• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

A4 B6 update 01-10-11 winterklaar gemaakt

Van het weekend de auto winterklaar gemaakt, en toch nog aardig wat swirls eruit gehaald, met de dap vorige keer toch niet alles meegepakt dus.. Rotary met mezzo op oranje 2 hits gaf een super resultaat. Dit was echter alleen plaatselijk nodig, vooral de liggende delen, bumpers zijn 4 maanden geleden gespoten dus daar zat nog niks op. Die dus alleen gekleid en met finale even lichtjes gepolijst, en daarna afgetopt met mothers sealant en glaze, en daarna met de nieuwe mothers FX wax, blijft het echt een super wax vinden en de auto is weer super strak nu, aardig wat diepere krassen die er met de dap niet uitgingen toch weg kunnen halen met de pro900

Eerst dus begonnen met apc, hele auto inclusief wielkasten tankdop en onderkant met apc 1:4 zodat ook echt alles van bescherming eraf was, je ziet ook gelijk na de apc dat de sheeting helemaal weg is..
f73ea284.webp

9d00e857.webp

349855fb.webp

Hier is de wax aan het curen:
946c0b5b.webp

en het resultaat:
3888e6c7.webp

dacbd055.webp

motorkap eindelijk helemaal strak:
00350749.webp

en de "beading" voor zover er water oplicht van de dauw van gistermorgen:
8827aeaf.webp

totaalplaatje met de vers gewassen motor:
45e38b3c.webp

Voor de volledigheid klein verslagje van het aanpakken van de winterwielen erbij: Velgen waren aan de binnenkant zo vervuild dat schoonmaken niet mocht baten, heb na heel veel apc bilberry etc toch een schuursponsje gepakt voor de binnenrandjes, en daarna de binnenrandjes opnieuw gespoten, en ik moet zeggen dat ik er tevreden ben, blijven winterwielen dus hoeven voor mij niet 200% te zijn, als het er maar beter uitziet dan staal, zit hier en daar nog een klein krasje op steenslag pitje maar zien er weer bijna nieuw uit:

hiermee begonnen:
3e33a136.webp

a4940f4a.webp

18fb0403.webp

En na veel bloed zweet en tranen:
69a13def.webp

674638bd.webp

df7800a1.webp

en een 50/50
6e5be5a1.webp

spuitnevel die je op de banden ziet maakt niet uit, die zijn versleten, worden gewisseld en weggegooid

Ziet er weer top uit emiel!
toch nog een mooie verbetering met hoe hij was :) :cool

motor word goed bereden, schaamranden zijn zo kort mogelijk :-)^ :lol

schaamranden zitten er nog goed op, laatste weken bijna alleen maar woon werkverkeer, ze horen er helemaal af te zijn....

Een pioneer BT3300, zitten nog wat letters tussen maar die weet ik uit mijn hoofd niet, als je daarop googled kom je er wel...

mooi om te zien dat de 2.0 blok van Audi en VW hetzelfde is (klinkt misschien beetje dom, natuurlijk beide VAG)
Alleen bij mijn ligt het blok een kwartslag gedraaid

Maar een mooi resultaat hoor, en die moter blijft zwaar vet :-)^

Vroeger lagen alle blokken bij Audi in de lengterichting, nu hebben de A1, A2, A3, en de TT de motor in de breedte erin liggen. Komt natuurlijk omdat ze het platform delen met andere VAG producten als de Golf en Polo. De Passat 3B en Pheaton hebben de motoren wel weer in de lengterichting liggen.

Paulus de Boskabouter zei:
Vroeger lagen alle blokken bij Audi in de lengterichting, nu hebben de A1, A2, A3, en de TT de motor in de breedte erin liggen. Komt natuurlijk omdat ze het platform delen met andere VAG producten als de Golf en Polo. De Passat 3B en Pheaton hebben de motoren wel weer in de lengterichting liggen.
beetje off topic sorry:

waarom hebben ze het blok bij Audi in de breedte geplaatst?

Denk voornamelijk voor de binnenruimte en de voorwielaandrijving. En ze delen een platform met andere modellen uit de VAG stal, en die zijn dan niet geschikt voor in de lengte plaatsing.

Winterklaar noemt hij dat......Als mijn auto zó zou blinken, zou ik hem heel de winter binnen willen laten staan!! Kudos Emiel...Prachtjob!!