• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

3M producten niet goed genoeg

Jacobs

Detailing trainee
1 jul 2013
16
45
Beste leden.

Vorig jaar heb ik een aantal machinale polijst middelen gekocht van het merk 3M, deze waren niet goedkoop en ik had verwacht dat dit wel een top product zou zijn.
Nu zit ik een aantal dagen hier rond te lezen en kom ik verschillende soorten merken tegen behalve 3M?

Hoe komt dit heb ik gewoon brul gekocht of word dit merk niet gebruik in de auto detailing.

Ook mijn polijst machine kom ik nerven tegen kan iemand mij vertellen waarom deze niet geschikt is?

ik heb een foto toegevoegd van de polijst producten. Uiteraard heb ik nog veel meer producten om te wassen waarvan het meeste merguirs is.



foto1.jpg


foto2.jpg
 
Welkom, 3M heeft op zich prima producten hoor, heb er alleen zelf geen ervaring mee. Je polijstmachine is een rotary (roterende machine in tegenstelling tot een excentrische polijstmachine). De eerste vraag die dan in mij opkomt is de volgende:
Heb je ervaring met het polijsten met een roterende machine of heb je gewoon een machine gekocht en de 3M polijstmiddelen en ben je aan de slag gegaan?
 
Beste,

Er wordt weldegelijk regelmatig over de spullen van 3m geschreven. Over het algemeen is er niet heel makkelijk aan de te komen in de particuliere handel.
Het zijn vaak ook grootverpakkingen, dus men koopt niet even een litertje/ kilo product om te testen.

Ik heb zelf bijna de hele 3m serie polijstmiddelen. Op de ene lak is het fijn werken en op de ander wat minder, net als ieder ander polijstmiddel.
Ik gebruik de 3m serie vooral op gelcoats, soms op autolakken als de monello's of meg's in een bepaalde stap minder lekker werken.
De groene dop is aardig grof en kan je aardig mee knallen. Voor autolakken heb je eigenlijk de 3m blauwe dop nog nodig om hologramvrij te kunnen finishen.
Al is dit lastig met een roterende machine.

Er zijn tig roterende machine's op de markt. het is niet dat die van jouw persé ongeschikt is.
Het hanteren van een roterende machine is moeilijker, lees meer kans op lakschade door teveel warmte (schuinhouden machine etc..)
Met een dual action machine heb je geen hologrammen en kan je zo goed als geen schade aanrichten.

Je hebt dus zeker geen brul gekocht.
In de schadeherstel wordt heel veel 3m gebruikt
 
Je polijstmiddelen zijn niet verkeerd, maar het is vooral persoonlijke voorkeur. De ene zweert bij 3M en wil niets anders meer, de ander pakt weer een ander merk.

Je polijstmachine is roterend inderdaad, hij oogt wat zwaar, maar stand 1 is 600 toeren en dat is weer goed!

Heb je de producten al gebruikt? Wat probeerde je aan te pakken en wat is het resultaat geworden?
 
De machine heb ik al langer, sins kort heb ik de producten van 3M. Ik gebruik deze meestal als ik iets heb gespoten en mocht er ergens een zakkertje zitten, gebruik ik deze producten naar het wegschuren.

Maar nu wil mijn poets spullen gaan uitbreiden voor het onderhouden van mijn eigen auto's. Destijds had ik meer producten toen ik nog in het auto tuning zat. Deze heb ik allemaal verkocht (handmatig poetsen)

ging toen wel goed.
32-1.jpg
 
IK koop deze producten inderdaad zakelijk dat scheelt weer. Inderdaad bij de zelfde zaak waar ik lak koop dat verklaard waarom deze word aangeraden.

Maar wat is dan wel het voordeel van een rotary tegen over een dualaction?
 
Vaak meer en/of snellere correctie te behalen dan met een D-A machine maar wel met de risico's vandien.
 
Ik gebruik naar volledige tevredenheid 3M producten, en er is absoluut niets mis mee.
Denk dat het punt is dat je met een te zware combi aan de slag bent geweest en in de veronderstelling was dat het dat was.
Groene dop icm met groene pad kan een hele goede correctie op de ene lak geven, terwijl je op de andere lak er alleen maar
draaiingen in polijst.
De stap tussen groene dop/ groene pad en gele dop/ gele pad is trouwens ook veels te groot.
Rode dop is een glaze en zal geen correctie behalen.
De vuile pads daarentegen doen ook weinig af om een goed resultaat te behalen.

Neem de lichtblauwe dop icm een blauwe pad, en ik denk dat je een stuk vrolijker gaat worden.
 
Ik was afgelopen week bij een autopoetsbedrijf (zo'n plaats waar je voor 150 euro je hele auto kunt laten doen...). En de eigenaar vertelde dat hij al tijden zeer tevreden gebruik maakt van dit product. Geen last van hologrammen, weinig tot geen stof, gebruikten een zware rotary, en vaak maar 2 stappen.
Nu heb ik ze niet aan het werk gezien, en van producten als poorboys en monello had hij nog nooit gehoord, maar ik zou graag zo'n setje proberen. Jammer dat het zo ongelofelijk duur is..
 
Hier bij mij in de straat zit ook een beunhaas die 3M gebruikt..
Niet kleien of iets.. gewoon wassen, grof polijsten, fijn polijsten en dan de 3M? Wax er op..
Auto stond er echt perfect bij! Eerlijk is eerlijk!

Half dagje werk, terwijl ik na 1 lange dag net klaar ben.

Soms denk ik wel eens dat het allemaal veel sneller/makkelijker kan..:roll
 
Het schade herstel bedrijf waar ik mijn spuitcabine huur gebruikt alleen maar 3M. Bedankt voor de tips weet ik in iedergeval dat het geen weg gegooid geld was.

Ik behaal nu een goede afwerking naar het wetsanden van motorkuipen. Maar ik dacht misschien moet/kan het nog beter.

Toch ga ik hier binnen kort van alles bestellen kwa wax enz enz

tevens hele vriendelijke en behulpzame mensen hier, ben anders gewend thx
 
johnsdale;334044 zei:
Hier bij mij in de straat zit ook een beunhaas die 3M gebruikt..
Niet kleien of iets.. gewoon wassen, grof polijsten, fijn polijsten en dan de 3M? Wax er op..
Auto stond er echt perfect bij! Eerlijk is eerlijk!

Half dagje werk, terwijl ik na 1 lange dag net klaar ben.

Soms denk ik wel eens dat het allemaal veel sneller/makkelijker kan..:roll

Totdat je na het polijsten gaat afnemen met eraser/IPA...
De finishing polish van 3M is flink vettig en verbergt dus nog een heeeeeeele hoop oneffenheden.
Zelfde geldt voor de wax van 3M, kijk diezelfde auto na 5 wasbeurten nog maar eens aan :)_[]
 
Niet alleen bij 3M is dit zo hoor...
Persoonlijk vind ik dit bij bijna alle finishing polishes, dus ook Monello Finale en bv M205
 
Vandaag onderen andere de Poorboys blackhole gebruikt maar ik zag eigelijk geen verschil? Kan dit dat mijn lak nog glanzend genoeg is ofzo