• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

2e keer aanbrengen purple haze.

kelvin1990

Detailing chief
6 jun 2011
274
85
Luitjes,

vanmiddag voor de 1e keer een laagje purple haze aangebracht. Zit te twijfelen of het nut heeft er nog 1 laagje overheen te zetten. Na hoeveel tijd zou dat eventueel kunnen?

Een 2e laag heeft meestal zin, zo weet je zeker dat je alle plekjes behandeld hebt.

Een vaste regel en/of tijd is er niet voor een 2de laag, maar meestal wordt er 12 ~ 24 uur gewacht voor de volgende laag.

top, dankje!! Vraagje hieraan vastknopend: hoe kan ik de fingermitts van dodo juice het beste schoonmaken? gewoon met apc inspuiten en laten weken? ze zijn handgestikt dus ik weet niet hoe ze reageren op bepaalde producten. Of gewoon zo laten en de wax die ''in'' de mitt zit gewoon laten zitten?

Als het 2x dezelfde wax betreft kan het toch al na een uurtje? Staat achterop de Dodo pot; layer after 1-24 hours ;)

De fingermitts kun je schoonmaken met een beetje APC of afwasmiddel en goed uitspoelen en laten drogen aan de lucht. De kleur blijft er wel in zitten na verloop van tijd.

Ik zet mijn pads ( met en zonder wax) altijd een paar uur tot een nacht in emmer gevuld met warm water + wit wasmiddel (vloeibaar) en een scheutje schoonmaakazijn. En daarna nog een rondje wasmachine op 40 graden wolwasprogramma. Daarna droog ik ze aan de lucht en dit krijgt ze heel prima schoon.

top!! dan ga ik het eens proberen. Dat de kleur er niet uitgaat is niet zo'n ramp, zolang de mitt zijn werk maar blijft doen!

hmm met apc krijg ik het niet schoon. Zou het ook gaan als ik het tot vanavond in de cobra micro restorer laat weken? en daarna aantal keren met lauw water uitspoelen?

Zou het proberen, kan geen kwaad zoals Inge zegt. Maar de werking van de foampads wordt er niet minder door als er wat verkleuring in blijft.

Die paarse kleur eruit krijgen kan je vergeten; mijn schuimpad blijft licht paars na een ritje in de wasmachine

ik krijg hem idd niet meer schoon. Eerst met apc geprobeerd en daarna laten weken in de cobra micro restorer. Opzich geen ramp aangezien de werking hetzelfde blijft..

Niets van gemerkt dat het slechter werkt. Ik weet nu wel welke pad ik moet hebben voor de purple haze!