• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

A8L 4.2TDI Quattro MY 2008

emiel10

Detailing guru
21 sep 2010
1.487
170
zo, vandaag een leuke lap metaal op het programma, een zwarte A8 L, dus met 12cm extra metaal...

Vanmorgen om 0830 gearriveerd, en kwam er gelijk achter dat ik alles bij me had, behalve mijn camera.... Maar goed, na een bakkie koffie om een beetje op gang te komen leeg te hebben een begonnen met kleien (ding was echt ranzig) een testspot, en natuurlijk, wol en forza moest erbij gehaald worden...

De voor foto's:
dd407f63.webp

580eda48.webp

41bcb7b7.webp

Na keer een hit gedaan, vliegt heel mijn pad uit elkaar :-/

Kleine paniek reactie, maar mezelf weer bij elkaar geraapt, en ik was in eens heel blij met de gele pad die ik vorige week bij ivo's heb opgepikt...
2 hits geel gaf mij ook het gewenste resultaat, en daarna afbouwen met mezzo op oranje en finale op groen.

0c8d4f42.webp

7b5f529e.webp

Hierna sealant en glaze op zwart en de mothers wax op een handpad. Velgen en banden niks aan gedaan, deze worden volgende week omgeruild voor de zomerwielen en dan maak ik de wielkasten en velgen ff schoon (moet toch weer terugkomen voor een 350Z)

Halverwege de auto ff half binnen gezet om het dak in de schaduw te kunnen doen en de letter ellende van de kofferbak te halen:
dd29e766.webp

c02d029b.webp

7b5f529e.webp

Dan nog wat na foto's van mijn iphone waarmee ik nu dus maar in geval van nood geknipt heb:
36ed82d6.webp

675441cb.webp

d2608174.webp

Uiteindelijke correctie 80/90% echte diepe krassen zitten er nog in, heb ik echt wol voor nodig, en tip voor mezelf, koop snel de spruzzo om die forza mee uit te poetsen want dat is anders niet te doen...

Bedankt voor het lezen weer en tot de volgende!!!

natuurlijk mogen deze 2 foto's niet missen, had de L al verwijderd overigens, alleen het plakspul zit er nog:
c642e9b3.webp

5573397f.webp

ben om 0845 begonnen en was om 1830 klaar met een uurt pauze in totaal dus net geen 9 uur. maar is puur lakherstel, heb de deursponningen/motorruimte/banden/velgen en interieur niet aangeraakt, dat pak ik de volgende week wel als ik ook de 350z doe van de zoon, die zal hopelijk iets sneller klaar zijn.

hey emiel,
ik zie hoe langer hoe meer resultaten die behaald worden met daps of dergelijke toestellen,ik ga binnenkort toch eens moeten investeren vrees ik.neemt niet weg dat je er natuurlijk mee moet kunnen werken,en jij kan dit wel lijkt me.
heb dra mijn nieuwe wagen en zal nog wel ff kunnen zonder ,daarom kijk ik eerst goed rond en schaf ik me eerst wat andere spullen aan.begint nu al wel wat uit de hand te lopen,maar voor wat hoort wat en als ik de resultaten zie van al die noeste arbeid kan me dat niks schillen,resultaat telt!
tot een volgens warschijnlijk....
groeten grandscenicman