• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

2 verdikkingen (druppels)

DT89

Detailing addict
31 aug 2015
136
63
Forummers

Afgelopen weekend heb ik een lamborghini gallardo spyder gedetailed.
Tijdens de werkzaamheden zijn me 2 druppelvormige oneffenheden opgevallen.

Deze bevonden zich achteraan op de motorkap. Ze voelen hard aan.

Kan iemand op het zicht zeggen wat dit juist is ? Ik denk aan blazen door hitte van de motor.

conv_3230.webp

Ik denk eerder door roest door bijvoorbeeld een schade die in het verleden niet goed hersteld is. Het lijkt ook alsof er allemaal kleinere stippels op het paneel zitten. Lijkt me sterk dat dit komt doordat iemand wel heel erg enthousiast met een lakstift te werk is gegaan.

Gezien de ook nog extra kleine blaasjes boven bij de rand van de rechte bubbel lijkt het mij op roest...maar ik kan er langs zitten.
Roest is in den beginnen ook hard, tot het staal dunner wordt...
Als deze kap bestaat uit kunststof of iets dergelijks dan weet ik het niet :-D

Tomas : Die kleinere stippen zullen nog waterdruppels geweest zijn.

De eigenaar gaat eens naar de garage om te laten nakijken wat dit juist is !

Ben er bewust rond gegaan met m'n rupes :)

Dit lijken me inderdaad gewoon roest blaasjes, niet de eerste keer dat ik slecht spuitwerk zie op een lamborghini,
Ook bij een gallargo al eens gezien dat er veel te weinig kleurlak op zat, er kwam dus gewoon witte grondlak doorheen :no

Mij lijkt het geen roest aangezien de lambo uit aluminium is vervaardigd als ik even opzoek. :)

Allereerst wat gaaf om een Lambo te hebben mogen detailen :ja!

Als ik zo bekijk heeft de auto schadeherstel gehad in het verleden en dat dit niet juist is uitgevoerd.

Kan zomaar begonnen zijn met roest
Metaaldeeltje dat zich in de lak heeft gewreten
En als die het aluminium bereikt gaat dat oxideren versneld door het aanwezige metaal

Om het verhaal af te maken:

De eigenaar heeft me gecontacteerd met de melding dat de druppels weg zijn. Hij heeft ze met zijn nagel eraf kunnen krabben ?
Het bleek een soort verharde lijm of iets te zijn.

Ik snap er eigenlijk niets van aangezien de druppels niet doorschijnend waren en echt een gele kleur hadden.
Achja eind goed al goed zeker :-D