• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

2-componenten nanocoating, is dit wat?

denny_84

Detailing rookie
27 okt 2009
47
0
Nanocoating v. Lakken Een UV bestendige lakbescherming op basis van de moderne nano technologie. Met dit 2-componentensysteem brengt u een bescherming aan op de lak van uw auto of andere voertuigen. Alle vormen van vuiligheid vinden geen hechting meer aan het oppervlak en kunnen moeiteloos worden verwijderd. U bespaard direct op kosten en moeite om uw auto te onderhouden. Ook heeft de coating een lang aanhoudende werking van minstens een jaar. Hiermee loopt dit product ten opzichte van waxen en andere beschermmaterialen haar tijd ver voorruit.
Dit product is speciaal ontwikkeld voor toepassing op autolakken.

De nanocoating biedt de volgende voordelen:
Na opbreng compleet onzichtbare beschermfilm
Lang aanhoudende actieve (minstens 1 jaar)
Vuil kinderlijk eenvoudige te verwijderen
Bestand tegen wasstraten etc.

Verdere productkenmerken Nanoverzegelingen zijn kwalitatief zeer hoogwaardige producten. Indien u uw lak wilt behandelen met ons product raden wij u aan uw lak eerst grondig te (laten) reinigen. Eventuele teervlekken etc. met klei verwijderen en indien mogelijk polijsten. Hiermee weet u zeker dat de lak in combinatie met het 2-componenten systeem ultraglad wordt en een prachtige afparelwerking laat zien. Informeer voor verdere begeleiding en informatie bij ons verkoopteam. Ook werken een aantal poetsbedrijven met onze producten waar u de behandeling kunt laten uitvoeren.

Verpakkingen Bereik
500ml. gem. 5-8 auto's
100ml. (set: incl reiniger en opbrengmat.) gem. 1-2 auto('s)

Voor optimaal resultaat dient een autolak een goede en uitgebreidde behandeling te ondergaan. Wij raden dan ook aan om de set te gebruiken. Zo bent u verzekerd van de juiste opbrengmaterialen, voorreiniging en uiteraard de coating.

Voorbehandeling Alvorens een nanocoating wordt toegepast dient het oppervlak een goede voorreinigingsbehandeling te krijgen. Ieder te bewerken oppervlak moet vrij zijn van aanslag, stof, vuil en vetten (o.a. waxen etc.). Om dit resultaat te bereiken hebben wij een afgestemd voorbehandelingsproduct voor lakken:
Ondergrond: Reiniger:
Autolakken Siliconen- & waxverwijderaar

Nabehandeling Het grootste voordeel wat een nanocoating brengt is het gemakkelijke onderhoud wat direct lijdt tot verhoging van comfort en verlaging in aanschaf schoonmaakproducten. Daarnaast is het van belang na de behandeling met neutrale producten het oppervlak te onderhouden. Niet alleen krijgt u een goed resultaat bij minimale inspanning, ook bevorderd dit de levensduur van de coating.

Wij raden de lak en coating te conserveren en reinigen met:

Ondergrond: Reiniger:
Autolakken Nano Shampoo

NANOSET VOOR AUTOLAK
verbruik: 10-15ml./m²
set 100ml. is voldoende voor een gem. auto
Inhoud: 2-componenten nanocoating, lakreiniger,opbrengmaterialen
_____________________________________________________________________________________________________________

Als dit nou echt een jaar blijft zitten , zou dan de lak van de polo (staat onder projecten) 1jaar niet verkleuren ?
Ze hebben dit product ook voor ramen , en voor velgen .
Ik weet niet wat ik hier van moet denken aangezien ik me eigen pas net met detailing bezig houdt, wil hier jullie mening weleens over horen .

Wij hebben een keer een 2 componenten product als test gehad, werkt als prima sealant. En met de shampoo vul je die laag weer aan.

Eigenlijk een soortgelijk systeem als GlansProtector:

https://www.Carclean.com/merken/GlansProtector

Het zal het wel vertragen, maar ik verwacht niet dat dit soort producten nu echt langer houden.

Eigenlijk moeten we een keer een 50/50 test doen met een unilak auto. 1 helft met een Nano coating en de andere helft met een sealant getopt met een wax bijvoorbeeld. En dan kijken wat langer houdt.

Doet mij denken aan de waarschuwing bij Marktplaats c.s.

Als iets te mooi lijkt om waar te zijn, is dat het meestal ook.
Nano technologie heeft te maken met de uiterst kleine deeltjes die in porieen van materiaal kunnen hechten.
Dat daarvoor de porieen eerst schoon moeten zijn is dan niet zo vreemd.
De enorme werkingsduur kan m.i. alleen als de hechting van die Nano deeltjes heeeel erg goed is.

Als ik nog een oude auto had, zou ik het zo uitproberen.

Hans

Als het veel kost, kun je overwegen om voor een soortgelijke prijs een heel duurzame, hele goede sealant en een heel duurzame, hele goede wax te kopen. Van Wolfgang bijvoorbeeld.

Daarmee ben je ook een aantal maanden vrij van onderhoud en heb je voor de komende jaren genoeg op voorraad, want na een jaar (als die nano-laag er dan trouwens nog op zit) kun je weer betalen voor zo'n behandeling.

denny_84 zei:
Als dit nou echt een jaar blijft zitten , zou dan de lak van de polo (staat onder projecten) 1jaar niet verkleuren ?
Ze hebben dit product ook voor ramen , en voor velgen .
Ik weet niet wat ik hier van moet denken aangezien ik me eigen pas net met detailing bezig houdt, wil hier jullie mening weleens over horen .

welk merk (via pm)

mijn rode unilak bedrijfswagen heb ik behandeld met Diamondbrite lakverzegeling
is ook een 2-componenten nanocoating
kun je echt niet in de buitenlucht aanbrengen, moet in droge omstandgheden gebeuren en na het uitpoetsen minimaal 12 uur droog blijven.

auto is na ruim een jaar nog tomatenrood.
verkleurde met normale waxen en sealant binnen 2-3 maanden.
zeker het dak...

dus dat het zeker werkt tegen verkleuren durf ik wel te beamen.

Bescherming tegen UV of vuil is 1, bescherming tegen swirls/krassen/etc is een 2e want dat biedt het natuurlijk totaal niet.
Je auto blijft dus met krassen zitten gedurende het jaar, want je mag niet gaan polijsten tussendoor.

Wie onder de detailers wil dat nou?

tinus zei:
Bescherming tegen UV of vuil is 1, bescherming tegen swirls/krassen/etc is een 2e want dat biedt het natuurlijk totaal niet. Je auto blijft dus met krassen zitten gedurende het jaar, want je mag niet gaan polijsten tussendoor. Wie onder de detailers wil dat nou?

Eventjes de knuppel in het hoenderhok dan.
Welke detailer maakt er nu swirls/krassen/etc op z'n behandelde auto ? :weetniet