• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

A4-wit leder

S.killz

Detailing rookie
17 jun 2009
33
0
Hey mensen,

Wellicht is een soort gelijk iets hier behandeld, ik heb het alleen niet terug kunnen vinden.
En gezien het niet mijn eigen spullen zijn wil ik zoveel mogelijk risico uitsluiten:

Heb een tijdje gebruik gemaakt van de motorlaarzen van een maat van me.
Foto's zal ik binnenkort even uploaden maar het gaat om ongeveer dit model laars:
alpinestars_2011_supertech_r_boots_black_white_vented-1.webp

(bij die van hem is het leer in ieder geval niet geperforeerd)

Zoals je ziet is het witte leer echt akelig wit, ik ben dan ook bang dat dit alles behalve vergevingsgezind is, en dat ik die laarzen verknal als ik verkeerd te werk ga.
Wie kan mij de juiste instructies geven? Ik denk dat ik al de fout in ga als ik met apc ga beginnen:-/

Deze laarzen hebben ook een soort binnen laarsje:
alpinestars_supertech_r_boots_inner_bootie_comparison-1.webp

Het is niet echt een pre maar goede suggesties om deze te reinigen zijn natuurlijk altijd welkom :-d

Many thanks!

Gr.

Schoonmaken met een cleaner, daarna witte schoenpoets en voeden met een conditioner die ook waterafstotend is (protection conditioner van gliptone bijvoorbeeld)

Ik zet het er af en toe de tuinslang op, is voor mij voldoende.
Hadden ze maar geen motorlaars moeten worden ;-)

mx-boots-soak.webp

Toevallig heb ik ook witte Alpinestars motorlaarzen, ik reinig deze met Gliptone Cleaner en bescherm ze met de weerbestendige Protectant.

In mijn ervaring is de ColourLock cleaner nog iets sterker, dus als de Gliptone niet meer voldoet.....