• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

306 1.6 AUT 2000

Jeroen86

Detailing chief
26 mrt 2011
419
75
Hi Guys en girls,

Na vele jaren niet echt gedetaild (laatste project) te hebben moet ik er nu echt aan gaan geloven.
Ik heb voor mijn werk een polo bluemotion werkpaard gekregen en daar mag ik niet privé mee rijden.
Aangezien ik voor mijn vorige werk een 206 2.0 hdi had gekocht voor de vele kilometers (wat een geweldig betrouwbare auto zeg! ook na 370k). Was dit nu dus compleet overbodig geworden en zocht ik een leuke vervanger. Aangezien ik nog steeds fan ben van de 06 series van Peugeot viel mijn oog op deze 306 met 109.000km.
Een lekker smeuïge automaat die het rijden erg relaxed maakt. (eigenlijk moet de handgeschakelde polo mijn privé auto zijn en de 306 mijn werkauto:p )
In de 306 zitten bijna alle opties.. Alles is elektrisch en de 306 heeft zelfs een regensensor.
De kilometerstand maakt het de moeite waard om deze auto eens goed aan te pakken. Blijkbaar is de auto wel van oudere mensen geweest, want jammer genoeg zitten er wel schades op. Ik ga in ieder geval mijn best doen om er moois van te maken zonder te hoeven spuiten.

Ik heb van te voren nog te weinig foto's gemaakt, ik moet weer even wennen om foto's te maken voor een forum. Ik beloof hier verbetering in :)

De auto waar het om gaat:
20200617-160825.jpg

20200617-160834.jpg

20200617-160842.jpg


Tijdens het vervangen van de deur, deze had ik op de sloop gevonden voor een paar tientjes. Op het achterpaneel zie je helaas wat schade en de deur was 1 grote deuk (sorry geen foto)
20200615-184220.jpg


Het tweede klusje was het interieur goed reinigen, hiervoor heb ik een tapijtreiniger met bekleding mondstuk gehuurd bij de praxis.
Het interieur is hiermee echt super opgeknapt en alle vlekken zijn als sneeuw voor de zon verdwenen!
20200616-140305.jpg

20200616-151908.jpg

Bestuurdersstoel was helemaal bruin, passagiersstoel is hier nog niet gedaan:
Van de deurpanelen laat de bekleding helaas los, maar dit ga ik proberen op te lossen met textiellijm.
20200616-140140.jpg

20200617-160119.jpg


Het dashboard was met een melamine sponsje en wat apc weer helemaal mooi te maken
Sterker nog, ik wilde het dashboard insmeren met poorboys natural look, maar heb dit niet gedaan. Alles is mat en ziet eruit alsof het nieuw is, dus ik denk afblijven..
20200617-155814.jpg

20200617-155823.jpg



Toen het meest dankbare werkje van allemaal. De 20 jaar aan vet verwijderen van de sponningen.
Dit heb ik eerst ingespoten met dasty en na 3 minuten na gespoten met een stoomreiniger.
Wederom maar 1 voor foto (ga ik verbeteren...)
20200617-144905.jpg


Resultaat:
20200617-155555.jpg

20200617-155738.jpg

20200617-155833.jpg

20200617-155837.jpg

20200617-144915.jpg


Dit is het sofar... Het volgend project is de lak. Dan kan ik na jaren de dap v1 weer eens uit schap pakken :cool:
20200615-230633.jpg
 
Blijkbaar is de auto wel van oudere mensen geweest, want jammer genoeg zitten er wel schades op.
Old Lives Matter! :p

ik wilde het dashboard insmeren met poorboys natural look, maar heb dit niet gedaan. Alles is mat en ziet eruit alsof het nieuw is, dus ik denk afblijven..
Ik zou dit zéér zeker wel vadsig in de Natural Look zetten en lekker laten intrekken. Goed nawrijven en dan is het gevoed én beschermd. (Zeker na reinigen met APC en melamine)


De 20 jaar aan vet verwijderen van de sponningen.
Dit heb ik eerst ingespoten met dasty en na 3 minuten na gespoten met een stoomreiniger.
Ook weer nieuw vet aangebracht? ;)

Het volgend project is de lak. Dan kan ik na jaren de dap v1 weer eens uit schap pakken
Woah! Een OldskoOl V1 :p
 
Ik zou dit zéér zeker wel vadsig in de Natural Look zetten en lekker laten intrekken. Goed nawrijven en dan is het gevoed én beschermd. (Zeker na reinigen met APC en melamine)

Ik zal eens een klein stukje proberen, het is nu echt heel mooi.. Zoals het uit de fabriek kwam... en ik denk niet dat er toen bescherming opzat.

Ook weer nieuw vet aangebracht? ;)

Ja, enkel de deurvanger. De scharnieren zagen er na de behandeling er nog goed gesmeerd uit. Nu al dat overtollige vet weg is lopen de deuren vele malen soepeler.

! Een OldskoOl V1 :p

Beste aankoop ooit!
 
Vanuit de fabriek zit er geen bescherming op, maar beschermt het zichzelf. ;) Na verloop van tijd kan o.a. de zon en zijn fijne UV-straling de boel flink aantasten. (Olien / weekmakers / etc) Middels een dressing zoals Natural Look kan je de boel weer voeden en die aantasting verminderen.

Naja, overtollig vet... Smerig vet. :p

Ben benieuwd naar de rest!
 
Vanuit de fabriek zit er geen bescherming op, maar beschermt het zichzelf. ;) Na verloop van tijd kan o.a. de zon en zijn fijne UV-straling de boel flink aantasten. (Olien / weekmakers / etc) Middels een dressing zoals Natural Look kan je de boel weer voeden en die aantasting verminderen.

Goeie, neem ik mee.. Stond ik idd nog niet bij stil.

Naja, overtollig vet... Smerig vet. :p
:mask:

Ben benieuwd naar de rest!

Komt zeker goed!
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Ziet er weer prachtig uit!
Ben zelf zeker geen fan van peugeut, absoluut niet zelfs behalve een paar oudjes en deze...superleuke auto!
Buiten Natural Look zijn er nog vele interieur smeersels welke ook mooi mat blijven, zoals @Quantoxx zegt, nu is het weer allemaal mooi, houd dit zo en beschermen die boel.

Leuk om te zien dat je het meteen grondig aanpakt, veel plezier met de auto!
 
  • Leuk
Reactions: Jeroen86
Lekker projectje waar veel eer aan te behalen valt! Maar waarom Dast(n)y en geen apc? Ben geen fan van Dasty icm de auto Maar wel nóg een DAP V1 gebruiker!
 
  • Leuk
Reactions: Jeroen86
Lekker projectje waar veel eer aan te behalen valt! Maar waarom Dast(n)y en geen apc? Ben geen fan van Dasty icm de auto Maar wel nóg een DAP V1 gebruiker!

Ik had te weinig spray bottles op dat moment bij (ik detail bij mijn vader, want appartementje..) Overigens heb ik de donkere fles dasty, speciaal voor automotive ontvetten. Ik gebruik het overigens alleen op metalen delen en niet op kunststof, want dat word wel lelijk
 
Hey Kees!
Al heel mijn leven Peugeot mindend, zelfs mijn scooter was een Speedfight2 :p Mijn eerste auto was een 306 (xsi) en de tweede was een 306 cabriolet. Na het instappen, stapte ik echt even terug in de tijd. De 306 rijd gewoon echt beter dan de polo van het werk.
Ik ben altijd wel besmet gebleven met het detailen, maar de tijd was er gewoon even niet voor en voor deze auto wil ik wel tijd maken.
Overigens is mijn pa oude lenco platenspelers gaan opknappen waarbij ik al opmerkte; "pa, waarom wetsanden en polijsten we die stofkappen niet net als koplampen van auto's"? En sinds een half jaar staat mijn dap wel bij mij vader :no_mouth:

De 307 rijd volgens kentekencheck nog steeds, maar ik heb nooit niks meer van gehoord of gezien.