• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

2x Interieur aanpakken

Arjan Verkade

Detailing chief
16 jun 2009
319
85
Ik wil graag het interieur van mijn 20 jaar oude CX schoon maken.
Allles ziet er nog netjes en onbeschadigd uit, maar ik heb het idee dat het allemaal wat vies is.

Ik heb al eens Meguiars Quick interior detailer gebruikt, maar ik geloof niet dat dit echt om schoon te maken is.
Is het wijs om eens te beginnen met een sopje met standaard keuken producten?

Ik wil ook de stoelen van mijn Xsara schoon maken.
De bijrijdersstoel heeft wat lichte vlekken van de vorige eigenaar...

Is Meguiars carpet cleaner een goed begin?
Deze heb ik hier wel staan. Iemand tips hoe je dit het beste kan gebruiken? ;)
 
apc
dodo interieur mitt
die cyberclean snot
zuiger/extractor
trimrestorer
borstels

moet je toch al een heel eind komen
 
Is Dasty eigen een goede optie om het vuil er eens af te halen?
Dan heb ik het vooral over de plastic delen.
Dan scheutje in een emmer warm water.

Dit keer wou ik eigenlijk gewoon even simpel aan de slag gaan, en niet inverstreren in een hoop dure producten.
Ik verwacht ook geen top resultaat gewoon een verbetering ;)

Wellicht kan ik dan Meguiars Quick interior detailer als alles netjes schoon is.

Iemand nog tips hoe carpet cleaner te gebruiken van megs?
 
Gaan we weer: Dasty is een ontvetter voor in de keuken... ]-0 Gebruik gewoon een APC, die is veel vriendelijker voor dat soort dingen.
 
Als je niet te veel wilt investeren zou ik gaan voor een goeie All Purpose Cleaner.
Zelf heb ik alleen ervaring met die van Meguiars, maar Poorboys lees ik ook goeie verhalen over en deze is in een liter te krijgen ipv gelijk een gallon. Iets duurder, maar ook geconcentreerder dus het zal aan het eind van de rit niet veel uitmaken welke je kiest qua value-for-money.

Je kunt het gebruiken om al je plastic en rubber delen schoon te maken (dashboard enzovoorts) maar ook voor je bekleding, tapijt en dakhemel. Even verdunnen op de goeie sterktes maar met dit, een borstel, een badstof handdoek en een microvezeldoek moet je een heel eind komen!

De quick detailer is volgens mij meer om tussendoor snel op te frissen. Vingervlekken en stof weghalen enzo, niet echt schoonmaken.
 
stimpy68 zei:
Gaan we weer: Dasty is een ontvetter voor in de keuken... ]-0 Gebruik gewoon een APC, die is veel vriendelijker voor dat soort dingen.

APC is een reinigingsmiddel voor in en op de auto... Mag je dat ook niet in de keuken gebruiken? :auw
 
Wie heeft ooit in het leven geroepen dat dit 'vreselijk' agressief is?
Ik heb er talloze wielen mee schoon gemaakt, en nog nooit sloegen ze wit uit. Ook heb ik vaak genoeg trims en banden ermee schoongemaakt... Nog NOOIT problemen ondervonden....
 
Dit zegt genoeg denk ik: https://forum.Carclean.com/cc_postst3415/rare-streeplijne-op-de-lak-NIETS-HELPT.aspx

iedereen moet het zelf weten natuurlijk, maar dasty komt absoluut niet in de buurt van mijn auto...:)
 
Ik kan het helaas niet zo snel meer vinden op het internet, maar Dasty is/was in bepaalde landen verboden vanwege zijn agressiviteit. Tevens is het een ONTVETTER en geen normaal reinigingsmiddel zoals een APC (die heeft ontvettende eigenschappen). Dat je het gebruikt op trims, dat is op zich niet zo erg, daar haal je de waxresten mee weg. Mathijs, dat jij nooit problemen hebt ondervonden is goed om te horen, maar bij mij komt die troep never nooit in de buurt van de lak of velg. Heb zelf Dasty op een witte koelkast gespoten en deze was binnen enkele ogenblikken dof geworden 8o Nee hoor het is een heel vriendelijk goedje.... :p
 
Inderdaad stimpy, ook bij mij gaat het absoluut niet meer de lak op. Dit wil je als detailer echt NIET meemaken gewoon. Alleen met 6 passen ssr2.5 op wit ging het eraf, daarna nog 2 passes swirl x. Kun je nagaan hoe het in de lak gevreten is. ik moet hier een kleine kanttekening bij maken,

Ik heb de sponningen van mij bmw er eerst ook mee schoongemaakt en toen niet echt problemen ondervonden. alleen daarna een lichte waas die met een droge doek weg te vegen was. Maar ben van de dasty op de fiat ZO geschrokken 8-()) dat ik geen dasty meer gebruik voor detailen.
 
Is PB Trim Restorer ook geschikt voor het interieur?
Blijft het niet vettig, ik heb het natuurlijk liever niet aan mijn kleding.

Gister het interieur al met Megs APC schoongemaakt, dat ging prima ;)
 
Ik zou niet de trim restorer pakken maar de natural look voor het interieur.