• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

2011 Ford Fiesta Colorado Red - CQuartz Update: Beading vid na 3 mnd

Thegame1512

Detailing addict
9 mrt 2009
645
65
2 weken geleden ben ik begonnen om mijn Fiesta te detailen.

Ik heb de volgende stappen doorlopen:

-Wassen met DJ BTBM
-IronX
-Kleien met PBW zachte klei en Spray and Wipe
-Polijsten met Menzerna Power Finish op Oranje
-Finishen op Menzerna Final Finish op zwart
-Dodo Juice Lime Prime op zwart
-Gewaxt met MF applicator pad en Collinite 845.

Vervolgens heb ik toch maar besloten om CQuartz aan te brengen op de Fiesta.

Vandaar dat ik vandaag de volgende stappen heb doorlopen:

-Wassen met BTBM
-Iron X
-Eraser
-CQuartz
-Na 3 uur Reload.

CQuartz is redelijk simpel aan te brengen. Ik heb de hele auto 1 keer gedaan en de liggende delen 2 keer. Ik heb nog 10 ml over.
Uitpoetsen heb ik gedaan met een suede doek en een nieuwe MF doek. Die laatste ging iets minder stroef.

Vervolgens heb ik na 3 uur Reload aangebracht. Ik heb geen carport of garage terwijl CQuartz 48 uur niet nat mag worden.
Avi, de eigenaar van Carpro heeft mij toen geadviseerd om Reload aan te brengen.

Ik ben van plan om 10ml erbij te kopen en de nieuwe 208 van een familielid ook te behandelen. Ik heb eerst geexperimenteerd op mijn eigen auto natuurlijk.

Als het heeft geregend zal ik ook beading pics posten, ik heb nu alleen geen zin om de CQuartz laag onnodig nat te maken.

Plaatjes:
29qcyec.webp

2wo91c9.webp

98daba.webp

oadhth.webp

2wdovh4.webp

30253c9.webp

1qlkhy.webp

EDIT: Foto's geresized, gemaakt met een iPhone 4 trouwens.
EDIT2: Extra bonus foto's!!!!:lol

Update:

Vandaag wat beadingshots gemaakt na tips van @Woody!

182ofs.webp

34ga4ua.webp

Heerlijk die beading:love

UPDATE 11/9/2012

Ik heb na 3 maanden een filmpje gemaakt van de beading van de CQuartz in combinatie met een laagje Collinite 845. De beading zonder Collinite is ook goed, maar hij is duidelijk versterkt door de Collinite, je ziet dat ze samen geweldig werken:

UPDATE 19/11/2012

De CQuartz laag heeft mij gedeeltelijk in de steek gelaten. Op alle delen is de laag duidelijk aanwezig behalve op de motorkap. Reden durf ik zo niet aan te wijzen. Na het wassen is de sheeting op bv het dak heel sterk terwijl de motorkap gewoon nat blijft. De enige reden die ik kan verzinnen is dat ik meestal begin met de motorkap te wassen en dat het water dan heter is dan later. Toch is mijn water nooit warmer dan gewoon handwarm...

Ik ben er nog niet helemaal van overtuigd of de CQuartz zijn geld waard is. 5 maanden is best weinig maar wel langer dan normale waxen. Aan de andere kant is de vuilafstotendheid wel een groot pre. Ik wacht af wanneer de CQuartz opgeeft bij de andere delen van de auto.

Zou ikCQuartz opnieuw gebruiken? Ik denk het wel als wintervoorbereiding ( nu een beetje laat, begin oktober tot maart zou optimaal zijn). In de zomermaanden is het niet nodig en zijn normale waxen zoals Collinite afdoende. In de winter is het fijn om 6 maanden beschermd te zijn terwijl ik nu verwacht in december opnieuw te moeten waxen.

Valt wel mee, het is niet zo erg als zwart in ieder geval. Het grote nadeel van een rode auto is dat je alle steenslag ziet omdat de laag eronder wit is :(

Dank voor de reacties trouwens, ik heb wat bonusfoto's toegevoegd :D

Erg netjes hoor !
Je kan zeggen wat je wil van die C-Quartz maar met de glans zit het in ieder geval wel goed.
Ben benieuwd hoe het je op langere termijn gaat bevallen.

Zijn stiekem best leuke auto's die nieuwere Feestjes :schaam

Ziet er heel netjes uit ben benieuwd naar je bevindingen! :-)^

Als tip:
Meerdere foto's uit diverse hoeken ;-)

Maar dit ziet er ook al heel goed uit!

Wat je ook kan doen is plat op de lak een foto maken zeg maar. Zodat je de druppels er echt op ziet liggen vind ik persoonlijk heel mooi :love

Ik was al even op zoek naar wat polijst ervaringen met nieuwe type Fiesta. Komt het even mooi uit dat ik ook een Colorado Red heb. Binnenkort die van mij doen, alleen eerst nog even geen C.Quartz, dus moet het even doen met de Orange Crush..

Mooie foto's! mooi resultaat! Hoe was de hardheid van de lak enz?

Woody zei:
Als tip:

Wat je ook kan doen is plat op de lak een foto maken zeg maar. Zodat je de druppels er echt op ziet liggen vind ik persoonlijk heel mooi :love

Camera op de lak zetten zeg maar, zodat je over de lak heenkijkt?

@Niek_Gti

Hardheid verschilt per auto uiteraard, rood uni is best lastig om goed op te finishen omdat het heel erg zacht is. Maar met Monello Finale(?) (Menzerna Final Finish) op zwart krijg ik hele mooie resultaten. Maar 100% is echt heel lastig. Eventueel zou je kunnen uitwijken naar de SSR lijn van Poorboy's World die zijn erg goed op de wat zachtere lakken. Rustig eindigen met schoon materiaal en zachte finish pads dan komt het helemaal goed!!:love

Zachte lakken worden vaak gezien als een pre tijdens het detailen maar eigenlijk is het een dik nadeel. Aan de ene kant zijn de swirls er sneller uit en hoef je minder sterke combinaties te gebruiken, aan de andere kant is het finishen een stuk lastiger en krijg je sneller swirls van bewerkingen zoals waxen en wassen...

Nog 1 tip:

Mocht je nog geen pads hebben. Ik heb ouderwetse rechte Smartpad CCS pads. En op een gewelfde Fiesta is dat ook niet optimaal. Ik zou nu kiezen voor die Kompressor pads ( in ieder geval zwart voor het finishen).