• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

307SW stelt zich voor

307SW

Detailing rookie
1 apr 2009
127
0
Hallo,

Ik ben Paul, 30 jaar oud, en rijd sinds 2 weken in een zwarte Peugeot 307 SW 2.0-16v Premium uit 2007:

peug.jpg



Aangezien de auto nog praktisch in nieuwstaat was toen ik hem kocht, wil ik hem goed onderhouden en daarvoor heb je natuurlijk goede spullen nodig. Mijn vorige auto, een blauwe Ford Focus, werd niet vaak gewassen en als dat toch gebeurde was dat met een spons en een zeem, een absolute doodzonde hier heb ik al gemerkt......

Via het 307forum ben ik hier terecht gekomen. Er werd daar het een en ander geschreven over Meguiar's en Poorboy's World, twee merken waar ik nog nooit van had gehoord. Het enige wat mijn vorige auto's hebben meegemaakt was een sopje van die schildpad.....

Na veel lezen hier op het forum en het 307forum maar besloten om wat spullen te bestellen. Deze liggen nu thuis te wachten tot ik tijd heb om het gelezene in de praktijk te brengen. Mijn collectie is nu:

Doeken e.d.
Poorboys World Mega Plush Mitt Large
Poorboys World Waffle Weave Drying Towel
Poorboys World Microfiber Applicator
Carclean.com Hi-Tech Foam Applicator Pad
Poorboys Deluxe Mega Towel geel 39x39cm
Poorboys Deluxe Mega Towel geel 39x39cm
Deluxe Mega-Mega Towel - Groen - 40x68cm (gratis bij bestelling ontvangen!)

Middelen:
Meguiar's NXT Shampoo (532ml)
Poorboys World Black Hole
Poorboys World Natty's Paste Wax Blue (225gr)

De auto voelt nog zacht aan, dus ik ga er voorlopig vanuit dat het kleien even achterwege kan blijven (en ik moest die eerste bestelling niet al te gek maken). Dus nu kan ik lekker wassen met de NXT shampoo, de lak voeden met Black Hole (en de kleine aanwezige swirls misschien maskeren) en dan waxen met de Natty's... wel een aardig begin denk ik zo.

Ik hoop hier nog veel te lezen en vooral te leren! En de kennismaking met Carclean.com was geweldig met de gratis produkten die meegestuurd werden!

- Paul
 
Welkom! Ik ben het eens met Abarth: ik zou juist wel gaan kleien. Je zegt dat de lak zacht is (glad neem ik aan ;) ) maar dat is niet perse een garantie dat de lak ook echt schoon is. Met kleien zet je wel gelijk een goede ondergrond voor de volgende stappen, met een mooiere glans als eindresultaat. Test het even met de boterhamzakjes test (met dank aan Dibbuz): hand in het zakje, dan over de lak gaan. Glad: niet kleien, ruw/weerstand: wel kleien.

Ennie wee, aldoende leert men van dit forum (en raakt de portemonnee ook steeds leger ....:D ) Veel plezier hier.
 
Nog een peugeot rijder van het 307 forum. Welkom en veel plezier hier.
Ik zou toch maar gan kleien je zal nog schrikken wat ervanaf komt.
 
Welkom op het altijd gezellige CarClean forum !

Sluit me volledig aan bij wat anderen ook al zeiden : absoluut eerst gaan clayen !
Nu is je lak nog redelijk schoon en heb je veel minder werk dan waneer je er 10.000km mee hebt gereden.


Gr. Arjan
 
Welkom hier, Klikerdeklik
Voor die 16 euro hoef je het niet te laten.
Zal je zien dat als je een 50/50 op je moterkap doe met clay en zonder je voeding meer tot zijn recht zal komen.