• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Aanbevelingen sealant + wax combo's?

Ligt eraan wat je wilt maar ben zelf erg te spreken over de ToughCoat van AF + Desirable wax bijvoorbeeld. Maar de DJ waxen en AF waxen doen het er ook er goed op.
 
Wat zoek je qua eigenschappen? Ik vind verwerking en standtijd bv wel belangrijk en ik gebruik: Wolfgang sealent (standtijd 5 maanden)en heb voor het najaar klaarliggen dj iron gloss (standtijd tot 1 jaar naar verluid). Wax heb ik enkel collinite 845 welke duurzaam is en super makkelijk verwerkt . 90% zit em in de voorbereiding...
 
Liefst iets wat minimum 3 maand aanhoudt, en gebruiksvriendelijk is.. ik ben gewoon nieuwsgierig naar wat de meesten gebruiken.. Ik lees veel goeds over dodo juice en natty's en natuurlijk monello en wolfgang.. het was de bedoeling om eerst meg's ultimate polish als glaze te gebruiken (na het kleien en polijsten) en dan een sealant om tenslotte te toppen met een wax maar ik weet niet welke sealants en waxen hier geschikt voor zijn (dus zonder cleaners) vandaar mijn vraag welke combo's jullie gebruiken.. :) Verstuurd van mijn GT-I9070 met Tapatalk
 
Voor een lange standtijd zou je kunnen kiezen voor Collinite 476s. Echt een topper van een (hybride) wax! Zeker een maand of zes. Daarnaast heb ik ook wel erg positieve ervaringen met Dodo Juice en Auto Finesse. Maar dat zijn natuurlijke waxen met een minder lange standtijd.
 
Ibizasigno heb jij ervaring met dj purple haze pro en zo ja wat is de standtijd/ verwerkbaarheid?
 
Purple Haze Pro heb ik een panelpotje van, met nog een klein laagje erin. Meerdere keren gebruikt op de Ibiza. Prima wax, ziet er hetzelfde uit als de normale Purple Haze, ruikt hetzelfde volgens mij en verwerkt nagenoeg hetzelfde. De Purple Haze Pro heeft wel als nadeel dat ie zweet. Dus een poosje na het aanbrengen, een half uurtje/uur, nog even nabuffen omdat je anders van die wax kringen krijgt. De standtijd in mijn ervaring is 4 tot 5 maanden. Op de Aygo van m'n ouders ook wel langer gezeten maar niet echt bijgehouden, zou dus best langer kunnen zijn,
 
Ben gegaan voor PB's pure sealant en dj diamond white om te toppen Verstuurd van mijn GT-I9070 met Tapatalk
 
Grrr nu lees ik net dat de soft waxen eerder zijn om te toppen en niet de diamond white!!! Maakt dit veel verschil?? Verstuurd van mijn GT-I9070 met Tapatalk
 
Dit is hetgene wat ik hoop om te bereiken met detailen, echt nice! foto van het internet btw

2r4rbx0.jpg
 
Goed polijsten. Lekker glazen. :) En daarna je donkere auto ergens plaatsen met veel lichtkleurige dingen eromheen die dan voor lichte reflecties zorgen in de donkere lak.
 
Hahah je bent de bloed zweet en tranen vergeten :p, ik had nog een vraagje ivm de glaze, sealant en wax

Dus ik ga als volgt te werk gaan:

wassen
kleien
polijsten met mezzo (geen nabewerking met finale) oranje handpad
glaze (meg's ultimate polish) zwarte handpad
sealant (PB's pure sealant)
wax (Dodo Juice White diamond hard wax)

Maar hoelang zou ik de sealant laten curen alvorens de wax aan te brengen?
En dan hoelang curen na de dodo juice wax?

Ik kan de auto niet in een garage zetten dus een nacht wordt onmogelijk..

Is er nog iets wat ik vergeten ben of zou moeten doen...
 
@nano: zoek hier op het forum de wipetest op. Op curen kan je geen tijd plakken want dat hangt af van een paar factoren.
 
Ja ik ken de wipetest maar kwestie van dat ik ni om de paar minuten ga testen als de wax een uurtje moet curen of langer ben nog beginnende dus ik vraag het liever zodat ik weet hoe of wat dan dat ik heel mijn lak ga verkl*ten :-D :p Verstuurd van mijn GT-I9070 met Tapatalk
 
Als je je woonplaats vermeld is er wellicht iemand in de buurt die je een keer op weg kan helpen. Daar leer je een hoop van en qua tijd kom je ook beter uit mijn laatste detail was van 9 tot 5 met 2 man en 2 machines op mijn e92 even om aan te geven dat er best wat tijd in kan gaan zitten .Al je vragen kunnen dan ook gelijk beantwoord worden.