• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

20 November detaildagje Lelystad

De startkabels waren al geprobeerd, samen met een brullende auto van Nickzondernaam. De startkabels van de anwb waren iets beter ;)
 
@Harold: als je mij quote moet je wel alles quoten en niet een gedeelte van het verhaal !
mk-us zei:
@BP: in dit geval géén idee, maar heb de vraag nog wel gesteld aan Bart toen hij bij mijn auto een stukje had gedaan:
ik kreeg als antwoord dat toen hij een auto had gedaan met gedeeltes:
- Wetsand + Rotary + DAP
- Rotary + DAP

er minder weg was gehaald op het wetsand gedeelte.

Je bent met de rotary dieper en langer bezig met corrigeren ( veelal wol gezien het defect en het grijpen naar wetsand ) dan wanneer je meteen het schuurpapier tevoorschijn haalt.
1 - Allereerst heb ik nog nooit zelf gewetsand dus kan dat niet uitleggen als ervaringsdeskundige
2 - Zoals de originele quote aangeeft, heb ik de info verkregen, stel de vraag dan aan Bart ( in dit geval ) en niet aan mij

Los ervan heb ik zelf het idee dat indien gaat roteren met een wol, je eromheen er veel meer moet weghalen om het egaal te laten verlopen.
Met wetsanden kan je veel specifieker de kras te lijf gaan en ga je de rest er om heen pas te lijf om te egaliseren, maar dat is dan minder heftig.
In mijn ogen ben je dan een met een andere "hellingshoek" bezig waardoor er minder blanke lak weggehaald dient te worden en er dus sneller de glans tevoorschijn zal gaan komen.
Het diepere gedeelte doel ik op dat de rest er om heen minder diep weggehaald wordt dan t.o.v. alleen 'kras-behandeling'.
Dit gedeelte is even speculatief daar ik zoals aangegeven een leek ben op dit gebied.

Voor specifieke vragen / antwoorden dient er dus OF naar de bron gegaan te worden, OF aan hen die wat meer met wetsanden te maken hebben gehad.

De originele vraag ging ook feitelijk over de hoeveel lak er wegegehaald was middels het wetsanden ( geen vreemde vraag daar het nog een vrij nieuw gebied is .
BlackPassat zei:
En hoeveel micron aan lak is er nu weg door het wetsanden Cees?
Ha d je toevallig een meting vóór en ná het wetssanden gedaan met de lakdiktemeter?
ik heb gepoogd om hier een antwoord op te geven.

Resume:
A - je hebt zelf geen ervaring met wetsanden en probeert zodoende meer informatie los te krijgen
B - je hebt wel ervaring maar geeft liever zelf geen goed antwoord
( mocht je met mijn informatieverstrekking niet eens zijn, dan mag dit best geuit worden daar ik best een steekje los kan laten
( schaam mij er nooit voor, rectificeer en excuseer mij hier altijd voor nadien )
 
Wat ik begrepen heb, is dat wanneer je met een D/A of rotary een kras wilt verwijderen, je tijdens het polijsten de kras breder maakt en verdiept omdat de pad als het ware ook IN de kras polijst.

Met wetsanden daarentegen, haal je alleen wat van de omringende lak weg zodat de kras niet dieper word. Correct me if i'm wrong!
 
Leuke foto`s Wilma.....

Jeroen en HaroldV , die accu van de Scenic heeft een hoog Ah gehalte (waarschijnlijk door al die electronica in de auto, trouwens welke auto heeft tegenwoordig weinig electronica aan boord ?) waardoor een mager startkabeltje geleid vanaf een brullende Patrick-Peugeot accu het echt niet gaat redden....

aldus de ANWB man.........:party: en die moet het toch weten ? :rules
 
Vroemvroemvroem
SinasAudi.gif

:D
 
Had beter de dikke sinaasappelkist die renault met hoog albert hein gehalte kunnen laten starten....
Of iets met een goeie diezel..

Want ja, zo'n brullende patrick peugot redt dat natuurlijk lang niet met dunne kabeltjes..

Net sa slim no! :roll