• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

A6-Red Present

Sven S8 zei:
Mooi spul hè, Black Hole... Vind het resultaat op zwart heel mooi, maar op rood staat het ook errug mooi! :cool:

Wat ook wel fijn werkt is EX-P erover als sealant. Die brengt het parel- of metallic-effect van de lak weer heel mooi naar boven vind ik.

Die EX-P, wat is dat voor Sealant ?
Gebruik nu de de Black Hole de m26 van Mequiars.
Moet ik die EX-P inplaats van de M26 gebruiken of ervoor ??


@BandenSmoker

Welkom hier.
Ben jij dezelfde als op AW ;)
 
Mooie auto, vette motor erin!! :ja

Je kunt de EX-P ook na de black hole gebruiken als sealant, en deze nog eens toppen met de M26, voor een nog vettere glans! (als dat nog mogelijk is...)
 
A6-Red zei:
Die EX-P, wat is dat voor Sealant ?
Gebruik nu de de Black Hole de m26 van Mequiars.
Moet ik die EX-P inplaats van de M26 gebruiken of ervoor ??

EX-P is echt een sealant, die gaat over de glaze, en sluit de Black Hole op als het ware. Dit zorgt voor duurzaamheid. Black Hole op zich geeft een mooi effect maar blijft niet lang zitten, met EX-P zet je 'm vast. Bovendien geeft EX-P naast langdurige bescherming óók een hele mooie glans. Het viel mij op dat na het aanbrengen (over Black Hole) het pareleffect erg mooi werd geaccentueerd.

Over EX-P kun je desgewenst weer een (carnauba) wax aanbrengen, maar dat hoeft niet perse. (wel mooi) ;)

BTW, ik zou voor jouw auto echt een keer Dodo Juice Orange Crush uitproberen. Die is speciaal voor deze kleuren gemaakt... :cool:
 
Sven S8 zei:
EX-P is echt een sealant, die gaat over de glaze, en sluit de Black Hole op als het ware. Dit zorgt voor duurzaamheid. Black Hole op zich geeft een mooi effect maar blijft niet lang zitten, met EX-P zet je 'm vast. Bovendien geeft EX-P naast langdurige bescherming óók een hele mooie glans. Het viel mij op dat na het aanbrengen (over Black Hole) het pareleffect erg mooi werd geaccentueerd.

Over EX-P kun je desgewenst weer een (carnauba) wax aanbrengen, maar dat hoeft niet perse. (wel mooi) ;)

BTW, ik zou voor jouw auto echt een keer Dodo Juice Orange Crush uitproberen. Die is speciaal voor deze kleuren gemaakt... :cool:

Sven,

Bedankt voor de uitleg en de tip inzake Dodo Juice :)^
Ga straks maar ff een bestellinkje samenstellen.

Tiiiimmmmmmmmmm !!!!
 
Ziet er strak uit Red !! Bent sinds de Easterwoodmeeting aardig een poetsfreak geworden.



Strakke A6, alleen die maat velgen......



;)
 
Hoi JpeG,

Kan je wel zeggen.
Poetsvirus heeft kei- en keihard toegslagen bij mij en mijn dochter
8d

Zoek nog een poetsmiddel om mijn velgjes groter te laten lijken maar tot nu toe niet gevonden.
Iemand een tipje voor me ;)
 
Zelf laat ik hem binnekort effe helemaal doen, kijken welk resultaat er op zilverkleur te krijgen is.

Heb wel alle spullen in huis, alleen helft nog niet gebruikt
 
Ken dat, eerste keer heb ik het polishen met de machine door BOB TDI van het AW forum laten doen en over zijn schouder meegekeken. Dan zie je meteen dat het niet zo moeilijk is dus daarna eerst op andermans auto mijn kunsten geoefend en ben nu gereed voor mijn eigen auto, wel de helft van de spullen op maar ja, hoort erbij. Hobby mag geld kosten zeggem ze toch altijd.

Trouwens zojuist de volgende bestelling gemailed naar Tim

Poorboys Black Hole Glaze (extra fles voor de vakantie ) voor een mooie wetlook.
Poorboys EX-P (sealant) om de Glaze te beschermen
Dodo Juice Orange Crush Wax, kreeg deze Tip van Sven
Meguiars Ultimate Quik Detailer voor na het wassen (extra fles voor de vakantie)
Microvezeldoeken en diverse pads, kan ik nl. nooit teveel hebben daar ik op vakantie niet constant de wasmachine mag misbruiken.

Zodra binnen en gebruikt laat ik wel even de resultaten weten.
 
A6-Red zei:
Zoek nog een poetsmiddel om mijn velgjes groter te laten lijken maar tot nu toe niet gevonden.
Iemand een tipje voor me ;)

Er zijn vast wel producten die "bol" staan van de siliconen. Dat schijnt nog wel eens vergrotend te werken.....;)
 
00020148.gif
 
Welkom Audi collega,

Wat een erg mooie A6!!
Veel plezier ermee en succes met poetsen!

Groeten

A6-Red zei:
Ben bekend onder de nick-name A6-Red op het Autoweek Forum en het Audi forum.
Zoals mijn Nick-name al aangeeft rij ik een Audi A6 Canyonrood, deze:

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Carclean heb ik leren kennen via de diverse fora.
Carclean heeft tevens meegwerkt aan The Second Eatserwood Meeting op 08/02 jl en dezemeeting is mede dankzij hun een groot succes geworden.

Tim + consorten hebben daar en schitterende demo gegeven en iedereen van de juiste adviezen voorzien.
Door hun enthousiasme ben ik aangestoken door het PoetsVirus en leef ik me nu helemaal uit op mijn eigen auto.

Pasgeleden nog een mini poetsmeeting gehouden waarvoor Carclean een speciale startersset heeft smaengesteld.
Tijdens deze poetsmeeting aan de slag gegaan met klei, cleaner, polisher, waxen, interieur poesten, rubbers behandelen en banden netjes maken.

had nooit verwacht dit soort showroom effecten op mijn eigen auto te verwezenlijken.
Nog beter is dat ik zelfs een lelijke schaafplek op mijn auto met ScratchX heb kunnen wegpoetsen. In het verleden had ik dit laten zitten of evt een keer door een schade bedrijf laten behandelen maar nu weet ik gelukkig wat er nog meer mogelijk is.

Veel dus :)^

Tim: succes met je forum en je gaat me zeker meer zien hier :party:
 
Wat een schitterende wagen zeg!!
Ik heb er bewondering voor dat je deze niet alledaagse samenstelling hebt gemaakt!! Naar mijn mening is dit gewoon ultiem!!
 
Complimenten voor de prachtige kleur! Heel chique en vooral niet zo standaard. Ik heb sowieso een zwak voor rood / aubergine metallic. Had het ook graag op mijn auto gehad (Opel Corsa), maar zat niet in de collectie. Daarom dit keer voor zwart metallic gekozen.
Ik had de foto's ook al gezien op het AW-forum, maar goed: dit forum is leuker en serieuzer (zoals hierboven al aangegeven)