• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

3M Producten

ThaBird

Detailing rookie
21 feb 2009
1.124
0
Ik lees nu al enige dagen met veel interesse de informatie hier.

Maar wat mij opvalt is dat er met geen word word gesproken over de 3M product lijn.
Terwijl dit toch echt door de pro's word gebruikt. (kijk maar naar overhauling ect)


Aangezien ik me volop aan het oriënteren ben om mijn swirls kwijt te raken, en toch het idee heb dat 3M toch net even boven de rest uit steekt.

Ben zeer benieuwd of er mensen zijn die dit product gebruiken, en wat de ervaringen er mee zijn.

Voor degene die het niet kennen een Linkje
 
3M vindt zijn oorsprong in de schadeherstel wereld. Dus het corrigeren van verse lakken. Net weer een andere tak van sport als het detailen. Een oude volledig uitgeharde lak herstellen werkt net weer even anders. Je leest wel eens vaker dat merken als 3M of Menzerna als "droog" worden ervaren. M.a.w. dat als je wat langer doorwerkt de polish wat sneller droog wordt (en dus niet meer lekker werkt). Dit KAN lastig zijn bij lakcorrectie van oudere lakken.
 
Maar ze hebben ook een hele lijn voor detailing.

Pak bv de schoonmaak klei, een hele reeks aan pads doeken en niet te vergeten de polijst pasta's van zeer fijn tot grof.

Het is soms wel duurder dan de producten die hier worden besproken, maar meestal is het ook waarde voor geld.
Zeker gelet dat 3M het niet moet hebben van "hype" zoals menig product hier.
Pak bv de schoonmaak klei dit kost 30 euri voor 200gram.

Dat is een 10tje goedkoper dan meg's maar hoeveel beter is het?
 
Hoe kom je erbij dat deze producten specifiek voor detailing zijn?
Deze producten hebben, zoals ik al eerder zei, hun oorsprong in de schadeherstel. Dit wil echter niet zeggen dat je ze niet voor detailing zou kunnen gebruiken. Maar...

DAF-44 zei:
3M vindt zijn oorsprong in de schadeherstel wereld. Dus het corrigeren van verse lakken. Net weer een andere tak van sport als het detailen. Een oude volledig uitgeharde lak herstellen werkt net weer even anders. Je leest wel eens vaker dat merken als 3M of Menzerna als "droog" worden ervaren. M.a.w. dat als je wat langer doorwerkt de polish wat sneller droog wordt (en dus niet meer lekker werkt). Dit KAN lastig zijn bij lakcorrectie van oudere lakken.

De prijzen van 3M zijn niet eens echt hoger vwb. de polish. De verpakking is groter maar €30.- voor een liter polish is mijns inziens heel redelijk.
 
Meguiar's is inmiddels overgenomen door 3M. 3M producten zijn, zoals eerder gezegt, voor de schadeherstel, pro dus. Ze hebben geen speciale consumenten producten.
3M valt in hetzelfde groepje als Menzerna, voor de pro's en op de fles staat zeer weinig info, je zult dus kennis moeten hebben van de producten wil je er mee kunnen werken. Proberen kan natuurlijk ook altijd ;) Vaak zijn dit soort producten iets minder gebruiksvriendelijk, waardoor het niet voor iedereen te gebruiken is. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat het slecht is.
 
Zijn beter geschikt om onder constante condities te werken. Dus in een droge werkplaats/fabriek met 15-20°C en niet in de oprit bij 5°C en een dreigende regenbui boven je hoofd. Zie het maar een beetje als Histor en Sikkens. Beide uitstekend voor de doelgroep waarbij Sikkens in absolute zin beter is ALS je er professioneel mee omgaat. Maar dan moet je dus ook professioneel zijn en ruime ervaring hebben om dat beetje extra er uit te halen.
 
ThaBird zei:
Maar ze hebben ook een hele lijn voor detailing.

Pak bv de schoonmaak klei, een hele reeks aan pads doeken en niet te vergeten de polijst pasta's van zeer fijn tot grof.

Het is soms wel duurder dan de producten die hier worden besproken, maar meestal is het ook waarde voor geld.
Zeker gelet dat 3M het niet moet hebben van "hype" zoals menig product hier.
Pak bv de schoonmaak klei dit kost 30 euri voor 200gram.

Dat is een 10tje goedkoper dan meg's maar hoeveel beter is het?

Niet om het een of ander, maar het klinkt een beetje alsof je het spul zelf verkoopt ;) Zo komt het in ieder geval wel over.
Buiten de klei van Meguiar's zijn er veel meer merken klei, en die zijn ook goedkoper dan de klei van Meguiar's.
Er zijn ook merken beter dan Meguiar's en nog goedkoper ook, kijk maar naar Poorboy's.
 
Bilt Hamber klei ca. €15.- voor 200 gr. Goedkoper zul je het niet krijgen en mijn ervaring is uitstekend.
3M pads heb ik nog niet gebruikt. Ik weet dat ze vrij goedkoop zijn (VEEL goedkoper als Meguiars en ook goedkoper als Lake Country). Hoe de duurzaamheid is weet ik niet.
 
stimpy68 zei:
Niet om het een of ander, maar het klinkt een beetje alsof je het spul zelf verkoopt ;) Zo komt het in ieder geval wel over.
.

Jammer dat je meteen word geklasseerd als een verkoper o.0

Ben gewoon me zelf goed aan het oriënteren m.b.t tot de vele producten die er zijn, en zoals ik al aangaf in me start post zie je bij overhauling dat ze voor alles 3M gebruiken.

Maar goed Daf heeft dus al uitgelegd dat het voor nieuwe lakken is en voor mensen met veel verstand van zaken.

Zijn er ook die het wel al gebruikt hebben? En zoja wat zijn de ervaringen er mee?
 
Dat ze het in een televisieprogramma gebruiken, wil nog niet zeggen dat het een super product is, dat heet productplacement. Zij sponsoren het programma, eerst gebruikte ze namelijk Mothers, bij Boyd Coddingtons gebruikten ze Meguiar´s. Zegt dus op zich niet veel. Het zegt in dit geval dat de reclame werkt.
Dibbuz heeft laatst wat 3M aangeschaft, naar mijn weten nog niet gebruikt.

Wat ik mij afvraag, je hebt je geörienteerd en je komt dus blijkbaar bij 3M uit, met wat voor reden? Heb je reeds ervaring met detailen of ben je beginnende? Je hebt het idee dat 3M boven de rest uitsteekt, waar baseer je dat op?

Misschien kun je je eens voorstellen in het daarvoor bestemde gedeelte van het forum? ;)

Zoals een welbekende detailing guru van Meguiar´s zegt:
"Find Something you like and use it often"
 
We mogen gerust stellen dat 3M zijn sporen in de professionele wereld door de jaren wel verdient heeft en tot het topsegment behoort.
Ik heb diverse contacten in de schadeherstel wereld en kende tot voor enkele jaren geen ander professioneel polish merk als 3M.
 
ik gebruik heel lang eigenlijk al 3m
alleen ik gebruik de finesse-it series omdat hier geen siliconen in zouden zitten (volgens de fles)

heb ook de pefect it 3 series gebruikt maar mijn voorkeur gaat uit naar de finesse it 09639.
de nieuwe serie was toen nog niet uit dus niet bekend mee.

de glaze moet je vanaf blijven is mijn mening.:-"


alleen bij hele harde lakken heb je een zwaardere combo nodig.

heb er mee ge-finisched met een excenter en zware swirls mee weggehaald met de rotary.
het verschil zit hem dan alleen maar in de pad (en machine:grinning:)

heb sinds een tijdje de menzerna lijn en wil niet meer anders, maar het is echt geen rotzooi de 3m.

ik zou in ieder geval geen wax kopen van de perfect it serie met de rode dop want das echt:-& baggerzooi
 
Ik heb hier ook 3m polijstmiddelen staan werk best fijn.
Ook 3m swirl remover met een speciale pad die ga ik binnenkort keer testen.
Heb nu ook riwaxx polijstproducten werkt ook wel goed.
Denk dat ook verschilt per gebruiker enz.
 
stimpy68 zei:
Wat ik mij afvraag, je hebt je geörienteerd en je komt dus blijkbaar bij 3M uit, met wat voor reden? Heb je reeds ervaring met detailen of ben je beginnende? Je hebt het idee dat 3M boven de rest uitsteekt, waar baseer je dat op?

Zal het maar uitleggen waar ik me start post op baseerde.

Ik heb familie lid die het altijd beter weet je kent ze wel :)
Anyhow ben een beginnend poetser die zijn weg naar deze site heeft gevonden en vol verbazing moest concluderen dat hij met een borstel en dreft 8-o het dus niet moet, en hoe je dus je koetje kan laten blinken als een spiegel. (heb me eerste bestelling gedaan Poorboys s&S shampoo en de miracle dryer )

Ik het betreffende familie lid tijdens een maaltijd er van verteld dat je die swirls er netjes kan uit krijgen aan de hand van het 5 stappen plan.

Waarop ik prompt werd uitgelachen met de mededeling dat hij een pasta heeft die dat ook doet zonder al die poespas,de 3M dus.
Goed ik ben ook geen uil en weet dus aan de hand van deze site dat het polijsten maar een stap is om de “wetlook” te bekomen.

Maar wilde ook wel weten hoe het nu wel zit met de 3M producten aangezien ik daarover hier niks terug vond, en heb ik dus dit draadje opgestart.(dus nee ben geen verkoper maar bakker van beroep ;) )

Ik Zal als ik tijd heb eens een paar foto's trekken van me koetje en me deftig voorstellen in het betreffende forum gedeelte.

Hoop dat ik hiermee je vragen heb beantwoord en me beweeg redenen heb gemotiveerd.
 
Volgens mij mist 3M de "Passie" van het Detailen tegen over de "veelbesproken" producten op het forum hier.

Althans zo zie ik het :D

(en ja, ik heb ervaring gehad met Valma, Meguiar's tot dat ik mijn jonge midlifecrisis doorbrak, en tenslotte ben uit gekomen
bij Poorboy's world. Alleen is het per gebruiker verschillend welke nu het beste bij diegene past. En dat stadium heb ik bereikt
En zal hier nog maar weinig van af wijken denk ik :schaam
 
Jeroen zei:
Volgens mij mist 3M de "Passie" van het Detailen tegen over de "veelbesproken" producten op het forum hier.

Althans zo zie ik het :D
Lijkt me nogal logisch als die markt niet tot je core business behoort.
 
ThaBird zei:
Ik het betreffende familie lid tijdens een maaltijd er van verteld dat je die swirls er netjes kan uit krijgen aan de hand van het 5 stappen plan.

Waarop ik prompt werd uitgelachen met de mededeling dat hij een pasta heeft die dat ook doet zonder al die poespas,de 3M dus.
Goed ik ben ook geen uil en weet dus aan de hand van deze site dat het polijsten maar een stap is om de “wetlook” te bekomen.

Ah, het welbekende alwetende familielid rofl Bekend fenomeen bij velen. Ik ben van beroep IT'er, je moest eens weten hoeveel mensen er uiteindelijk aan mij hulp vragen omdat er een "handig neefje" o.i.d. hun PC wel even zouden "repareren" :-" Dit valt daar ook een beetje onder.

Deze persoon is dus bekend met 3M, maar niet met de andere merken, dus tja... een beetje bevooroordeeld.

Mocht je nu eens echt willen weten wat werkt en wat "lekker" werkt, maak dan gewoon even een afspraak bij Carclean en Tim en/of Dennis helpen je op weg, we hebben de nodige demo spullen die uitgeprobeerd kunnen worden (geen 3M helaas ;) ). Ik denk dat je hierna 3M vergeten bent. Workshops gaan we ook nog geven dit jaar is de bedoeling, dus dan is er het nodige te leren en uit te proberen.
Alleen afgaan op 1 iemands mening is niet altijd de juiste weg. ;)