• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

A3 interieur clean up

emiel10

Detailing guru
21 sep 2010
1.487
170
Zo, mijn eerste show off, niet heel veel foto's want daar had ik het veel te druk voor, maar afgelopen zaterdag dus mijn auto van buiten gedaan. Vorige week de DAP clinic gevolgd en deze week er vol mee aan de slag.. Zie hieronder:

Auto eerst droog gezet onder de carport:
P1030425.webp

Ff wat foto's geschoten van de ergste punten:
P1030426.webp

P1030427.webp

De ernstig gehavende schuurspons voorbumper, maar alles eruit gekregen met het wolletje, alleen de swirls op de voor en achterbumper zijn er nog niet helemaal uit, misschien op die vlakken te voorzichtig geweest...
P1030435.webp

Algen op de raamrubbers:
P1030429.webp

Daarna gewassen, fijne beading op het dak haha:
P1030428.webp

Daarna begonnen met de motorkap, oranje mezzo geprobeerd maar 0,0 effect zoals verwacht, dus maar de wollen pad met inizio forza eroverheen, daarna oranje mezzo en groen finale. Daarna sealant (mothers) en dan lekker laten kuren:
P1030434.webp

Toen verder met de voorbumper:
P1030436.webp

En als je dan toch bezig bent, gelijk de upgrade gemaakt naar de facelift lampen met xenon, dus bumper eraf:
P1030437.webp

Nieuwe lampen erin:
P1030438.webp

En dan de zooi weer in elkaar draaien en verder met detailen, hele auto gedaan met wol en forza, want het was swirls all over the place en veel lichte krassen, gelukkig zo goed als alles eruit kunnen halen:
De klei:
P1030430.webp

En dan natuurlijk het eindresultaat (zwarte kunstof moet nog gebeuren evenals het interieur, hiervoor was geen tijd meer, van 0800 tm 1815 bezig geweest)
P1030444.webp

P1030439.webp

P1030440.webp

P1030443.webp

motorkap voor zover zonder zon:
P1030445.webp

P1030446.webp

in blankenbergen aan het strand:
P1030498.webp

P1030499.webp

En een soort van beading foto vanuit het hotel in de morgen:
P1030522.webp

Eveneens vast een sopje over de wintervelgen gegooid, dit had de vorige eigenaar dus ook nooit gedaan... Ook niet bij het verwijderen van de velgen en opbergen.. De chrome randjes in het midden moet ik nog emt chrome polish van mijn motor overheen dan zijn die ook weer alsnieuw en kunnen ze binnenkort onder de auto:
Voor:
IMG_0094.webp

Na een beetje APS 1:4 het volgende resultaat:
IMG_0095.webp

Heb de volgende producten gebruikt:
DAP 500
monello pads: zwart groen oranje wol (paars)
Monello Finale
Monello Mezzo
Monello Inizio Forza
Mothers detailspray en klei
Mothers Seal en Glaze
Mothers Canauba Wax
En natuurlijk diverse emmers/mf doeken en washmits.

Tot de volgende :jippie

:jippie :jippie

Zo hoort een audi er bij te staan: Glimmend van schoonheid!!:love

En ook een mooie upgrade, xenon is 100x beter dan de normale verlichting, zul je een hoop plezier aan beleven!

Gr.
Pastra-v6

Schanier en alle randjes ga ik zaterdag mee verder, dan wil ik ook de motorruimte onder handen nemen en de kofferklep van binnen etc etc.

Wordt nog vervolgt dus maar moet het schanier wel schoon krijgen, is gewoon vet dus zou eraf moeten gaan en beetje nieuw vet eraan natuurlijk...

Die ziet er terug heel mooi uit:cool
En de lampen zijn een knappe upgrade:ja
Voor je eerste keer met de DAP ben je al een heel stuk vooruit gekomen.
Even na de kwestie...Heb je de wagen gedapt tijdens een weekendje hotel?:-"
Moet vrouwtje lief gevonden hebben:lol

Nee nee, ik heb de auto zaterdag gedetailed, en zondag zijn we gegaan... Heb alleen de beading foto vanuit de hotelkamer gemaakt...

Vrouwtje is heel lief, maar dat gaat tever denk ik... Ze verontschuldigde zich overigens wel toen ze met een beetje strandzand aan de schoenen in de auto stapte.... Ze is wel goed op de hoogte in elk geval van mijn auto schoonheidstik..

Binnenkort haar kever uit 1970 ook maar een grondig onder handen nemen... Ofja, denk alleen kleien en goed in de sealant/wax zetten voor de winter, en dan na de winter grondig dappen die handel...

Van het weekend verder gegaan met de audi... Velgen goed schoongemaakt en motorruimte ook aangepakt.

Motorruimte ben ik vergeten before foto's te maken maar was erg ranzig:
P1030536.webp

P1030537.webp

En toen een voor een de velgen gedemonteerd, en grondig gereinigd, en gelijk de klauwen etc. zwart gespoten, want dat zag er niet echt toonbaar uit...:

Voor:
P1030545.webp

Na:
P1030546.webp

En de velgen na behandeling met APC en daarna behandeld met poorboys wheel wax:
P1030540.webp

P1030539.webp

P1030548.webp

P1030544.webp

En toen nog wat foto's genomen vanmorgen:
P1030556.webp

P1030583.webp

P1030587.webp

P1030590.webp

P1030592.webp

En nog 2 met de vers gewassen kever van mijn vriendin:
P1030579.webp

P1030578.webp

Mooie Audi en dito Kever( ben mede keverliefhebber)

Volgende x even je remschijven afplakken voor het spuiten, werkt denk makkelijker als je de schijven na het spuiten niet hoeft schoon te maken

Netjes hoor! Al zou ik een pas gedetailde auto nooit pal aan een zandstrand zetten met dit weer. Het zit misschien tussen de oren, maar voor m'n gevoel zie ik de swirls er dan gelijk weer in komen :)

michelv. zei:
Mooie Audi en dito Kever( ben mede keverliefhebber)

Volgende x even je remschijven afplakken voor het spuiten, werkt denk makkelijker als je de schijven na het spuiten niet hoeft schoon te maken

Vanmorgen 2x geremd en de verf is er waar vanaf... Waarom zou je die schoonmaken? Heb dit bij elke auto nog zo gedaan, dan blijft automatisch alles waar je remblokken niet komen zwart... natuurlijk niet overdreven op je schijven gaan spuiten maar dat spreekt voorzich...

Wat betreft het strand, daar zijn we alleen wat gaan drinken en toen weer doorgereden, zal wel meevallen met de swirls... Zit denk ik idd tussen de oren.... ,^^