• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

2 buckets vs 1 bucket vs No bucket (alternatieve was methode)

Ben van plan om binnenkort een nieuwe wasmitt aan te schaffen ter veranging van de thick mitt waar ik niet echt happy mee ben. Ik dacht microfiber madness incredimitt maar de Wookies fist vind ik ook zeer interessant.

@Emi wat houdt het extra onderhoud van het wollen mitt in? En hoe lang doe je met zon mitt ?
 
wat houdt het extra onderhoud van het wollen mitt in? En hoe lang doe je met zon mitt ?

Je kunt hem beter niet in de wasmachine doen dus je moet hem met de hand wassen (kost een paar minuten). Daarnaast moet je een langharige wollen mitt zoals de Wookies fist, om de zoveel wasbeurten even kammen met zo'n ding wat ook voor levende dieren wordt gebruikt. Ik heb mijn Wookies Fist al meer dan 2 jaar.


507792_pla_wahl_moser_zupfbuerste_8.jpg
 
  • Leuk
Reactions: M3fan
Ik heb m’n smoothie al 2 x gewassen in de wasmachine op microfiber programma. Hij komt er mooi uit hoor! Tot nog toe geen klachten.
Testen mag je altijd hier komen doen!
 
  • Leuk
Reactions: M3fan
Klopt! Die eerste lijkt erg op wat ik heb.

Ik gebruik wol voor de liggende delen, en de incredimitt voor de rest.
 
@m@rio: Inderdaad tussen die mitt ( wookie) wat je aangeeft, diegene in mijn link en dus de incredimitt/pad (wat ik nu gebruik) ben ik benieuwd naar de verschillen in gebruik, soepelheid over de lak, vasthouden van vuil en onderhoud.

Is die Gyeon smoothie dan niet echt een wollen mitt maar eerder een combinatie van beiden?

Binnenkort maar eens goed bekijken om een wollen mitt te bestellen en te ervaren.
 
Lachen van 3, 2, 1 of geen emmer naar welke mitt we gebruiken

Uit nieuwsgierigheid; Maken we dan ook onderscheid in welke bij een hoeveelheid emmers?
 
@m@rio: wel mijn voorkeur zou inderdaad uitgaan naar de Dodo Wookie. Ik gebruik nu de Incredipad/mitt. Maar zou dus graag het verschil eens ervaren in gebruik bij het wassen. Maar met die aanhoudende droogte en bijkomende maatregelen hier in Vlaanderen zie ik mezelf nog niet snel de auto hier bij mij thuis wassen :(: unamused: Voorlopig blijft het bij de wasbox. Al snak ik om mijn motorkap nog eens deftig opnieuw te polijsten (testen van spiderpad en mss Menzerna polishes) en een nieuwe wax aan te brengen.
 
  • Leuk
Reactions: Marcel1973 en m@rio
Al een wat ouder topic inmiddels. Zelf gebruik ik altijd 1 emmer met shampoo, 4 of 5 mitt's en een lege emmer voor de gebruikte mitt's.

Naast dat er op Youtube inmiddels de nodige filmpjes over te vinden zijn, merk ik ook dat een grittguard veel doet, maar niet 100% de troep onderin de emmer houdt. Goed de mitt soppen en je hebt risico dat er toch wat zooi naar boven komt.

Omdat je met de meerdere mitt methode elke keer alleen een schone mitt in de emmer met sop stopt, blijft het water ook geheel schoon en hoef je in het geheel niet bang te zijn voor troep in het water of wat in de mitt zit. Dat het wat water bespaart vind ik niet erg, maar daarom heb ik niet voor deze methode gekozen.

Uiteindelijk moet iedereen doen waar hij / zij zich goed bij voelt.
 
Ik wilde vandaag net reageren met de methode die T-Bone hierboven vermeld. Hiermee heb je elke keer een verse mitt in gebruik. ik knikker de mitts er wel allemaal in tijdens vullen. Dan met 1 emmer met grid guard en een stuk of 8 mitt's de auto rond.

Afhankelijk van hoe gek je 't moet maken spuit ik de auto meestal met de HD spuit eerst af en een minuut of 5-10 later foam ik 'm in met Angelwax Fast Foam, heerlijke foam (!).

Voor een 'grote' beurt mag ik ook graag AutoGlym Multiwash TFR gebruiken met een sproeiflacon alvorens de foam hier overheen te leggen.
 
Laatst bewerkt:
Tja, de auto wassen met een hele lading mitts is ook een optie. :D

@Gullwing - Ik zou je willen adviseren om de auto niet als eerste af te spuiten met je HD, maar de droge auto eerst te foamen.

Met hoge druk als eerste je vuil eraf spuiten (wat niet lukt met traffic film), vervolgens 5-10 minuten de auto laten opdrogen (dat doet het nou eenmaal, niet handig) om vervolgens met foam of prewash te behandelen... Dan is het nut van een voorwas ook weg. Dit doe je immers om vuil los te weken en af te voeren en zo veiliger de lak aan te gaan raken. ;)