• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

2 500 tjes winterklaar gemaakt

Zwelgje

Detailing trainee
12 sep 2012
70
40
49
Rotterdam
Na hier het een en ander gevraagd te hebben en vele avonden het forum te hebben afgestruind, vorige week en vandaag voor het eerst de beide 500's winterklaar gemaakt.
En tevens voor het eerst een hoop van me nieuwe spullen kunnen uit proberen.

Omdat ik wat beperkt was in me tijd en omdat de lak er goed uit zag heb ik wat stappen overgeslagen.
Beide zijn net 2 maanden oud en de lak was glad en swirl vrij.

Van de zomer wil ik ze wel beide van a tot z doen.

Ik kon ze nu op me werk in de werkplaats doen. Iets wat normaal daar niet mag, maar daardoor had ik maar voor beide een ochtend de tijd. gelukkig zijn ze niet zo groot.

Beide zijn ze:

Gewassen met Poorboys World - Super Slick & Suds Concentrated Wash met de Monello Wash Mitt
En gedroogd met de Monello Senza Acqua

Voor bescherming, Poorboys World - EXP Pure Sealant met een Monello - Red UltraSoft Finishing CCS Euro Foam Hand Applicator en uiteraard zo dun mogelijk. Was erg blij dat ik dat goed had gelezen
want op de eerste zat het op een paar plekjes wat dikker. En pppfff dan is het niet zo leuk meer 8-o

Omdat ik niet goed had gelezen heb ik de eerste ook nog een laagje Poorboys World - Natty's Paste Wax Blue gegeven. Maar toen ik klaar was las ik dat de EXP minimaal een dag moet uitharden.

Ook kwam ik er achter dat de velgen het niet echt fijn vonden om met WheelWax behandeld te worden omdat de lak wat mat is. Dus afgelopen week maar weer een bestellingkje geplaats en ze nu gedaan met Reload. En ik hoef het jullie niet te vertellen maar wat een fijn product. Trouwens ik vond het allemaal heerlijk werken.:love Heel wat anders als vroegeh met Turtle wax of Mehr en een oud t-shirt.

Nee ik ben verslaafd. :-"
Gelukkig vind me vrouw het ook prima en was ze erg blij maar haar blinkende autotje. Nu haar nog even warm krijgen voor een kerstcadeau in de vorm van een DAP :lol

Ik moet nog een beetje wennen aan tijdens het wassen en detailen foto's te maken, maar voor jullie toch een paar gemaakt.

dsc00317vz.webp

Geen stress, hij is niet door de wasstraat gegaan. Maar daar hangt wel een hogedrukspuit met warm water.

dsc00299no.webp

dsc00318gx.webp

Vorige week was de brug bezet, maar vanmorgen niet. Oh dat werk heerlijk.

dsc00303fn.webp

De poging met WheelWax. Was erg hard boenen om het er af te krijgen. Totaal niet wat ik gewend was met gewoon gespoten velgen en WheelWax.

dsc00321fd.webp

Netjes in de Reload

dsc00320nu.webp

dsc00313et.webp

Beide klaar

dsc00328kf.webp

dsc00329qd.webp

Voor de rest heb ik nog de trims en de banden gedaan met Poorboys World - Trim Restorer en de ruiten behandeld met Turtle Wax - Clearvue Rain Kleer.
De binnen kant ook nog helemaal nagelopen met Poorboys World - Natural Look Dressing en de half lederen bekleding met Poorboys World - Leather Stuff.

dsc00327wm.webp

Ik zoek alleen nog iets voor de kap en voor de lichte bekleding die volgens zeggen erg gevoelig is voor vochvlekken van water wat erop valt met de deur open doen.
Ik zit te denken aan CQuartz Fabric & Leather, maar wil nog wat revieuws afwachten zeker omdat ik las dat het plakt als het niet goed warm gemaakt word.
En een plakkende cabriokap of stoelbekleding wil ik echt niet.

Maar dat is ook meer een zomer projektje dus ik heb nog de tijd.

Al met al ben ik erg blij met het resultaat voor een eerste keer.

Mooi werk en een lekkere ruimte om in te werken. Foto 6 was verwarrend. De Mercedes leek even een heel vreemd dak te hebben :-)

Ziet er goed uit.

Tijdens het bekijken van je detail kwam mijn vriendin ook even kijken. Die is helemaal weg van de fiat 500.

Zien er weer top uit!

heb zelf ook een 500 dus even wat tips:

*uitlaat ROEST! en is erg gevoelig voor aanslag, houd deze regelmatig bij met belgom o.i.d.
*aankomende winter zal je "chroomwerk" dof uitslaan en krijg je dit niet 100% weg met wassen: gebruik Prof polish en 't vliegt weg (gewoon versie 1)
*houdt je trim's goed bij, deze hebben de neiging witte doffe vlekken te krijgen (trim restorer werkt goed)
*lak is SUPERZACHT, let op, dat is bij mijn fiat wellicht is de jouwe knoert hard maar ga daar maar niet van uit ;)

p.s. ook zo'n last van steenslag? in de 3 jaar dat ik hem nu heb is er al 2 x de ruit vervangen, 1 x het dakraam (panorama) en 5 sterretjes gerepareerd :|~*
(voor de "snelle oordelers" NEE IK KLEEF NIET!)

Leuke locatie om te detailen als je het mij vraagt :)

Uiteraard is het resultaat ook netjes, maar dat is niet zo heel lastig met een splinter nieuwe auto(s) ;)

leuke wagens zo 500 ,wij mochten er in rijden als vervangende vervoer van de dealer met een dualogic automaat.

het volgende geld ook voor een panda 2 de tips van I Roy

*aankomende winter zal je "chroomwerk" dof uitslaan en krijg je dit niet 100% weg met wassen: gebruik Prof polish en 't vliegt weg (gewoon versie 1)
*houdt je trim's goed bij, deze hebben de neiging witte doffe vlekken te krijgen (trim restorer werkt goed)

Dank u voor de reacties en voor de tips.
En inderdaad het is makkelijk werken op nieuwe auto's, maar ik was er toch blij mee met al me nieuwe spullen uitproberen.

Dat de uitlaat snel roest had ik al gelezen of het 500 forum, maar van het dof uitlsaan van het chroom wist ik nog niet. Dus thanx :-)^ Ik ga het zeker in de gaten houden.

En inderdaad de ruimte is perfect, zeker vanwege de brug en wasplaats. Maar helaas mag er maar heel beperkt gewerkt worden aan eigen auto's.
Ik ben nog aan het kijken of ik het kan regelen dat ik wat vaker mag. Maar dan zal het in de avonduren zijn en zal ik het op moeten delen als ik een volledig stappenplan wil doen.

Mijn vrouw is inmiddels ook al wat besmet, want van de week was er wat paniek over vogelpoep en nu wil ze een flesje spray en wipe in de auto hebben om het weg te halen. :lol
Uiteraard helpen de zoete luchtjes hier wel aan mee.

spray & Wipe is een fijn product :-)^

En mocht je een keertje een dagje willen detailen , heb een eigen ruimte in Bodegraven ;)