• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

280CE stelt zich voor

280CE

Detailing rookie
8 apr 2010
23
0
Een paar dagen geleden kwam ik hier terecht via het Mercedes W123 Club forum. Mijn vorig jaar overgespoten Mercedes 280CE had een teflonbehandeling ondergaan, en dat was een beetje misgegaan. Zie forum "problemen en oplossingen". Het probleem is inmiddels opgelost, althans financieel dan.

Een echte die-hard detailer/cleaner ben ik (nog) niet. Het poetsen en verzorgen van mijn auto vind ik leuk, maar het moet geen dagelijkse kost worden. Wekelijks ook liever niet. Wie weet, misschien krijg ik hier de smaak nog wel te pakken. :)

Ik heb dus een Mercedes 280CE W123 uit 1979. Hij heeft een antraciet grijze metallic lak. Vorig jaar geheel overgespoten.

Daarnaast heb ik nog een auto voor dagelijks gebruik, een Alfa Romeo MiTo uit 2009. Deze auto heeft een lak in de kleur Nero Etna. Dat is zwart metallic met rode metallic deeltjes er in. Deze lak ziet er in de zon heel speciaal uit.

Specs:

De Benz
280CE W123
Bj: 1979
Lak: antraciet
6 cilinders
2.8 liter benzine/LPG
185 pk

De Alfa
MiTo 1.4 Turbo Sport
Bj: 2009
Lak: Nero Etna
4 cilinders met turbo
1.4 liter benzine
155 pk

Foto's:

Benz
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

MiTo
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
Welkom! Die benz is echt super! Automaat neem ik aan? Een collega van me heeft een zwart 280CE. Bruin/beige lederen interieur, automaat (uiteraard). Geweldige kar!
 
Welkom !
Twee heel verschillende auto's maar beide erg mooi, die rode remklauwen maken de Mito helemaal af.
Mooie kleur voor de MiTo trouwens, beter als het rood waarin je hem meestal ziet.
 
@ 280CE

QUOTE
Een echte die-hard detailer/cleaner ben ik (nog) niet. Het poetsen en verzorgen van mijn auto vind ik leuk, maar het moet geen dagelijkse kost worden. Wekelijks ook liever niet.
UNQUOTE


Vergis je niet mijn waarde 280CE. Velen onder ons doen maximaal twee maal per jaar hun auto. Ik denk zelfs dat er veel zijn die een maal per jaar hun auto in het voorjaar volledig onder handen nemen en dan voor de winter de auto nog eens goed in bijvoorbeeld Collonite zetten.

Dus zoveel werk is het echt niet hoor? Bovendien is die grote beurt in het voorjaar een mooi moment om je hele auto ook eens grondig te bestuderen op de staat van de lak. Je bent dan toch bezig en iedere ongewenstheid valt jou dan op.
 
Welkom! en fraai wagenpark heb je hoor