• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Aaargh! Hoe zit het nou met het polijsten van hoogglans interieurdelen?

ThumbtackCleaner

Detailing addict
25 mei 2020
25
55
Rond de versnellingspook van mijn nieuwe auto heb ik hoogglans kunststof plastic. Daar zitten krassen op (goh!). En die wil ik weg hebben (joh!).

Maar hoe? De zoekfunctie geeft mij niet het antwoord.

Ik heb geen micropolijstmachine. Wel handpads en tape. Maar dan de vraag: kan ik het met Poorboy's Professional Polish of Monello Raffini Finale te lijf gaan? En nog andere tips?

Ik zoek nog naar een duidelijke (video)instructie hoe ik het kunststof kan loshalen rond de DSG-pook (Skoda) en het opbergvakje onder het dashboard. Want alles is licht bekrast.


Gevonden!
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de interieurdelen gepolijst met een flex Pxe icm Rupes geel polijstmiddel en kleine finishing pads. Pb prof polish was bij mij te mild.
Knapte bij mij enorm op.
Op het filmpje lijkt het pianolak deel vrij “recht toe recht aan” dus wie weet zijn er best mogelijk heden en dat er geen knopjes in zitten scheelt ook een berg.
Mocht je in de buurt van Vlaardingen zitten wil ik best een keer meedenken .
IMG_4317.jpeg
IMG_4325.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Zijn er ook nog tips om het krasvrij te houden? Ik heb gelakte hout delen die ik wil opknappen met m’n PXE. (Sorry voor het stelen van het topic maar je hebt er zelf ook vast wat aan om de mooi te houden ;) )
 
-sommige kwastjes lijken zacht maar geven in de praktijk wel marring/lichte krasjes
-gebruik een doek met gesloten lus om een detail of interieur spray mee af te nemen.
-ik gebruik momenteel soft 99 wash mist en dat spul hoef je amper na te wrijven (ook op lcd schermen te gebruiken).
-eigenlijk moet je er zo min mogelijk aan zien te komen (al is dat lastig)
-kijk uit met ringen en horloges bv.

Het ziet er leuk uit maar krast enorm snel en mijn auto heeft best wel veel van die delen ,bv ook de handgrepen binnenkant deur tja das nou eigenlijk niet zo handig maar goed.
 
  • Leuk
Reactions: mfmeijer
Ik heb het hier dacht ik al eens gemeld. Om pianolak en touchscreen schoon te maken gebruik ik de brillenglas spray van de opticien. Bevat geen alcohol. Effe sprayen op een nieuw brillen microfiber doekje deppen en drogen. Werkt perfect en is ook nog stof afstotend. Het product is van Glasklar.
 
  • Leuk
Reactions: Ric325i
Helaas is het niet gelukt om het krasvrij te krijgen in de tijd die ik had. Ik heb het twee keer handmatig gepolijst met Professional Polis en daarna nog een hit met Monello Raffini Finale. Beide dus niet genoeg om de krassen helaas weg te krijgen. Het moet dus machinaal, maar die heb ik zelf helaas niet. Later maar eens naar op zoek.
 
Helaas is het niet gelukt om het krasvrij te krijgen in de tijd die ik had. Ik heb het twee keer handmatig gepolijst met Professional Polis en daarna nog een hit met Monello Raffini Finale. Beide dus niet genoeg om de krassen helaas weg te krijgen. Het moet dus machinaal, maar die heb ik zelf helaas niet. Later maar eens naar op zoek.
Laat anders je woonplaats vallen wie weet wie er er in de buurt zit.
 
Groningen.

Maar ik wil ook wel een mini polijstpad kopen voor op mijn accuboormachine. Iemand een tip? Want als je Googlet kom je in zo'n shitload aan zoekresultaten terecht, dat ik door de polijstmachines de polijstpads niet meer zie.
 
Het gaat er meer om dat je een steunplaatje vindt (lidl / Action)
De padjes koop je gewoon bij Carclean, voor de juiste kwaliteit
 
Groningen.

Maar ik wil ook wel een mini polijstpad kopen voor op mijn accuboormachine. Iemand een tip? Want als je Googlet kom je in zo'n shitload aan zoekresultaten terecht, dat ik door de polijstmachines de polijstpads niet meer zie.
Ik heb een mini polijstmachine met bijbehorend materiaal dus je mag altijd eens langskomen in Wildervank!
 
Zelf heb ik advies gekregen door iemand die in showroom werkt bij CC. Niet door Dennis, maat die andere man (erg aardig, mooie zwarte BMW heeft hij zelf). Als iemand zijn naam weet, hoor ik graag.

Die heeft mij aangeraden om met een paintcleaner (Professional polish) aan de gang te gaan en een doekje. Dit om geen verdere schade aan te richten.

Nu staat dit op de planning na mijn vakantie in Frankrijk, wellicht dat ik morgen toch aan de bak ga.
 
Ik heb de interieurdelen gepolijst met een flex Pxe icm Rupes geel polijstmiddel en kleine finishing pads. Pb prof polish was bij mij te mild.
Knapte bij mij enorm op.
Op het filmpje lijkt het pianolak deel vrij “recht toe recht aan” dus wie weet zijn er best mogelijk heden en dat er geen knopjes in zitten scheelt ook een berg.
Mocht je in de buurt van Vlaardingen zitten wil ik best een keer meedenken .Bekijk bijlage 167608Bekijk bijlage 167609
Wauw wat mooi! Ik heb hetzelfde probleem en ik woon zelf toevallig in Vlaardingen. Zou je mij misschien hiermee kunnen helpen?
 
@Dca12 stuur maar een pb .
Je bent net lid geworden op het forum anders ook een idee om jezelf even voor te stellen.
Wellicht foto tje erbij van de auto enzo?
Foto van het plaat/interieur deel?