• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

5 stappen?

Radmer

Detailing rookie
29 apr 2009
50
0
Hey mensen. Graag even advies over mijn auto.
Ik heb een grijze Leon uit 2002 die nog behoorlijk goed in de lak zit en redelijk goed is onderhouden. Dus weinig swirls enzo.
Ik wil deze voor de zomer goed in de wax zetten. Nu heb ik van meguiars;
Gold Class Clear Coat Liquid Car Wax
NXT Generation Tech Wax 2.0
Meguiars Deep Crystal Paint Cleaner 'Step '1'
Meguiars Deep Crystal Polish 'Step 2'

Mijn vraag is, of het verstandig is om na het wassen en kleien step 1&2 te doen of kan ik die ook laten vervallen of hoef ik er misschien maar 1 van de 2 te doen.
En heeft het zin om allebei de waxen over elkaar aan te brengen? (dacht gelezen te hebben dat dit nog beter effect had)
Alvast bedankt voor al jullie tips en adviezen ;)
 
Beste resultaat gaat komen als je step 1 & 2 gaat gebruiken ,je kan zeker zowel de NXT als de Gold Class gebruiken ,dit zal duurzamer zijn als slechts 1 van de 2.
Zet wel eerst de NXT en daarna pad de GC.
 
ja ik zag het net ook. de NXT is meer een sealant en de GC meer wax als ik het goed heb.
Dus NXT blijft langer zitten en GC geeft wat meer glans. klopt dit zo..? :schaam
 
De NXT is wat duurzamer als de Gold Class en wordt inderdaad gezien als een sealant. Er zitten lichte cleaners in ,dus als je deze over een wax zou aanbrengen zou die deels de vorige wax laag verwijderen.
Tussen de 2 producten zal je praktisch geen verschil zien ,aangaande de 'looks' dan.
 
Bedankt precies wat ik wilde weten :)^
Nog 1 vraagje voor nu.
Wanneer kan ik het best een trim restorer opbrengen..? en moet ik de bumpers/trims eerst ontvetten met APC of is de car wash al schoon genoeg..?
 
Je kan best je trims eerst ontvetten met een borstel en wat APC ,daarna kan je er de Trim Restorer opzetten. :cool:
 
ok maar moet dit voordat ik de hele auto was of als de auto al gewassen is..? tussen welke stappen is het best..?
 
Gewoon voordat je begint met wassen ,spuit de trims in met wat APC ,borstel het goed in (lichtjes schrobben) met een wat stijver borsteltje. Iets zoals de Tripple Duty borstel van Megiuars ,let wel op dat je de lak niet raakt met de borstel ,je zou krasjes kunnen maken.
Daarna je wagen wassen en drogen ,dan breng je de trim restorer aan met een applicator padje ,eventueel wat na vegen met een microvezel.

Op zich kan je best de trim restorer na je stappen plan doen ,omdat je mss de trims gaat afplakken. Maar het ontvetten doe je dus voor het wassen. :cool:
 
Als borstel kan je bijvoorbeeld ook een zachte tandenborstel kunnen gebruiken en/of een kwast!
De APC of Poorboys Bio Degreaser verdunnen met water! 1:10 bij lichtere vervuilingen en 1:4 bij zwaardere!