• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

2 emmer systeem vs 8 washmitts

Ik gebruik 3 emmers. wissel het water verschillende malen. foam met HDR en gebruik 8 washmitts. easy.

ik was wel enkel mijn eigen wagen.
 
  • Leuk
Reactions: Tonny
Is duidelijk, zo heeft ieder zijn eigen wasmethode ontwikkeld, zonder de basisregels te breken.
Ik blijf ook bij mijn huidige wasmethode, hier en daar wat aangepast, maar toch veilig voor de lak en snel. En aan reacties van collega's en vrienden te horen zijn ze verbaasd dat mijn Leonie 10jaar oud is.
Net een fortuin uitgespaard aan washmitts , kan ik beter in iets anders investeren.

Ik was enkel ons 2 wagens.
 
Ik was zo simpel als maar kan. :p Simpelweg twee emmers of soms stiekem zelfs maar alleen de sop-emmer. Goed voorwassen en een LSP gebruiken scheelt al enorm.

Inmiddels is de auto al een flinke tijd niet meer gepolijst en staat halfgebakken in wat Wetcoat/bathe+, maar de auto ziet er nog prima uit. ;)
 
  • Leuk
Reactions: Guest007
Geheel krasloos wassen, ik denk niet daar een methode voor bestaat. Je kan immers vuil tussen de mitt en de lak niet voorkomen.
Aangezien wij de risico's proberen te minimaliseren ben ik content met de 2 emmer methode, foamen etc.

Als je 8 mitt's gebruik, kun je beter 16 gebruiken. Maar dan nog beter 32.
Ergens moet het filosoferen wel logisch te vertalen zijn naar de uitvoering, althans dat vindt ik.

De huidige methodes zijn prima, en werken fijn. Je komt ook niet onder een polijst ronde uit op zn tijd.