• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

3m-mequiars juiste producten?

janjurie

Detailing rookie
16 okt 2012
7
0
hey

heb de laatste maanden wat spullen bestelt alleen het eindresultaat blijft me nekken

het volgende heb ik liggen
- 3m groene dop
- 3m blauwe dop
- 3m rooie dop
- mequiars deep crystal paint cleaner
- mequiars deep crystal polish
- mequiars deep crystal carnauba wax
- mequiars mirror glaze

heb ook wel alle kleuren pads liggen blauw-groen-oranje-wit-wol-rood

welke volgorde moet ik gebruiken en welke pads
hoor ook graag als ik nog wat moet bestellen

x-]
 
- merk auto ?
- type ?
- bouwjaar ?
- kleur ?
- roterend of DA ?
- voorafgaande stappen ?

Beetje meer info zou zeer welkom zijn om een goed antwoord te kunnen geven.
 
bmw 1 serie 2009 zwart

en een bmw 3 e46 2000 grijs

gewoon gewassen met autoshampoo van d2 en warm water cleaner

heb met de groene 3m gepolijst krijg ik de lak wel mooi mee

hierna gewoon die 3 stappen van meguiars gevolgt

heb een da machine

mvg jj
 
De Meg's middelen zijn in principe bedoelt voor handmatig werk en wellicht dat daardoor je tegen problemen aanloopt.
Rode dop is beschermend middel en dus als allerlaatste bedoelt. Blauwe dop na groen is betere optie. ( en welke kleur blauw heb je ( zijn er nl 2 dacht ik ))
Wel ervaring met machinaal polijsten ?
 
de 3m met groene dop is wel moeilijk spul maar daar gaat bij mij ook de meeste tijd in zitten,
het polijsten gaat me wel goed af ik gebruik na de groene een met licht blauwe dop, is dat goed?

kan ik die meg's producten dan beter met de hand aan brengen en is dat dan echt de laatste stap of moet ik daarna die met de rooie dop van 3m gebruiken?

mvg jj
 
Naar wat ik vernomen heb van 3M-polish , is dat je de polish goed moet verwerken (tijd geven maw) .

Er wordt al snel gedacht dat er resultaat is behaald en dan stopt men met polijsten , terwijl er nog zeker een stap extra moet gedaan worden . Dat komt pas weken later tot uiting omdat dan de olie/smering verdampt is die in de polish zit.

De kleuren zijn de codes van grof naar fijn ( ik denk wel dat je weet welke de fijnste is en welke de grofste polijstpasta )

Welke weet ik niet , kan je ff opzoeken/vragen hier .

@pads : MEESTAL zijn de zachtste pads om mee te eindigen en de meer "stuggere/stijvere" pads om mee te beginnen (indien nodig)

Mijn pads hebben "nummers" op de zijkant met een alcoolstift : 1=zacht .....tot .......5=hard ( voor wollen pads heb ik geen nummer , die herken ik met de ogen dicht :lol )

Waarom nummers : als ik ze mee in de wasmachine stop ziet een witte pad nr 2 er na de wasbeurt ..... geel uit (geel =5 dacht ik)

Heb je geen uitleg gekregen bij aankoop van de 3M-produkten :weetniet

Succes !
 
Groene dop met daarna lichtblauwe dop is prima, maar eigenlijk moet je daarna nog een stap doen als finish.
De lichtblauwe dop is te grof om als finish te gebruiken.

De rode dop ken ik niet, maar deze zou ik lekker laten staan. Pure vettigheid volgens mij, waar ze de noemer glaze aan gehangen hebben...?!
De meg's producten inderdaad handmatig gebruiken.
 
bedankt voor de reacties en tips

dan denk ik erover om die met de gele dop te bestellen voor nog een extra stap
zodra ik resultaat heb zet ik even paar foto's

mvg jj
 
neem dan donkerblauwe dop (ultra fina)
Dat is de echte finishing polish.
De gele dop (ultra fine) is nog nét een stapje zwaader.
Op sommige lakken wel geschikt als finishing, maar niet altijd....
 
Deze een keer opgeslagen, wellicht heb je er wat aan:

3MLijn.jpg
 
hier heb ik wel wat aan ja donker blauw zou dus goed in mijn collectie passen.
ga ik gelijk bestellen en dan even uitproberen!

:-)^
 
Mijn polijstmiddelen op de foto :)
Witte en groene dop zijn vergelijkbaar aan elkaar qua grofte, echter de groene laat zich sneller verwerken, vandaar fast cut plus.
Als je deze rustig afbouwd kan je er voor het oog een mooie finish mee behalen, echter zal je zeker moeten nabewerken.
Ivo geeft het al aan dat alleen met de lichtblauwe dop niet voldoende is/kan zijn.
Mijn advies is om de boel te ontvetten, en met een lichtbron critisch te bekijken hoe het resultaat is.

Ik verwerk al de 3M polijstmiddelen met de 3M pads op de rotary, met uitzondering van de gele en donkerblauwe dop, deze gebruik ik excentrisch om er zeker van te zijn dat er geen hologrammen achter blijven.
 
@Bart123: Is Rotary+groen en dan DAP+donkerblauw over algemeen afdoende als combi ( of iets te snel door de bocht conclusie nav je bericht ) ?
Wat betreft de foto: zat te twijfelen over de herkomst, hopelijk geen problemen mee ?!
 
@Markus,
Het is maar net hoe hoog je de lat legt, en welke lak je voor je neus hebt.
Ik heb met de lichtblauwe dop roterend regelmatig gefinisht, met de exenter ook, maar je ziet een nog diepere glans ontstaan als je deze nagewerkt met gele dop.
Kritische lakken vragen na geel ook nog wel de donkerblauwe dop.

Zoals ik hierboven al beschreef, waar leg je de lat?
 
oke ik heb alleen het idee als ik met de licht blauwe finish dat de lak dan heel licht beetje vlekkerig word
is dit veel voorkoment?
bij de zwarte auto heb ik dat na groen en kan ik dat mooi weg halen met de licht blauwe maar bij lichte auto's blijft dat effect.




mvg jj