer gewassen (een echte schande ]-0 )
Daarna de auto binnen gebracht en afgeplakt met 3M tape.
Dan was het tijd om m'n nieuwste aanwist uit te testen. M'n flex 3401 VRG.
Eerst de lichtste combinatie uitgeprobeerd namelijk Zwarte Hex-logic pad met Monello Finale.
Eerst aanbrengen op de lak, uitspreiden op stand 1 en dan polieren op stand 3. Hopelijk doe ik dit goed??
Dit gaf een goed resultaat (na inspectie met de Monello Inspectievloeistof) en zo heb ik de volledige auto aangepakt (toch bijna)
Hier enkele voor, tijdens en na foto's, ...
Pilaar
Koffer naar achterdeuren
Klaar
Motorkap
Halfweg, vriendin komt toe en verteld dat ze de wagen binnen 2 uurtjes nodig zou hebben, dan maar wat extra spoed op gestoken en enkel de onderste delen (onder de stootranden), neus, onderste koffer en dak niet kunnen polieren. Deze stukken heb ik dan met de hand icm Dodo Juice need for speed een laagje gegeven.
Daarna alle delen met AF Tough Paint Prep gereinigd, kijk naar die motorkap (wat een reflectie, al zeg ik het zelf )
Tijdens het process werden de wielen gereinigd met AF Tough Paint Prep om de duurzaamheid van PB Wheel sealant ten goede te komen. Banden gezwart met AF Gloss Tyre,
trims gedresseerd met AF revive, glass gereinigd met AF Crystal, chroom delen sealen met PB Wheel Sealant
Daarna de auto in wax gezet met Dodo Blue Velvet Pro, dit ongeveer een half uur laten curen, na de swipe test proberen afnemen en op de motorkap en dak was deze moeilijk af te krijgen (ik weet niet wat ik mis heb gedaan). Na de auto volledig afgenomen te hebben nog eens nagegaan met AF Finale om zeker te zijn dat alle wax afgenomen was.
Een grote vooruitgaan, al zeg ik hetzelf rofl . De plaatsen die ik niet hebben kunnen doen zie je direct in het zonlicht dat deze niet zo diep glanzen als de rest, maar deze delen worden in de toekomst ook nog onder handen genomen. Ook zijn er op vss plaatsen nog enkele krasjes en moet er wat steenslag opgevuld worden.
Mijn eerste ervaring met de Flex 3401 VRG was super! ik zou hem niet meer kunnen missen en het geeft direct vertrouwen in je werk! met de polijstmachine was ik vooral bang om iets mis te doen. Deze excenter heeft me vertrouwen en levert echt superstrak werk! Duidelijk een goede investering geweest!
Binnen 2 weken zou ik mijn schoonzus haar astra hatchbak onder handen nemen!
Dus alle tips en commentaar hier zijn welkom om m'n werk nog te verbeteren x-]
Hier terug een show-off van m'n recente werk dit weekend. Zoals sommige mensen al hebben gelezen heeft m'n vriendin een ongeval gehad en hebben we dus een andere wagen aangeschaft. Het gaat hier om een Opel Astra Tourer van 2008. Er is heel wat werk nodig om hem perfect te krijgen, maar dit zal met verloop van tijd wel gebeuren. Nu was het belangrijk om hem toch wat meer toonbaar te maken.
De auto mocht normaal zaterdag opgehaald worden uit de garage, maar ik had gevraag aan de garagist om de wagen in de staat te laten zoals hij was en dat ik enkel eens zou langskomen om het interieur bij hem aan te pakken aangezien ik geen extractor en dergelijke accesoires heb om een interieur volledig diep te reinigen.
Zo de vrijdag, langsgegaan bij de garagist om het interieur aan te pakken:
Volledig gestofzuigd mbv een Numatic Henry (koddig apparaat),
alles eens uitgeblazen mbv een Tornador,
plastiek gereinigd met AG Interior Shampoo
Zetels en andere bekleding gereinigd met AG fabric stand en interior shampoo
Daarna alles nat gestofzuigd met een Numatic George
Daarna heb ik de wagen aangezet om de verwarming te laten draaien om te drogen
Tijdens het drogen heb ik alle plastiek gedressed met AG Vinyl en Rubber care en de ramen gereinigd met Autofinesse Crystal
Enkele foto's van het interieur (deze waren dan al van de zaterdag bij afhaling)
Zo zaterdag de auto gaan afhalen en bij aankomst stond deze er zo bij,
niet slecht van ver, maar van dichtbij is het een ander verhaal
Beginnen met de gewoonlijke routine
Wielen kuisen mbv Bilberry 1/10 verdunning, daarna behandeld met Iron-X en Tar-X
Lak werd gefoamed met Valet Pro ANSF, terwijl het wachten met een kwast en APC rondgegaan
Na afspoelen de auto gewassen met de 2EM met PB SS&S.
Dan was het tijd voor een goeie klei-sessie. Dit duurde toch een goed uur, ik had me toch wat mispakt aan de omvang van de wagen
Daarna werd de auto opnieuw gewassen met de 2EM en PB SS&S.
Na het drogen stond de auto er zo bij. Staat al veel beter zo, een diepere glans in mijn ogen toch.
Gelieve niet naar m'n auto te kijken. Deze is al een maand niet meer gewassen (een echte schande ]-0 )
Daarna de auto binnen gebracht en afgeplakt met 3M tape.
Dan was het tijd om m'n nieuwste aanwist uit te testen. M'n flex 3401 VRG.
Eerst de lichtste combinatie uitgeprobeerd namelijk Zwarte Hex-logic pad met Monello Finale.
Eerst aanbrengen op de lak, uitspreiden op stand 1 en dan polieren op stand 3. Hopelijk doe ik dit goed??
Dit gaf een goed resultaat (na inspectie met de Monello Inspectievloeistof) en zo heb ik de volledige auto aangepakt (toch bijna)
Hier enkele voor, tijdens en na foto's, ...
Pilaar
Koffer naar achterdeuren
Klaar
Motorkap
Halfweg, vriendin komt toe en verteld dat ze de wagen binnen 2 uurtjes nodig zou hebben, dan maar wat extra spoed op gestoken en enkel de onderste delen (onder de stootranden), neus, onderste koffer en dak niet kunnen polieren. Deze stukken heb ik dan met de hand icm Dodo Juice need for speed een laagje gegeven.
Daarna alle delen met AF Tough Paint Prep gereinigd, kijk naar die motorkap (wat een reflectie, al zeg ik het zelf )
Tijdens het process werden de wielen gereinigd met AF Tough Paint Prep om de duurzaamheid van PB Wheel sealant ten goede te komen. Banden gezwart met AF Gloss Tyre,
trims gedresseerd met AF revive, glass gereinigd met AF Crystal, chroom delen sealen met PB Wheel Sealant
Daarna de auto in wax gezet met Dodo Blue Velvet Pro, dit ongeveer een half uur laten curen, na de swipe test proberen afnemen en op de motorkap en dak was deze moeilijk af te krijgen (ik weet niet wat ik mis heb gedaan). Na de auto volledig afgenomen te hebben nog eens nagegaan met AF Finale om zeker te zijn dat alle wax afgenomen was.
Een grote vooruitgaan, al zeg ik hetzelf rofl . De plaatsen die ik niet hebben kunnen doen zie je direct in het zonlicht dat deze niet zo diep glanzen als de rest, maar deze delen worden in de toekomst ook nog onder handen genomen. Ook zijn er op vss plaatsen nog enkele krasjes en moet er wat steenslag opgevuld worden.
Mijn eerste ervaring met de Flex 3401 VRG was super! ik zou hem niet meer kunnen missen en het geeft direct vertrouwen in je werk! met de polijstmachine was ik vooral bang om iets mis te doen. Deze excenter heeft me vertrouwen en levert echt superstrak werk! Duidelijk een goede investering geweest!
Binnen 2 weken zou ik mijn schoonzus haar astra hatchbak onder handen nemen!
Dus alle tips en commentaar hier zijn welkom om m'n werk nog te verbeteren x-]